• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej på er, nyregistrerad på forumet. Fuskläst sedan 2017 ungefär.

Köpte denna trevliga Avenger 2 GMT Blacksteel via Blocket från en forumsmedlem här(kommer inte ihåg namnet). Klockan är inköpt 2017-06-28 hos Erikson Urhandel enligt garantikortet. Kommer med allt som den gjorde från början + gummiarmbandet och svarta viktlåset.

Går i säljtankar men vet ej var man ens skall börja riktigt. Vill helst ha byte + pengar, därav inte enbart en säljannons på blocket (som också kommer).

Vad ska man liksom börja ifrån? Sorry för sjukt tråkiga bilder.

Bilagor

• breitling1.jpg
    breitling1.jpg
    336.6 KB · Visningar: 17
  • viktlås.jpg
    viktlås.jpg
    436.1 KB · Visningar: 16
Hej alla!

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris på en tissot prx powermatic 80? Uttagen I februari och är i nyskick.

Vad kostar en Seiko SBCM023 egentligen?
Hittar säljannonser från förra året där priset ligger kring 600 USD för modeller i bra skick, och idag en på K&S för 11500:-, alltså det dubbla.

Även priset på Seiko kan stiga på ett år, idag ligger en på 9242kr (ex moms, ex tull) från japan.

1646983656998.png

Vad är rimligt att betala/begära för tex en sub 114060, inte allt för gammal och hyggligt fri från repor etc?
En vintage GMT från tidigt 80 tal i bra skick?
En Explorer 36a från 99 med "swiss only" tavla om det har någon betydelse, väldigt fint skick, möjligen polerad nån gång.
En Explorer 39a mk2 i fint skick även den skulle kunna vara lätt polerad.
En rolex explorer 1655 från tidigt 80tal i bra skick.
En blå datejust 41, ca 6 månader gammal på oysterlänk och med slät glasring. Hairlines finns såklart men inte överdrivet.
Och till sist de kanske svåraste av alla klockor att finna på vad som faktiskt är rimligt att betala, Daytona i stål med vit tavla och Gmt 126710 "pepsi" på jubilee, båda två i bra skick.
En Lange Saxonia annual calendar i vitt guld i bra skick.
Och slutligen en Aquanaut 5167, såklart i bra skick.
Jag tänker mig att alla klockor är fullset, alternativt har iaf papper som minst.

Jag kan ju läsa vad folk begär för sina klockor och vad annonserna säger, men det är så jäkla spretigt när det gäller många av klockorna och det kan skilja 30, 40%, ibland mer.
Så jag är intresserad på vad jag verkligen skulle få /få betala. Vad som är rimliga och shyssta priser. :)

Jag börjar bli för gammal för att åka och byta ut ett par klockor varje vecka och ändå snegla efter vad jag inte har. De flesta blir knappt använda pga det finns de jag föredrar före..

Kanske är det dags att bli vuxen och allt det där. :)

Tacksam för alla ev spekulationer, eller om någon faktiskt har sålt/köpt någon av nämnda modeller relativt nyligen och vill berätta vad ni fick alt gav för den.

Tack på förhand // Hela dagen

Vad är rimligt att betala/begära för tex en sub 114060, inte allt för gammal och hyggligt fri från repor etc?
En vintage GMT från tidigt 80 tal i bra skick?
En Explorer 36a från 99 med "swiss only" tavla om det har någon betydelse, väldigt fint skick, möjligen polerad nån gång.
En Explorer 39a mk2 i fint skick även den skulle kunna vara lätt polerad.
En rolex explorer 1655 från tidigt 80tal i bra skick.
En blå datejust 41, ca 6 månader gammal på oysterlänk och med slät glasring. Hairlines finns såklart men inte överdrivet.
Och till sist de kanske svåraste av alla klockor att finna på vad som faktiskt är rimligt att betala, Daytona i stål med vit tavla och Gmt 126710 "pepsi" på jubilee, båda två i bra skick.
En Lange Saxonia annual calendar i vitt guld i bra skick.
Och slutligen en Aquanaut 5167, såklart i bra skick.
Jag tänker mig att alla klockor är fullset, alternativt har iaf papper som minst.

