• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det har jag med i tanken. Förstår bara inte varför man lägger ut en annons för X kronor, får respons för X kronor som begärs men ändå inte säljer. Enligt mig vidrigt beteende, lägg den hellre för högre pris innan eller dra tillbaka. Ping @yonsson
Men läser du inte vad som står, jag säljer hellre båda explorerns i en smäll, jag skulle välja att låta den affären gå först.

Jag har upplyst folk om att de "står i kö", att jag förat av allt vill sälja mina klockor i en och samma affär, och allra helst ha en speedmaster som dellikvid, då slipper jag göra den affären efteråt.

Så, jag har som sagt talat om för andra intressenter att de står i "kö", om någon skulle avböja att köpa till BEGÄRT PRIS, pga tex för lång resväg, eller för att de inte vill betala innan varan skickas eller liknande.

Kan du sluta kasta skit, och ka ske fråga lite trevligt ist?

En ursäkt vore trevligt! :)
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Men läser du inte vad som står, jag säljer hellre båda explorerns i en smäll, jag skulle välja att låta den affären gå först.

Jag har upplyst folk om att de "står i kö", att jag förat av allt vill sälja mina klockor i en och samma affär, och allra helst ha en speedmaster som dellikvid, då slipper jag göra den affären efteråt.

Så, jag har som sagt talat om för andra intressenter att de står i "kö", om någon skulle avböja att köpa till BEGÄRT PRIS, pga tex för lång resväg, eller för att de inte vill betala innan varan skickas eller liknande.

Kan du sluta kasta skit, och ka ske fråga lite trevligt ist?

En ursäkt vore trevligt! :)
Det är inte bara nya Rolex det är kölista på nu för tiden :) Vore det inte enklare att enbart köra bytes tills dess att du får till det eller att öppna upp för sälj om det inte går vägen? Kan tänka mig att dom som hört av sig tycker det är ganska trist att komma in med förhoppning om att få köpa en klocka men få till svar att man står i kö tills dess att du eventuellt får till ett byte. I all välmening, lycka till med bytet.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Men läser du inte vad som står, jag säljer hellre båda explorerns i en smäll, jag skulle välja att låta den affären gå först.

Jag har upplyst folk om att de "står i kö", att jag förat av allt vill sälja mina klockor i en och samma affär, och allra helst ha en speedmaster som dellikvid, då slipper jag göra den affären efteråt.

Så, jag har som sagt talat om för andra intressenter att de står i "kö", om någon skulle avböja att köpa till BEGÄRT PRIS, pga tex för lång resväg, eller för att de inte vill betala innan varan skickas eller liknande.

Kan du sluta kasta skit, och ka ske fråga lite trevligt ist?

En ursäkt vore trevligt! :)
Var står det att båda två ska säljas först? Det du skrivit är typ längst ner att du kan tänka dig att sälja båda för byte. Trevlig är jag alltid! Och skriver någorlunda tydligt :)
 
Det är inte bara nya Rolex det är kölista på nu för tiden :) Vore det inte enklare att enbart köra bytes tills dess att du får till det eller att öppna upp för sälj om det inte går vägen? Kan tänka mig att dom som hört av sig tycker det är ganska trist att komma in med förhoppning om att få köpa en klocka men få till svar att man står i kö tills dess att du eventuellt får till ett byte. I all välmening, lycka till med bytet.
Tack, men ja. Det är ju intw riktigt så lätt, jag kan ju bli erbjuden ett bud om köp på två ur, eller ett byte, alternativt ett bud på alla tre ur jag har i annonsen, samt ett byte med något annat intressant?
Jag har naturligtvis upplyst om att jag förat och främst vill va till ett byte eller wtt sälj av båda, och kommer att ta det om jag blir erbjuden, sålänge jag inte redan påbörjat någon affär.
Jag upplyser också om att det finns folk före, som helt enkelt pga att de skrev och anmälde intresset före kommer att bli erbjudna före.
Men ja, för att hela jlocksnack nudå ska få veta så är det EN medlem med en speedmaster som jag har kontakt med nu, hur snabb han eller hon är på att svara rår inte jag över.
Men det betyder knappast att jag håller på med nån hemmasnickrad auktion..
Illa att administratörerna låter dem sitta och kärringviska och gissa sig till eventuella scenarion som sedan kletas ut i tråden. Det blir ju jag som misstänks vara skitstöveln liksom.. Så det är dåligt av de som ska föreställa hålla ordning i trådarna..
 
Var står det att båda två ska säljas först? Det du skrivit är typ längst ner att du kan tänka dig att sälja båda för byte. Trevlig är jag alltid! Och skriver någorlunda tydligt :)
Ok, kag trodde jag hade skrivit att jag HELST byter båda två mot en speedy.

Ska ändra det direkt.

