• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Graijn

Breitling
Vad skulle en Seiko SNS001 kunna tänkas betinga för värde? Det är in en fullsettare utan endast klockan i gott använt skick, tänkt som en poor-mans spring drive.
 

AndyLard

Omega
90-150tkr?
Svårt att säga utan bilder, hur ser boetten ut, tavlan etc? allt sådant är ju avgörande.
Sorry. Bilder finns i ursprungligt inlägg.

 

Apis

Breitling
Estimerad prisbild för en 14060M no date two liner fullt set från sista året 2008? Exceptionellt skick, aldrig polerad. Chrono24 är tyvärr inte mycket till hjälp.
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Vad är rimligt för en 16613LN
Fullset uttagen 2007
21893A82-E3CD-409C-AF18-0DC72F8DA8A4.png
Testar igen:)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är rimligt pris för en JLC master calendar, trippeldatum, referens 140.8.87 full set och nyligen servad med papper?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej,
Vad får man för en 214270 som kom från Nymans service denna veckan? Klockan och spännet polerades men ej länken. Fullset från Mars 2015. RubberB ingår.
9A5B12C1-3B63-4880-A2E5-ED6A2D236DF3.jpeg
0F0D9AA2-D64B-4DB7-A1EF-FA0FDBE1C819.jpeg
 

Rutström

Breitling
Vad kan vara rimligt för en Tudor BB GMT, årsmodell 2018, stållänk, låda och allt utom någon eventuell tag finns. Gott skick, använd till vardags men inte misshandlad. Någon ding och massor av hairlines. Glas och boett utan anmärkning så vitt jag vet.

MEN den har det klassiska datumfelet och jag vet att det med all säkerhet är en bättre affär att få det lagat och sedan sälja, men jag fick så fruktansvärt uselt bemötande av Tudor själva att det inte finns på kartan att gödsla dom med mer pengar.
 

ScubaKing

Audemars
Vad kan vara rimligt för en Tudor BB GMT, årsmodell 2018, stållänk, låda och allt utom någon eventuell tag finns. Gott skick, använd till vardags men inte misshandlad. Någon ding och massor av hairlines. Glas och boett utan anmärkning så vitt jag vet.

MEN den har det klassiska datumfelet och jag vet att det med all säkerhet är en bättre affär att få det lagat och sedan sälja, men jag fick så fruktansvärt uselt bemötande av Tudor själva att det inte finns på kartan att gödsla dom med mer pengar.

Cred till dig som står på dig mot företag som behandlar dig som skit! Önskar fler skulle göra det.
 

Krona

Omega
Kanske inte det svar du är ute efter, men kolla på de som sålts här på KS. Det borde åtminstone ge dig ett hum om vad utropspriset kan tänkas vara. Annars känns väl 37 tusen lagom?
Tack! Jaa tycker det spretar en del beroende på skick o årtal, mest nyfiken på hur pass mycket skicket påverkar, samt skönt att få bekräftat av andra!
Ska tilläggas att jag misstänker att en service lär behövas inom kort.
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Vad kan vara ett okej pris för en välanvänd IWC Spitfire chronograph ref. 3717-02 watch only?
Okänd servicehistorik så tanken var att serva den innan den eventuellt får lämna.. Känns som det måste vara lättare att sälja en nyservad klocka än en med stundande service?

20220530_133522.jpg


Mvh K-M
 
Vad är ett rimligt pris att begära för en Steelfish med den vita tavlan på länk. Uttagen av mig 2008. Kommer fullset (bortsett från kudden som försvunnit) och nyservad men opolerad. Normalt slitage, någon liten repa på sidan av boetten.

1654073287296.png
 

Ccris

Omega
Tja! Har lite dålig koll på värdet av min Rolex 116610LN från 2019. Spår av användning finns självklart, fullset.
 
Topp