Jag kan ju läsa vad folk begär för sina klockor och vad annonserna säger, men det är så jäkla spretigt när det gäller många av klockorna och det kan skilja 30, 40%, ibland mer.
Så jag är intresserad på vad jag verkligen skulle få /få betala. Vad som är rimliga och shyssta priser. :)

Jag börjar bli för gammal för att åka och byta ut ett par klockor varje vecka och ändå snegla efter vad jag inte har. De flesta blir knappt använda pga det finns de jag föredrar före..

Kanske är det dags att bli vuxen och allt det där. :)

Tacksam för alla ev spekulationer, eller om någon faktiskt har sålt/köpt någon av nämnda modeller relativt nyligen och vill berätta vad ni fick alt gav för den.

Tack på förhand // Hela dagen
Kollar på Chrono24 inom Europa från etablerade gråhandlare med bra betyg.

en 114060 från 2014-16 verkar de begära ca 150 000kr för på c24. Det är ju dock begärda priser enbart. Finns en på forumet från 2015 till salu nu för 130’ som inte verkar bli såld och där har säljaren nu justerat ned priset något.

Skulle nog säga att den modellen borde gå för ca 120’ om man köper direkt av privatperson.
130’-145’ från gråhandlare.

En oanvänd full stickers helguld sub -21 mot en double red sea dweller, full set, mycket bra skick. Vad är en rimlig peng emellan?

Sjukt svår klocka att värdera..

Lånade bilder

Tack på förhand

Bilagor

• 7BD36970-5160-4A00-AFF7-8283F2E2EEAA.jpeg
    7BD36970-5160-4A00-AFF7-8283F2E2EEAA.jpeg
    115.7 KB · Visningar: 13
  • BD0AC69C-4E44-4FE5-85B4-C798B36F5023.jpeg
    BD0AC69C-4E44-4FE5-85B4-C798B36F5023.jpeg
    42.4 KB · Visningar: 19
Hej. Jag letar efter en Frederique Constant highlife 41mm blå COSC. Har hittat en använd med alla dokument, inga skador bara lite hairlines. Vad är ett rimligt pris att ge?

Kollar på Chrono24 inom Europa från etablerade gråhandlare med bra betyg.

en 114060 från 2014-16 verkar de begära ca 150 000kr för på c24. Det är ju dock begärda priser enbart. Finns en på forumet från 2015 till salu nu för 130’ som inte verkar bli såld och där har säljaren nu justerat ned priset något.

Skulle nog säga att den modellen borde gå för ca 120’ om man köper direkt av privatperson.
130’-145’ från gråhandlare.
Ja, men de e lite det här jag menar. Ochbom vi baracker ditt exempel här med en gammal sub på c24 och begärt pris 150 mot de 130 som klocksnackaren inte får för sin.. (å andra sidan är det ganska begränsat med köpare härmed den svenska lilla sidan KS också)

Men när det kan skilja såpass mkt på begärda priser aå är det svårt att bådemprissätta och att betala, jag skulle inte tycka det vore kul om jag hade betalat 50k mer för en klocka än vag hade behövt, eller heller lagt ut och sålt orimligt mkt över marknadsvärde. Även om man kanske borde vara glad för pengar så är jag en av de som, trots att jag ev har Att sälja, vill att priserna ska gå tillbaka till rimliga nivåer så det faktiskt är rimligt att köpa något också, inte bara sälja..

Även priset på Seiko kan stiga på ett år, idag ligger en på 9242kr (ex moms, ex tull) från japan.

1646983656998.png
Jag googlade runt lite, verkar ligga runt 600 usd (asking price, not sell price) , att begära 11,500 är saftigt, även om avgifter tillkommer, är en fri marknad såklart, men ngn tusenlapp ned vore rimligare ?