Sådär, nu är det tillrättat, nu står vad jag trodde stod, att jag helst säljer allt i en smäll och tar en speedmaster som dellikvid. 👍
 
Senast ändrad:

-RI-

Patek
2-Faktor
Tack, men ja. Det är ju intw riktigt så lätt, jag kan ju bli erbjuden ett bud om köp på två ur, eller ett byte, alternativt ett bud på alla tre ur jag har i annonsen, samt ett byte med något annat intressant?
Jag har naturligtvis upplyst om att jag förat och främst vill va till ett byte eller wtt sälj av båda, och kommer att ta det om jag blir erbjuden, sålänge jag inte redan påbörjat någon affär.
Jag upplyser också om att det finns folk före, som helt enkelt pga att de skrev och anmälde intresset före kommer att bli erbjudna före.
Men ja, för att hela jlocksnack nudå ska få veta så är det EN medlem med en speedmaster som jag har kontakt med nu, hur snabb han eller hon är på att svara rår inte jag över.
Men det betyder knappast att jag håller på med nån hemmasnickrad auktion..
Illa att administratörerna låter dem sitta och kärringviska och gissa sig till eventuella scenarion som sedan kletas ut i tråden. Det blir ju jag som misstänks vara skitstöveln liksom.. Så det är dåligt av de som ska föreställa hålla ordning i trådarna..
Personligen varken "kärringviskar" jag eller känner dig, undviker att komma med påståenden då. Tänker bara utifrån hur eventuella köpare känner. Hade jag varit intresserad och hört av mig redo att betala på en klocka som står till salu och fått till svar att jag står i kö för att ett byte/paketdeal prioriterars skulle tycka det kändes trist. I slutet av dagen kanske för att jag tycker annonsen är lite otydlig och att den nog lätt missuppfattas.

Nog om det från min sida, som sagt, hoppas du får till det du söker. Njut av solen, det ska jag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok, kag trodde jag hade skrivit att jag HELST byter båda två mot en speedy.

Ska ändra det direkt.

Sådär, nu är det tillrättat, nu står vad jag trodde stod, att jag helst säljer allt i en smäll och tar en speedmaster som dellikvid. 👍
Din annons är extremt otydlig och har därför raderats. Lägg upp en ny med tydlig och kort beskrivning i annonsen av objekt samt hur du vill att en affär ska gå till. Din prissättning var också otydlig.

//mod
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Nej, så är det inte.
Det vore fult, jag har inte bett en enda individ om en enda krona mer än kag satt i pris. Och det enklaste vore väl isåfall att HÖJS PRISET på annonsen?

Sluta peka finger och säg att kag beter mig på ett eller annat vis, och att SÅDANT beteende (vilket!?) Hör hemma nån annanstans.

DITT beteende hör dock hemma i en rättssal. Åklagare brukar göra sådär, peka och hävda, baserat på sina egna vilda gissningar många gånger.
Hade du varit transparent med försäljningen och beskrivningen i annonsen, så hade det sparat tid både för köpare och frågetecken kring din annons.
 

Baba_tid

Omega
2-Faktor
Behöver rensa lite och tänkte sälja av min 2220.80.00

Vad tror ni är rimligt pris för en sådan som är fullset och servad för 3 år sedan?
0E8CCEA9-C3E9-4F00-A664-B6EDD4AD1F18.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hej KS och dess samlade expertis. Någon som har ett mellan tummen och pekfingret värde på denna tingest? Har sökt runt lite men få till salu.

det handlar om en breitling jupiter pilot navitimer 3300. Iraqi airforce.
Skicket skulle jag säga är snudd på fantastiskt för dess ålder. Innehar originalbox ytter och inner, ej cert.

Ligger ofta ute för 20 men säljs oftast runt 10 och under. På den tiden dem såldes (1980-tal) tror jag dem låg på 6 från Breitling, dock utan Irakiska märket som jag inte tror höjer värdet. Om du inte hittar en Irakisk stridsflygare som älskar Breitling vill säga ;). Sitter ett Miyota quarts verk i dem.
Dem producerades under 80-talet till dem flesta flygvapen i mellanöstern. Vet att Algeriet, Marocko, Iran och Irak har sina egna.
26430 kr inklusive avgifter
 

ScubaKing

Audemars
26430 kr inklusive avgifter

Helt galet. Sett dem gå för 10 och under flera gånger online. Måste varit någon eller några som letade efter just den. Miyota quarts för 26.000kr tyder på att det var någon som ville åt just den limiterade modellen. Här var en utan länk som gick för 8 under december.

 
Senast ändrad:

Lallarn

Breitling
Lite OT kanske, men vilka sidor är bäst att leta på om man vill köpa bra begagnade klockor? Känner till chrono24 men känns som det ofta är lika dyrt som listpris eller dyrare, även för simpla klockor vars värde borde gå ner så fort man lämnat affären.
 

ScubaKing

Audemars
Lite OT kanske, men vilka sidor är bäst att leta på om man vill köpa bra begagnade klockor? Känner till chrono24 men känns som det ofta är lika dyrt som listpris eller dyrare, även för simpla klockor vars värde borde gå ner så fort man lämnat affären.

Ja Chrono24 funkar inte längre. Kanske Tradera eller eBay?
 

