Hej
vad är rimligt att begära för en Candino tre kronor militär ut i bruksskick?
Svårt att säga utan en bild såklart men 5 snarare än 3 om den inte är i dåligt skick.Runt 3000kr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej
vad är rimligt att begära för en Candino tre kronor militär ut i bruksskick?
Svårt att säga utan en bild såklart men 5 snarare än 3 om den inte är i dåligt skick.Runt 3000kr.
Hej!
Har fått min brors Tudor Chronautic 39 mm.
Han slarvade med den så den har tappat en knapp, när kronan skruvas loss så kan den tas bort. Enligt sägnen har den tagit in sötvatten.
Den går inte att dra upp / fungerar inte just nu.
Har den ens ngt värde?
Någon som kanske vill restaurera / laga..?
Vad tror ni?
Typ 48 skulle jag tro.Har fått ärva en OP Datejust 16200 från 2003 med cert men utan box. Klockan är köpt från Kaplans 2008 (kvitto finns) och är servad 2014 på Nymans (kvitto finns). Bra skick, endast spår av deskdiving på länken. Vad är ett rimligt pris?
Har fått ärva en OP Datejust 16200 från 2003 med cert men utan box. Klockan är köpt från Kaplans 2008 (kvitto finns) och är servad 2014 på Nymans (kvitto finns). Bra skick, endast spår av deskdiving på länken. Vad är ett rimligt pris?
Snarare 38k.Vad kan denna vara värd. Det är en 16253 från -86. Endast klocka och länk i stål. Enligt första ägaren är den köpt så ny 1986 i butik. Länken är sliten. Jag tänker att den är värd runt 45,000kr, vad säger ni?
Max 14, 20 är helt off.Säljaren vill ha strax över 20k, men sagt att priset är diskutabelt. Utifrån andra försäljningar här känns 20k lite för mycket utan cert. Egentligen är inte certet så viktigt för mig då jag vill ha klockan, men samtidigt vill man inte känna att man gjort en dålig affär eller sätta sig i en sits där man vid eventuell framtida försäljning missat på andrahandsvärdet på grund av affären man gjort
2 lax drygt.Hej, frågar er som vet. Vad är värdet?
ega från 1963, om jag inte missminner.
Arvegods. Servicehistorik okänd. Om jag skakar hoppar den igång, mer vet jag inte om klockan.
För liten för min handled, annars hade jag nog skickat den på service.
bilder får beskriva skicket.
tack för hjälp.
Sjukt svårsåld modell. 50 lax max.Har en Tag Heuer Carrera Calibre 360 Rose Gold limited Edition ifrån 2008 som jag undrar vad den kan vara värd.
Den är helt nyservad (papper finns) men saknar boxen och papper.
Tackar
Tack2 lax drygt.
Lägger du upp för skambud i PM eller gissar du bara vilt utan kunskap?2 lax drygt.
Din omega får du nog typ det dubbla för, skulle säga 4-5 på exv. Tratten.
La mig för lågt. 5 lax är nog högt men 3-4 är nog rimligt. Sorry.Lägger du upp för skambud i PM eller gissar du bara vilt utan kunskap?
La mig för lågt. 5 lax är nog högt men 3-4 är nog rimligt. Sorry.
Ok. Tack för hjälpen.Lägger du upp för skambud i PM eller gissar du bara vilt utan kunskap?
Bortse från detta
Du har rätt, det var en dundertabbe. För många Falcon 7.2or - mer smak i dem, blir så blaskigt med vanlig starköl.Råder dig att avstå från värderingar där du har så pass dålig koll, är man ny är det lätt att man går på en sån och säljer på skambud i PM.
Här har du en liknande klocka med 5 dagar kvar på auktionen.
Nu fick jag hjälp att öppna klockan. Hittar inga nummer på klockan förutom 8111 på insidan boetten.Kan vi få någon uppdatering på denna så jag vet om jag måste äta upp min hatt? Har du kollat av nummer på dokumentet med klockan, kan du posta en bild?
Nu fick jag hjälp att öppna klockan. Hittar inga nummer på klockan förutom 8111 på insidan boetten.
