• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack för dina tips, la ett mejl till LW så får vi se hur det går.

Jag la till några bilder i första posten om du vill kika.

Det är svårt att begära mer än man kan få om man vill få sålt klockan :)

Vågar man vara så fräck så man får fråga hur mycket du betalade för klockan? Det spelar faktiskt en del roll i mitt följande råd.

Vad vågar man månne begära för en Breitling A17360 på länk från 2007 i väldigt bra skick, inköpt i Finland, 2 ägare inkl. mig. Cert, låda, tagg osv finns också (i princip allt utom kvittot)
Ej polerad och är oservad, går dock väl inom Cosc.
Priserna på Chrono verkar aningen skruvade när det hoppar 700usd mellan annonserna på 07ans modell..
1646333373570.png

Svårt då priserna diffar så mycket. Jag gav 13k för min för 1 år sedan, samma skick och full set. Tror det är där dem ligger, typ 12-13k.

Vad tycker ni denna är värd? Svårvärderad tycker jag. Klockan är från -86, endast klocka med länk som har stretch. Klockan är servad för 5500kr och uthämtad idag med garanti.
13EBC023-CEDE-4F6D-9D7A-0DABBD0504E9.jpeg

Hej, har nyligen kommit över en DJ 126303 som är i stort sett nyskick, gjord 2020. Box och cert finns. Vad kan denna tänkas vara värd?

Bilagor

• 47F44A0E-E13E-4828-B1ED-D1F78C3D9408.jpeg
    47F44A0E-E13E-4828-B1ED-D1F78C3D9408.jpeg
    498.3 KB · Visningar: 9
Hejsan, ny här även jag.

Hade tänkt fråga om ni har någon idé vad en Omega Speedmaster First Omega in Space kan gå på.
Plockades ut tidigt 2017 från Rob. Engströms.
Det enda som är noterbart på klockan är väl små hairlines på baksida bandhorn efter byte av armband.

Cert, orginalbox, tag, orginalarmband, orginalkvitto m.m finns Sitter nu på ett Omega OEM nato (röda väskan uppe till vänster är det natobandet kom i, https://www.omegawatches.com/en-gb/omega-nato-straps-031zsz002056w)

Sedan undrar jag även om ni kanske har något bra ställe att rek. för att prova sälja till? Gärna i Göteborg, Halland eller Skåne.

Tack på förhand.
20220301_185307.jpg

Hej!
Sålde min FOIS utplovkad 2018 nu i november för 44.000:-
Skickar var snarlikt som du beskriver och kom fullset med endast originalband.

Menar du att du vill sälja till ett företag?
Annars är köp/sälj delen här på Klocksnack väldigt smidig. Du behöver dock komma upp i några inlägg innan du kan publicera där men sålt ett 10-tal klockor i varierar prisläge och det har alltid varit väldigt smidigt :)

Hej!
Sålde min FOIS utplovkad 2018 nu i november för 44.000:-
Skickar var snarlikt som du beskriver och kom fullset med endast originalband.

Menar du att du vill sälja till ett företag?
Annars är köp/sälj delen här på Klocksnack väldigt smidig. Du behöver dock komma upp i några inlägg innan du kan publicera där men sålt ett 10-tal klockor i varierar prisläge och det har alltid varit väldigt smidigt :)
Hade varit intressant att veta om det finns någon butik som köper in begagnat. Endast hört talas om gråhandlare som gör detta.
Oavsett vad så lär det ta lite tid för mig innan jag kommer till nivån där jag kan posta på köp/sälj så :)

Hade varit intressant att veta om det finns någon butik som köper in begagnat. Endast hört talas om gråhandlare som gör detta.
Oavsett vad så lär det ta lite tid för mig innan jag kommer till nivån där jag kan posta på köp/sälj så :)
Kolla med https://gripenbro.se/

Jag har sålt till honom. Väldigt smidigt och han brukar erbjuda bra betalt. Mycket bättre än t ex LW.

