• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips med klockor i dessa prisklasser numera är att använda medlare eller sälja direkt till gråhandlare. Räkna med ett par tusen under billigaste på c24. Beroende på hur het klockan så får man oftast många tusen mer betalt än när man försöker sälja själv. Ett exempel är 126710blro på c24 typ 255k. Genom att sälja till gråhandlare typ 235k.
Gjorde det. Helt klart värt när det närmar sig halvmillen.

Tips med klockor i dessa prisklasser numera är att använda medlare eller sälja direkt till gråhandlare. Räkna med ett par tusen under billigaste på c24. Beroende på hur het klockan så får man oftast många tusen mer betalt än när man försöker sälja själv. Ett exempel är 126710blro på c24 typ 255k. Genom att sälja till gråhandlare typ 235k.

Jag haller helt med dig.

Som okand privatnisse kan jag inte na kopare [seriosa slutkunder ska jag val tillagga] i dessa prisklasser sa som en etablerad handlare/butik kan.
De vill helt enkelt inte gora en affar med en for dem okand saljare med allt vad det kan innebara.
Givetvis kostar det mer,men som alltid betalar du for bekvamlighet.

Dessutom kan ju handlarn ofta fa ut mer i sin ande,iallafall vad galler de hetaste objekten.
Ska man daremot kopa en ny klocka av samma kaliber ar det en god ide att tala med sin AF ang inbyte.
Ibland sa ar det konstigt vad man kan hitta i skrotladan pa lagret om ratt inbytesvara uppenbarar sig...

Har du tips på vilka medlare eller gråhandlare man kan använda för klockan 500k+? Känner bara till typ Luxury watches i Stockholm och några av dom stora husen som i vissa fall kan tänka sig köpa begagnat.

Har du tips på vilka medlare eller gråhandlare man kan använda för klockan 500k+? Känner bara till typ Luxury watches i Stockholm och några av dom stora husen som i vissa fall kan tänka sig köpa begagnat.
Storre auktionshus.
Finns val ett flertal seriosa handlare pa denna sida ocksa. Internationella handlare typ DavidSW kan val vara bra att lyssna med
LW ar nog sa seriosa som de kan bli,men har fatt for mig de inte betalar speciellt bra jmfrt med andra aktorer.

Hej,

Hoppas jag använt rätt forumdel för min fråga. Flytta gärna till rätt del annars.

Har vad jag tror är ett Rubber B 20 mm, två frågor.

1. Är det ett äkta Rubber B? Det står inget på undersidan/ovansidan.

2. Önskar sälja det, vad kan jag lägga ut det för?

Medföljde vid köp av klocka via Gripenbro där Peter skrev att det var ett Rubber B, men blev osäker varför frågan nu ställs.

Tack på förhand.

Bilagor

• 211EAF5A-91D7-49D4-B2D1-2A645125A405.jpeg
    211EAF5A-91D7-49D4-B2D1-2A645125A405.jpeg
    990.1 KB · Visningar: 13
  • 025B18E5-8B38-447E-895F-6BC4DFC06981.jpeg
    025B18E5-8B38-447E-895F-6BC4DFC06981.jpeg
    569.9 KB · Visningar: 12
  • E30E1A12-A02C-4A37-81FE-32B5D4AB2132.jpeg
    E30E1A12-A02C-4A37-81FE-32B5D4AB2132.jpeg
    990.3 KB · Visningar: 11
Jag gissar på att det är en annan tillverkare. På mitt Rubber B som jag vet är original står det tydligt på undersidan. Man känner även att gummit på Rubber B känns väldigt premium/styvt i förhållande till "kopior".

Min mor har ärvt denna klocka av märket Orlon. Den är i stål, eller åtminstone är baklocket det. Vad kan den tänkas vara värd?

ED128F0D-B4C9-4B52-BD78-1A6878F0D7BF.jpeg

Riktigt nöjd med min SMP svart ceramic / sedna på gummi men inte riktigt lika såld på min AT (grön tavla). Tankarna går i att eventuellt byta båda mot rolex. Tänker tex en 126600. Vad tror experterna? Är det ett rimligt byte eller bara jag som värderar för högt?

Ungefär samma värdeindikation på chronos. ( ~ 160k )

Tänker fullset och minst 4 - 4.5 / 5 i skick.

Mina är uttagna i februari i år. Skicket på båda är som nya. Listpris smp 128.000:- / 112.000:- uret och ATn listpris 65.000:- / 57.000:- uret.

Tanken var en lite mer dressad och en sportigare men tror inte ATn kommer få så mycket armtid.

