Stålsubben
Basic
Tack! Jag fick 184.000kr för den men bekymrade mig inte med att lägga ut den här.Den är sjukt svår för den är i så många olika prisklasser överallt men personligen skulle jag säga att 180-185 är rymligt pris.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Jag fick 184.000kr för den men bekymrade mig inte med att lägga ut den här.Den är sjukt svår för den är i så många olika prisklasser överallt men personligen skulle jag säga att 180-185 är rymligt pris.
Har du testat sökfunktionen? Tänker att det borde vara en av de mest sålda klockorna här på forumet, så det borde finnas gott om referenser.Funderar på att göra plats för lite nytt och sälja min Seiko SKX007. Köpt 2016 och ej servad. Vad kan va ett rimligt försäljningspris?
Funderar på att göra plats för lite nytt och sälja min Seiko SKX007. Köpt 2016 och ej servad. Vad kan va ett rimligt försäljningspris?
Är det någon som skulle kunna hjälpa till med ett ungefärligt värde på dom.
finns boxar cert o.s.v
Hei,
Lurer på om noen kan fortelle meg noe om dette dame uret. Hbor gammelt eller sjeldent om det er verd å restaurere. Eventuelt om den er verd noe ?
Hej!
Rimligt pris på denna? Certina DS-1 day-date referens c006.430.16.081.00. Fullset med tag, cert, box. Uttagen 2017 på svensk AD. Oanvänd originallänk. Rödbrunt läder i gott men använt skick. Repor på spännet till läderbandet. Någon liten hairline på boetten (försökt fånga på bild).
Gick en på forumet idag (Avslutad) för 38-39K, med box/cert & nyare länk, från 1996, som referenspris. Bör vara ett bra underlag för ev försäljning på KS.Korspostar skamlöst från Speedytråden:
Har ibland lite osunda tankar på att släppa speedyn…
Går det att på bilderna se hur pass original delarna är? T.ex. är visare eller bezel utbytta? Har extract of the archives men ingen övrig historik.
Vad är ett rimligt pris?
Är länken i guld? Annars 12-15 om klockan är solid guld, 8-9 om plätterad. Killgissar nu, men skicket är extremt bra.Fundering då jag inte är direkt insatt på vintage.
En Omega Seamaster De Ville Automatic i guld från 1963. Länken känns eftermarknad då det finns stämplar med U.S.A på insidan.
Fint skick och skiftar datum 1 minut över midnatt. Har blivit servad under början av 2000-talet men har mest blivit liggande efter det. Originalbox finns i bra skick.
Vart tror vi värdet på denna Omega ligger mellan tumme-pekfinger?
Är länken i guld? Annars 12-15 om klockan är solid guld, 8-9 om plätterad. Killgissar nu, men skicket är extremt bra.
Är länken i guld? Annars 12-15 om klockan är solid guld, 8-9 om plätterad. Killgissar nu, men skicket är extremt bra.
Går den ens att sälja? Förmodligen sjukt svårsålt, så nay.Morning
Behover aterigen expertisens rad.
Har blivit erbjuden en Corum Admirals Cup GMT44 som delbetalning av en skuld.Pastas vara en Limited Ed (har ingen aning sjalv)
Kommer med Box och Cert men kan ev sakna nagon lankbit.
Skick ar normalt bruksskick. Inget som direkt ser forfarligt ut,men heller ingen klocka som enbart legat i kassaskap.
Galdenaren varderar den till 12000sek. Jag har ingen aning och fragar darfor den eminenta panelen har.
Yay or Nay?
Tack sa mycket for snabbt svar.Går den ens att sälja? Förmodligen sjukt svårsålt, så nay.
Tack för ditt svar!
Klockan är min farfars och buren väldigt sällan genom åren därav skicket. Klockan vet jag är i solid guld men länken är jag lite osäker på då den med största sannolikhet är eftermarknads.
/Alexander
Morning
Har blivit erbjuden en Corum Admirals Cup GMT44 som delbetalning av en skuld.Pastas vara en Limited Ed (har ingen aning sjalv)
Skick ar normalt bruksskick. Inget som direkt ser forfarligt ut,men heller ingen klocka som enbart legat i kassaskap.
Galdenaren varderar den till 12000sek. Jag har ingen aning och fragar darfor den eminenta panelen har.
Yay or Nay?
Morning
Yay or Nay?
Stort tack for ditt svar @ScubaKingUtan tvekan nej, en av dem absolut svåraste klockorna att få betalt för i Skandinavien. Tidigare var dem lättare att sälja i södra Europa (Läs Italien och Spanien), men även där är det dåligt betalt för dem nu. Dem är dyra i nypris men sjunker som en sten som begagnade. Har sett flera som sålts 70% under nypris.
Spännande! tack för input.Jag känner igen den länken och är det samma så är den faktiskt i guld, 14k eller 18k. Och då är klockan värd en hel del med tanke på dagens guldvärde.
Ja det bor ju finnas nagon sorts markering. 750/18K och 585/14K. Att det skulle finnas en svensk kattfot ar val osanollikt men inte omojligt?Spännande! tack för input.
Länken bör väl rimligen kunna ha en stämpel på insidan om det skulle vara 14k/18k?
/Alexander
Fick aldrig svar på mitt tidigare inlägg så försöker igen. Kollat lite Chrono24, Blocket och Köp och sälj här. Verkar som att runt 90 är rimligt. Vad tror ni?Hej,
Har en Rolex 216570 watch only i bra skick. Vad tror ni är möjligt att få?
Fick aldrig svar på mitt tidigare inlägg så försöker igen. Kollat lite Chrono24, Blocket och Köp och sälj här. Verkar som att runt 90 är rimligt. Vad tror ni?
Stort tack for ditt svar @ScubaKing
Da ar ni tva som sager samma sak,och forlora 40-50% av pengarna har jag ingen lust med. Sa roligt ar det inte att vara snall och hjalpsam.
Jag foreslar ett varde pa halften och ser vad min kompis tycker om det. Alternativt salj den sjalv och ge mig kontanter.
Och jag menade pa att vardera klockan till 6-7 som delbetalning. Dvs 50-60% av de 12 som han vill ha.Nej alltså jag talar om tapp vid nypris. Han vill ha 12 vilket nog är korrekt i en normal värld. Dvs klockan kostar ju över 55.000kr ny. Men får du den för 8 så är det i alla fall enligt mig omöjligt att förlora pengar på den. Dvs du kommer inte ha problem att sälja den för dem pengarna enligt mig.
Och jag menade pa att vardera klockan till 6-7 som delbetalning. Dvs 50-60% av de 12 som han vill ha.
Nagot maste det ju kosta att slippa besvaret med att salja den sjalv och ge mig kontanter.
Jag kan val ha en Corum pa armen men tror inte den blir langvarig hos mig.Och da ska den avyttras snabbt och latt
Hursomhelst. Trevlig Kvall pa dig!