Gripenbro, LW, Dr watch, uret vintage mfl.
Listan kan göras betydligt längre om du letar företag som köper in beggade klockor.

Finns butiker som gör det (i vart fall i sthlm) dock bygger det på att du köper en klocka i samma veva!

Skulle försöka mig på KS köp/sälj.
Följer du några trådar där du aktivt svarar så är du inom kort uppe i de antal inlägg som krävs :)

Måste också tipsa om Jälmers Ur. Sålde en speedmaster för några år sedan, bra betalt enligt min uppfattning och väldigt smidig affär på alla sätt. Är också på gång att sälja en sub nu och det pris han erbjudit ligger på en bra nivå. Så det kan vara värt att kolla upp!

Måste också tipsa om Jälmers Ur. Sålde en speedmaster för några år sedan, bra betalt enligt min uppfattning och väldigt smidig affär på alla sätt. Är också på gång att sälja en sub nu och det pris han erbjudit ligger på en bra nivå. Så det kan vara värt att kolla upp!
Har även skickat mail till dessa så får se vad som händer. Definitivt värt att kolla upp som du säger!

Alla kunniga! Vad är rimligt pris att betala för en omega smp 2254, enbart klockan som VERKAR vara i fint skick, men det finns ingen servicehistorik eller cert eller liknande. Dvs Watch only. Blivit erbjuden att köpa för 27500. Är det rimligt? Här på ks har det varit full set med servicehistorik som gått för de priserna. Vad säger ni?

Alla kunniga! Vad är rimligt pris att betala för en omega smp 2254, enbart klockan som VERKAR vara i fint skick, men det finns ingen servicehistorik eller cert eller liknande. Dvs Watch only. Blivit erbjuden att köpa för 27500. Är det rimligt? Här på ks har det varit full set med servicehistorik som gått för de priserna. Vad säger ni?
Låter dyrt.

Kolla med https://gripenbro.se/

Jag har sålt till honom. Väldigt smidigt och han brukar erbjuda bra betalt. Mycket bättre än t ex LW.
Kommunikationen med Gripenbro har varit väldigt bra måste jag säga. Han svarar väldigt fort och verkar hyvens.

Saknar dock fortfarande svar från Jälmers. Skickade ett utförligt meddelande men inte ett knyst tillbaka ännu. Så för den aspekten så får de lite minus

Hej! Angående den slutsålda Seiko SPB259 eller "Ginza Alpinist". Vad tror ni att den är värd, vet att Chronos priser börjar från ca. 13K, men det ska man väl ta med en nypa salt. Säljer en Sinn 104 och har blivit erbjuden en Ginza i utbyte (värdesätter min Sinn på ca 12K och skulle få Seikon + 3K), men har väldigt svårt att värdesätta den. Är ju trots allt en Seiko och LE-status är ju inget speciellt för Seiko i sig. Tacksam för svar!

Vad kostar en Seiko SBCM023 egentligen?
Hittar säljannonser från förra året där priset ligger kring 600 USD för modeller i bra skick, och idag en på K&S för 11500:-, alltså det dubbla.

Kommunikationen med Gripenbro har varit väldigt bra måste jag säga. Han svarar väldigt fort och verkar hyvens.

Saknar dock fortfarande svar från Jälmers. Skickade ett utförligt meddelande men inte ett knyst tillbaka ännu. Så för den aspekten så får de lite minus
Lite samma upplevelse för min del, tog typ en vecka att få svar på mailen. Men som sagt svar kom till slut och det var (återigen) enkom positivt så får väl hoppas att även du får svar till slut.

Vad kostar en Seiko SBCM023 egentligen?
Hittar säljannonser från förra året där priset ligger kring 600 USD för modeller i bra skick, och idag en på K&S för 11500:-, alltså det dubbla.

Trodde runt 1500kr men det kanske är evighetskalendern som avviker från standard.?

Tillbaka
Topp