Bilagor

• 5772BAEF-2CE1-4960-8524-39210C3BD2B1.jpeg
    5772BAEF-2CE1-4960-8524-39210C3BD2B1.jpeg
    419.8 KB · Visningar: 18
  • E4D8C46B-E5DF-48FB-82F6-A8434EDEC0CB.jpeg
    E4D8C46B-E5DF-48FB-82F6-A8434EDEC0CB.jpeg
    444.6 KB · Visningar: 17
Senast ändrad:
Riktigt nöjd med min SMP svart ceramic / sedna på gummi men inte riktigt lika såld på min AT (grön tavla). Tankarna går i att eventuellt byta båda mot rolex. Tänker tex en 126600. Vad tror experterna? Är det ett rimligt byte eller bara jag som värderar för högt?

Ungefär samma värdeindikation på chronos. ( ~ 160k )

Tänker fullset och minst 4 - 4.5 / 5 i skick.

Mina är uttagna i februari i år. Skicket på båda är som nya. Listpris smp 128.000:- / 112.000:- uret och ATn listpris 65.000:- / 57.000:- uret.

Tanken var en lite mer dressad och en sportigare men tror inte ATn kommer få så mycket armtid.
Sålde min gröna AT från nov -21 för någon månad sen - 43k… ganska trög att sälja. Min var då ny…. MEN jag saknar ATn. Har en ny speedmaster men får nog bilen AT igen tror jag 😅

Sålde min gröna AT från nov -21 för någon månad sen - 43k… ganska trög att sälja. Min var då ny…. MEN jag saknar ATn. Har en ny speedmaster men får nog bilen AT igen tror jag 😅
Trodde man kunde förvänta sig iaf 45-47 i nyskick. Grym klocka, underbar tavla! Ända problemet jag har med den är länken. Var iväg och kapade den. Satt perfekt på handleden men efter ett spinningpass så var den på tok för tajt. Tveksam om jag kommer få till rätt storlek… får bli en tur o testa med en halvänk istället 🙄

Trodde man kunde förvänta sig iaf 45-47 i nyskick. Grym klocka, underbar tavla! Ända problemet jag har med den är länken. Var iväg och kapade den. Satt perfekt på handleden men efter ett spinningpass så var den på tok för tajt. Tveksam om jag kommer få till rätt storlek… får bli en tur o testa med en halvänk istället 🙄
45' är väl klart realistiskt nu efter höjningen tycker jag. Med samma matematik skulle din SMP hamna på nästan 90' men här tror jag att det blir betydligt svårare och därmed ett större procentuellt tapp. En "smalare" klocka och höga listpriser från Omega på både keramik och lite guld ger helt enkelt sämre procentuellt andrahandsvärde.

45' är väl klart realistiskt nu efter höjningen tycker jag. Med samma matematik skulle din SMP hamna på nästan 90' men här tror jag att det blir betydligt svårare och därmed ett större procentuellt tapp. En "smalare" klocka och höga listpriser från Omega på både keramik och lite guld ger helt enkelt sämre procentuellt andrahandsvärde.
Du rätt i den uträkningen. Gör nog bättre i att behålla min SMP och testa marknaden med ATn. Sedan satsa på 116660 istället för 126600. Såpass nöjd med SMPn att ett sådant värdetapp inte blir värt 😄

Går säkert få 45 av rätt köpare (men själv skulle jag inte köpa för det) men den kommer inte springa iväg, min låg säkert närmare två månader och då var del av skyddsplast fortfarande kvar på klockan... och mycket puckon via blocket med....

Hej!

Ny på forumet.

Har en Corum Admirals Cup Challenge 44 inköpt för några år sedan som jag funderar på att sälja. Är lite osäker på vad som kan vara rätt utgångspris. Klockan är använd, hairlines finns samt ett mindre ding på ena bandhornet.

Box med allt som låg däri, garantibevis och certifikat finns.

Tackar den samlade expertisen på förhand!

Bilagor

• 4.jpg
    4.jpg
    526 KB · Visningar: 14
  • 2.jpg
    2.jpg
    589 KB · Visningar: 11
  • 6.jpg
    6.jpg
    586.3 KB · Visningar: 14
Hejsan, ny här även jag.

Hade tänkt fråga om ni har någon idé vad en Omega Speedmaster First Omega in Space kan gå på.
Plockades ut tidigt 2017 från Rob. Engströms.
Det enda som är noterbart på klockan är väl små hairlines på baksida bandhorn efter byte av armband.

