• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Några prisideer på en omega aquaterra 41mm,blå urtavla, köpt av svensk ad i januari-21, box,papper och allt som den kom med från butik. Inga skador men normalt med fina repor.

En oservad 16013, endast klocka?
1639384526173.png

En prisidé på Rolex Oysterdate Precision, manuellt urverk från 1970?
Inköpt i Singapore och servad på Rolex i HongKong och hos Douglas Krook i Malmö. Nytt glas Nitad länk av den gamla modellen

rolex stål.jpg Nitad länk
En del okunniga tittar på bilden och har lite kommentarer om att "ser inte länken lite väl sliten ut", men det är det som är hela grejen med en nitad länk från förr. De känns sladdriga redan från början men är otroligt följsamma och behagliga att bära. Läs mera under länken ovan.

Senast ändrad:
Grannen kom med 3 st Omegor någon som vet värde på dessa
Omega Constelation Quartz
image.jpg
omega Genève
image.jpg
omega Genève Automatic
image.jpg

Priserna verkar fortsätta rusa på Cartier Santos. Vad är en 2319 TT värd i runda slängar? Förmodligen 90-tal, opolerad med garanti hos C24 handlare till April 2022. Enbart klocka.

Inköpt i Singapore och servad på Rolex i HongKong och hos Douglas Krook i Malmö. Nytt glas Nitad länk av den gamla modellen

En del okunniga tittar på bilden och har lite kommentarer om att "ser inte länken lite väl sliten ut", men det är det som är hela grejen med en nitad länk från förr. De känns sladdriga redan från början men är otroligt följsamma och behagliga att bära. Läs mera under länken ovan.
Inga svar? Jag tycker den ser bra ut med svart urtavla.

En 1993 datejust guld-steel,36mm ,jubilee,original outer box,lådan,champagne factory dial här oxå guarantee papper sold ny 11 Oct 1993? Near mint condition

Bilagor

• 20211214_135521.jpg
    20211214_135521.jpg
    335 KB · Visningar: 24
En 1993 datejust guld-steel,36mm ,jubilee,original outer box,lådan,champagne factory dial här oxå guarantee papper sold ny 11 Oct 1993? Near mint condition
Samma klocka uttagen hosten 1991 hos Douglas Krook Bibiloteksgatan men med bla tavla (inga diamanter) Fullset. I mycket fint orort orginalskick
Aldrig servad men haller savitt jag kan bedoma tiden utmarkt blev jag erbjuden 65000sek i inbytesvarde hos NymansUr i somras.
Bor val ge en fingervisning vad du formodas fa for din

Hej.
Vad är en rimlig prissättning på en tag heuer monaco cw2111-0? Klockan är helt igenomgången av skövde urteknik och under garanti.
Mvh

Bilagor

• 20211215_180236.jpg
    20211215_180236.jpg
    477.1 KB · Visningar: 24
Hej, vad skulle ni säga är ett rimligt pris för denna? Lätt använd och köpt 2020. Fullset utan inköpskvitto :)
Screenshot_20211215-183645_Blocket.jpg
Screenshot_20211215-183719_Chrome.jpg
Ca 30.

Ca 25

Tack för input. Säljaren vill ha 36,5 vilket jag trodde varit rimligt, men borde nog få ner priset några tusingar då :)
Det är inte orimligt. 30k är ett väldigt bra pris.

Två sålda nyligen. Juli och September.

Edit.
Å andra sidan får du en sprillans för 38k på Chrono24, oprutat, ganska enkelt val.

Tack för input. Säljaren vill ha 36,5 vilket jag trodde varit rimligt, men borde nog få ner priset några tusingar då :)

Det är ju lite guld på den där men tror inte det gör så mycket på begpriset. Trevlig modell tycker jag. Här är en osåld stål med Mesh för 34.

Breitling köparna brukar vara snåla och 50 % på list är inte ovanligt på begmarknaden.

Det är inte orimligt. 30k är ett väldigt bra pris.

Två sålda nyligen. Juli och September.