Senast ändrad:
Jag googlade runt lite, verkar ligga runt 600 usd (asking price, not sell price) , att begära 11,500 är saftigt, även om avgifter tillkommer, är en fri marknad såklart, men ngn tusenlapp ned vore rimligare ?

Hade man hittat en för 600 USD i bra skick, med länk, instruktionsbok och lådor till så är det bara att slå till direkt - det är ett riktigt kap.

precis, alla bud är välkomna - är det rimligt så.

Hade man hittat en för 600 USD i bra skick, med länk, instruktionsbok och lådor till så är det bara att slå till direkt - det är ett riktigt kap.

precis, alla bud är välkomna - är det rimligt så.
Inga hardfeelings at all, men som sagt i jämförelse och vad det gått för på KS så….lycka till oavsett, tycker personligen att den är riktigt cool, köper gärna för ngn tusing mindre 😉

Vad är ett rimlig för en sådan här gammal Omega ?
Jag kan egentligen inte berätta mer om den, än vad som syns på bilden.
Skruvar man upp den fungerar den bra, och håller tiden osv.

Bilagor

• 20220308_142440.jpg
    20220308_142440.jpg
    507.8 KB · Visningar: 18
Skulle behöva hjälp med en prisindikering på en gammal Omega Constellation i guld. Klockan är inköpt 1969 i sverige och har kvar originallåda samt garantipapper. Boetten är i guld men jag vet inte vilken karat ,armbandet är 18k guld och omega stämplat. Totalvikt klocka + armband ca 112gram.

Måtten på boetten är 35mm utan krona, 37mm med krona, 41mm lug to lug, 11mm tjock. Vet tyvärr inte vilket referensnummer det är då det inte framgår någonstans. Klockan går men har inte kollat hur exakt, den har legat i ett kassaskåp minst 20 år.

Skulle säga att skicket är bra med ett fåtal dings och lite ytliga repor men med tanke på ålder har den klarat sig bra.
omega6.jpg

omega11.jpg

omega1.jpg

Extraskruvarna är inte värdehöjjande alltså? 😂
Minns jag rätt köpte jag den för cirka 10 år sedan, via Tradera för runt 1500.dwn skulle då vara servad och genomgången...

I mina ögon finns det inget värde i den med två stora skruvar rakt igenom verk och urtavla. Men andra kännare kanske säger något annat....:rolleyes:

Man ska också tänka på att de klockor som är till salu på C24 eller ebay är oftast kvar av den anledningen att de är för dyra. Man borde som säljaren skriva ”dessa säljes INTE på C24 för XX SEK” när man hänvisar till dessa siter.

Svarar så gott jag kan på det jag kan. Försöker ge bild av "vad man får" snarare än vad man lägger ut annonsen för.
Vad är rimligt att betala/begära för tex en sub 114060, inte allt för gammal och hyggligt fri från repor etc? 115-130
En vintage GMT från tidigt 80 tal i bra skick? 110-125
En Explorer 36a från 99 med "swiss only" tavla om det har någon betydelse, väldigt fint skick, möjligen polerad nån gång. Ingen aning
En Explorer 39a mk2 i fint skick även den skulle kunna vara lätt polerad. Ingen aning
En rolex explorer 1655 från tidigt 80tal i bra skick. Ingen aning
En blå datejust 41, ca 6 månader gammal på oysterlänk och med slät glasring. Hairlines finns såklart men inte överdrivet. 115?
Och till sist de kanske svåraste av alla klockor att finna på vad som faktiskt är rimligt att betala, Daytona i stål med vit tavla och Gmt 126710 "pepsi" på jubilee, båda två i bra skick.`Daytona 250-300? Skick? 12610: 250-300?
En Lange Saxonia annual calendar i vitt guld i bra skick. Ingen aning
Och slutligen en Aquanaut 5167, såklart i bra skick. Ingen aning. Förmodligen massor :D

Tillbaka
Topp