Inga siffror vad jag kan se.Skulle bli väldigt förvånad om den inte är riktig
Ref nr och serie nr hittar du mellan luggarna där bandet fäster på själva huvudet/boetten
Inga siffror vad jag kan se.
FAst det finns inte mycket yta att skriva dem på iofs...
Nu fick jag hjälp att öppna klockan. Hittar inga nummer på klockan förutom 8111 på insidan boetten.
Jag ser fram emot en livestreamad hattatning av @ScubaKing
Men det ar val bra att nagon som anda ar sa kunnig som Scuba faktiskt ar missar ibland. Det visar val pa hur viktigt det ar att inte blint lita pa bara en vardering/asikt.
Ta garna en andra ocksa.
Pic's or it didn't happenJa den är äkta, my bad. Får be om ursäkt. Även jag kan ha fel. Lämna in den för en helrenovering till en duktig urmakare så blir den som ny. Jag får skylla på bilderna och så. Jag ska nu äta upp min hatt!
Inga siffror vad jag kan se.
FAst det finns inte mycket yta att skriva dem på iofs...
OK får kolla upp detta mer.
Har fler klockor jg fått men skulle uppskatta att någon hjälpte mig med en grov värdering på bif bilder.
mvh
LG
Känns som att ”ärvda” klockor som läggs upp på KS mer eller mindre alltid är fake av någon anledning
Ja typ alltid....
Fast nu var det ju flera stycken som inte var fejk.
@rubbostubb Ta lite bättre bilder på i första hand Longines Ultra Chron, den guldfärgade Longines, Omega Seamaster, Certina Bristol, och Eternamatic, och posta i värderingstråden i Vintageavdelningen så får du bättre svar. Ta bilder även av baksidorna. Pyttesmå damur är sällan särskilt hett men t ex Eternan skulle ju kunna vara utförd i massivt guld och med bilder på baksidorna blir det lättare att göra en korrekt bedömning. Du har åtminstone några tusenlappar där om du vill sälja de som är äkta.
Edit: Även Fortis, Pronto, och Svea lär ju vara äkta men där tror jag att det är ganska ringa värde. Men släng dem inte. Någon är säkert intresserad.
Jag besöker inte den här tråden särskilt ofta så mitt intryck kan säkert spegla den typiska nivån ganska dåligt på grund av ett litet urval. Men det känns som att jag ser en knasig undervärdering var och varannan gång jag tittar in. Ta den här till exempel. Visst, det var ett par fakes men det flesta var äkta och det sammanlagda värdet var väl åtminstone en tillräcklig bunt tusenlappar för att det skulle svida i plånboken för de flesta. Jag ser ingen annan indikation på att @rubbostubb sett min kommentar mer än att vederbörande varit inloggad några dagar efter jag skrev.
Jo det gjorde du ju. Jag citerade det iHan fick svaret av mig att flera var fake, vilket dem var? Jag skrev inget mer. Var ser du problemet?
Jo det gjorde du ju. Jag citerade det i
inlägget du svarar på. Problemet jag ser att det finns en risk att den som frågar får fel intryck när två användare börjar raljera om att ärvda klockor "mer eller mindre alltid" eller "typ alltid" är fejk, utan att lämna någon specifik information om de klockor som faktiskt var äkta. Den här gången såg jag det och kunde komplettera med lite relevant information men ibland verkar de knasiga bedömningarna få stå oemotsagda. Inte minst när det gäller lite äldre ur. Har man inte koll kan det nog vara bättre att vara tyst eller bara hänvisa frågeställaren till vintageavdelningen.
Vilka knasiga bedömningar syftar du på? Har du något exempel?Det är väldigt ofta fejk klockor i tråden är arvegods så inget konstigt att folk reagerar på det och skriver det. När det kommer till knasiga bedömningar av ur så är det nog du som står för dem enligt mig och inte jag......
Kan det vara så att du någonstans tror man får betydligt mer för vintage än vad man faktiskt får när man säljer en klocka?
Har du sett hur mycket mögel som ligger osålt hur länge som helst för löjliga priset på K&S med beteckningen "Vacker Patina"?