Edit.
Å andra sidan får du en sprillans för 38k på Chrono24, oprutat, ganska enkelt val.
Mina ögon kanske börjar bli lite kassa, men kan inte se den du menar. Dom jag ser ligger på 39 + 1000kr frakt (USA, Syd Afrika). Detta kommer vara min första dyra klocka jag köper och är överlag lite skraj att beställa från sidor som inte är svenska ADs, isf skulle det helst varit från något EU land. Kanske är lite nojig för mitt eget bästa men det är inte småpengar för mig haha.

Det är ju lite guld på den där men tror inte det gör så mycket på begpriset. Trevlig modell tycker jag. Här är en osåld stål med Mesh för 34.

Breitling köparna brukar vara snåla och 50 % på list är inte ovanligt på begmarknaden.
Ja den modellen med rosé guld går för lite över den vanliga och har sett en del här som säljer sina "vanliga" här för runt 32-34 så tänkte att 36 för rosé skulle vara rimligt. Är ny med klockor så har inte den bästa kollen som många här säkert har och blev glatt överraskad att man kunde hitta denna klocka för långt under 60 som dom vill ha MSRP på vissa svenska ADs online.

Mina ögon kanske börjar bli lite kassa, men kan inte se den du menar. Dom jag ser ligger på 39 + 1000kr frakt (USA, Syd Afrika). Detta kommer vara min första dyra klocka jag köper och är överlag lite skraj att beställa från sidor som inte är svenska ADs, isf skulle det helst varit från något EU land. Kanske är lite nojig för mitt eget bästa men det är inte småpengar för mig haha.

Ja den modellen med rosé guld går för lite över den vanliga och har sett en del här som säljer sina "vanliga" här för runt 32-34 så tänkte att 36 för rosé skulle vara rimligt. Är ny med klockor så har inte den bästa kollen som många här säkert har och blev glatt överraskad att man kunde hitta denna klocka för långt under 60 som dom vill ha MSRP på vissa svenska ADs online.
Fick 39500 för min blå guld, 2021. Så 35-36 inte orimligt

Jag har en kompis som gillar Breitling och jag har försökt hjälpa honom att sälja någon gång. Det har varit trögt. Känns som 30 är den magiska gränsen för många Breitling.

Sökte på Kaplans och hittade dessa bland sålda klockor 2021. En 46 mm, som är mindre attraktiv än 42 mm, samt en äldre klocka. Kan ju ge en viss indikation ändå.

F2451341-BADE-441B-9A19-A7882A645990.png
976550F0-A4F9-4558-8E33-14B3CF2FAE27.png

Icke att forglomma. Koper du nagor utanfor EU sa tillkommer ju Tull (nagra tior) och Moms. Moms aven pa alla kostnader du haft for att fa varan till Rikets grans.
Plus en avgift (nagon/nagra hundringar) till den skom skoter det administrativa med ovanstaende.

Sa 40 utanfor EU eller 50 inom blir hugget som stucket i kronor och oren raknat da alla har inne ar arliga manniskor som inte vill riskera fangelse for varusmuggling.....

Jag har en kompis som gillar Breitling och jag har försökt hjälpa honom att sälja någon gång. Det har varit trögt. Känns som 30 är den magiska gränsen för många Breitling.

Sökte på Kaplans och hittade dessa bland sålda klockor 2021. En 46 mm, som är mindre attraktiv än 42 mm, samt en äldre klocka. Kan ju ge en viss indikation ändå.
Där ser man, ja dessa är ju lite äldre men jäklar vad det droppar i pris haha.

Icke att forglomma. Koper du nagor utanfor EU sa tillkommer ju Tull (nagra tior) och Moms. Moms aven pa alla kostnader du haft for att fa varan till Rikets grans.
Plus en avgift (nagon/nagra hundringar) till den skom skoter det administrativa med ovanstaende.

Sa 40 utanfor EU eller 50 inom blir hugget som stucket i kronor och oren raknat da alla har inne ar arliga manniskor som inte vill riskera fangelse for varusmuggling.....
Går jag via chrono24 som verkar mer intressant nu efter all hjälp härifrån så kommer det vara inom EU som gäller. Jag antar att då blir det inga fler avgifter än frakt om jag inte har fel för mig.

Vet du vad för rabatter man kan förvänta sig/fråga efter från dessa typer av säljare och är där något efter viktigt man måste tänka på mer än att sunt förnuft vid köp via dessa säljare?

Tillbaka
Topp