FlipSwede

Rolex
Lite OT kanske, men vilka sidor är bäst att leta på om man vill köpa bra begagnade klockor? Känner till chrono24 men känns som det ofta är lika dyrt som listpris eller dyrare, även för simpla klockor vars värde borde gå ner så fort man lämnat affären.
Blocket,FacebookgrupperAuktionshus,Beghandlare,Loppmarknader,Secondhandbutiker.....

Vad ar det du letar efter?
Ska du kopa for att salja med fortjanst eller spara for all framtid?

Mer info sa far du sakert battre svar
 

Lallarn

Breitling
Blocket,FacebookgrupperAuktionshus,Beghandlare,Loppmarknader,Secondhandbutiker.....

Vad ar det du letar efter?
Ska du kopa for att salja med fortjanst eller spara for all framtid?

Mer info sa far du sakert battre svar
Jag letar egentligen mest efter instegsklockor. Tittar på en seiko presage och varit inne på en Certina DS - 2 också. Men när jag tittat på dem i affär så har de legat i pris en bit över vad jag hört att man ska kunna få dem för i gott skick på nätet. Jag kan ju fått fel info. I affär ville de ha 5300 och 6200 för seikon i de två affärer jag besökte, Certinan ville de ha 10 000 för.
 

ScubaKing

Audemars
Varför funkar inte Chrono24 längre?

För att priserna hos PRO handlarna är på tok för höga, många gånger helt orealistiska. Säljarna testar marknaden med skyhöga priser och sänker eftersom med tiden för att få ut maximalt för varje klocka. Det är rätt dyrt för handlarna att annonsera där. En tid sedan kunde man ha Chrono24 som någon form av referens. Det funkar inte längre.

Här är ett exempel från en PRO handlare. Vi talar alltså om ett relativt billigt quarts verk i klockan och en modell som kan landa på en tredjedel av detta pris om man letar lite.

 
Senast ändrad:

RobVintage

Panerai
För att priserna hos PRO handlarna är på tok för höga, många gånger helt orealistiska. Säljarna testar marknaden med skyhöga priser och sänker eftersom med tiden för att få ut maximalt för varje klocka. Det är rätt dyrt för handlarna att annonsera där. En tid sedan kunde man ha Chrono24 som någon form av referens. Det funkar inte längre.
Heta modeller är i princip lika dyra här på ks
 

FlipSwede

Rolex
Jag letar egentligen mest efter instegsklockor. Tittar på en seiko presage och varit inne på en Certina DS - 2 också. Men när jag tittat på dem i affär så har de legat i pris en bit över vad jag hört att man ska kunna få dem för i gott skick på nätet. Jag kan ju fått fel info. I affär ville de ha 5300 och 6200 för seikon i de två affärer jag besökte, Certinan ville de ha 10 000 för.
Det ar val skillnad pa att kopa en ny i en fysisk affar och att kopa en beg fran nagon privatnisse pa natet...Eller missar jag nagot?
 

Lallarn

Breitling
Det ar val skillnad pa att kopa en ny och att kopa en beg...E.ller missar jag nagot?
Nej, du har inte missat något. Jag menar bara att de där priserna i affär rimligen går att hitta billigare i begagnat men ändå hyfsat nytt skick? Jag har inte hittat det än och undrar vilka sidor ni här tror man kan hitta dem billigare för. På Chrono24 går de som sagt för lika mycket ungefär.
 

FlipSwede

Rolex
Nej, du har inte missat något. Jag menar bara att de där priserna i affär rimligen går att hitta billigare i begagnat men ändå hyfsat nytt skick? Jag har inte hittat det än och undrar vilka sidor ni här tror man kan hitta dem billigare för. På Chrono24 går de som sagt för lika mycket ungefär.
Kolla Kop&Salj har pa KS.
Gor 50 vettiga inlagg sa kan du sjalv satta ut en kopesannons
Annars sa ar det val som jag skrev. Facebookgrupper, Auktionshus tec.

Dessutom.
Det du ser pa Chrono ar inte salt. Sa vad de begar ar ju helt ointressant. Jag skulle ocksa begara tokmax om jag skulle salja nagot.
Fragan ar vad de tar om du ger dem ett bud du tycker ar vettigt och sedan star for om det accepteras.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nej, du har inte missat något. Jag menar bara att de där priserna i affär rimligen går att hitta billigare i begagnat men ändå hyfsat nytt skick? Jag har inte hittat det än och undrar vilka sidor ni här tror man kan hitta dem billigare för. På Chrono24 går de som sagt för lika mycket ungefär.
Spana på Tradera och Kaplans. På Kaplans kan du hitta en del enklare ur, t ex på pantauktionerna.
 

Baba_tid

Omega
2-Faktor
Lite OT kanske, men vilka sidor är bäst att leta på om man vill köpa bra begagnade klockor? Känner till chrono24 men känns som det ofta är lika dyrt som listpris eller dyrare, även för simpla klockor vars värde borde gå ner så fort man lämnat affären.
Köp av privatperson på C24 och pruta lite. Var trevlig i chatten så kommer säkert säljaren mötas. Säljaren har säkert tagit hänsyn till att en köpare ska pruta lite när en satte priset.
 
Topp