Cert, orginalbox, tag, orginalarmband, orginalkvitto m.m finns Sitter nu på ett Omega OEM nato (röda väskan uppe till vänster är det natobandet kom i, https://www.omegawatches.com/en-gb/omega-nato-straps-031zsz002056w)

Sedan undrar jag även om ni kanske har något bra ställe att rek. för att prova sälja till? Gärna i Göteborg, Halland eller Skåne.

Tack på förhand.
20220301_185307.jpg

Senast ändrad:
Hej!

Ny på forumet.

Har en Corum Admirals Cup Challenge 44 inköpt för några år sedan som jag funderar på att sälja. Är lite osäker på vad som kan vara rätt utgångspris. Klockan är använd, hairlines finns samt ett mindre ding på ena bandhornet.

Box med allt som låg däri, garantibevis och certifikat finns.

Tackar den samlade expertisen på förhand!

Mitt förslag är att du inte säljer klockan i Sverige eller skandinavien. Sälj den via Chrono24. Andrahandsvärdet på Corum är lågt, speciellt i norden. Lite högre nere i Italien och ännu högre i mellanöstern.

Mitt förslag är att du inte säljer klockan i Sverige eller skandinavien. Sälj den via Chrono24. Andrahandsvärdet på Corum är lågt, speciellt i norden. Lite högre nere i Italien och ännu högre i mellanöstern.
Hej, tack för ditt svar.

Vad tror du är rimligt att begära i Sverige kontra via Chrono24?

Hej
Jag har ärvt en klocka av min mammas farmor. Det är en uppdragbar men knappen är borta. Jag tänkte använda den ändå som smycke men undrar om det är ok? De innehåller inte något skadligt man vet ju inte när det är så gammalt?
Tror ni den är värd något?

Bilagor

• 98C8A2A1-AEDB-4A17-8C63-1AB3FDBD7A9A.jpeg
    98C8A2A1-AEDB-4A17-8C63-1AB3FDBD7A9A.jpeg
    266.2 KB · Visningar: 14
Hej
Jag har ärvt en klocka av min mammas farmor. Det är en uppdragbar men knappen är borta. Jag tänkte använda den ändå som smycke men undrar om det är ok? De innehåller inte något skadligt man vet ju inte när det är så gammalt?
Tror ni den är värd något?
Skadligt kan jag val knappast tro.
Din gammelfarmor bar val klockan och blev forhoppningsvis gammal innan hon dog.Mojligtvis om det ar oadel metall och du ar nickelallergiker.

Har du letat efter stamplar? Har du tur har du arvt en guldklocka. Sa anvand den du som smycke och minne av din slakting.

Hej, tack för ditt svar.

Vad tror du är rimligt att begära i Sverige kontra via Chrono24?

Begära och få är två helt olika saker. Märket är som sagt dött i norden. Vill du få den såld i Sverige privat så kanske 12k. Vilket är tråkigt då klockan är rätt dyr som ny.
På Chrono24 till rätt köpare i mellanöstern kanske 25k. Men det kostar en slant att sälja på Chrono24, och så allt meck med att posta klockan runt jorden. Gör så här att du kontaktar LW i Stockholm, tror Tony har rätt bra kontakter internationellt och kanske kan ge dig bättre betalt för klockan än den Svenska marknaden.
Har du bilder på klockan, skulle vara roligt att se den.

Senast ändrad:
Begära och få är två helt olika saker. Märket är som sagt dött i norden. Vill du få den såld i Sverige privat så kanske 12k. Vilket är tråkigt då klockan är rätt dyr som ny.
På Chrono24 till rätt köpare i mellanöstern kanske 25k. Men det kostar en slant att sälja på Chrono24, och så allt meck med att posta klockan runt jorden. Gör så här att du kontaktar LW i Stockholm, tror Tony har rätt bra kontakter internationellt och kanske kan ge dig bättre betalt för klockan än den Svenska marknaden.
Har du bilder på klockan, skulle vara roligt att se den.
Tack för dina tips, la ett mejl till LW så får vi se hur det går.

Jag la till några bilder i första posten om du vill kika.

Det är svårt att begära mer än man kan få om man vill få sålt klockan :)

Vad vågar man månne begära för en Breitling A17360 på länk från 2007 i väldigt bra skick, inköpt i Finland, 2 ägare inkl. mig. Cert, låda, tagg osv finns också (i princip allt utom kvittot)
Ej polerad och är oservad, går dock väl inom Cosc.
Priserna på Chrono verkar aningen skruvade när det hoppar 700usd mellan annonserna på 07ans modell..
1646333373570.png

Tillbaka
Topp