Vad har den för värde och värde på KS då?”Värde” och ”värde på KS” är nog helt olika saker för den modellen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har den för värde och värde på KS då?”Värde” och ”värde på KS” är nog helt olika saker för den modellen.
Inte direkt klocksnacks ovanligaste ref på K&S. Så bara kolla vad tidigare gått för. Runt årsskiftet för ca 80k, de senare nu i början av sommaren för strax under 90k. Så i de krokarna skulle jag gissa på om du vill ha den såld.Hej
Går i tanken att sälja min Rolex. En Datejust 36 116234 från 2018. Köpt på Nymansur av mig. Dvs 1 år kvar på garantin. Finns box, kvitto osv. Använd ca 10 gånger dvs i mycket bra skick.
Tacksam för ev hjälp/uppskattning om pris.
Skulle säga kring 100.000:- beroende på skick och vad den kommer med.Funderar på att sälja min Rolex Explorer 1 214270 (MK1) från 2014. Vad har ni för tankar kring pris? Vad känns rimligt?
Skulle säga kring 100.000:- beroende på skick och vad den kommer med.
Får dem inte? Intressant, jag kollade faktiskt bara snabbt på Chrono och där låg dem kring 100.Hur kom du fram till denna fantastiska siffra om handlare inte får dom sålda för ~80k?
Precis min tanke ocksåHur kom du fram till denna fantastiska siffra om handlare inte får dom sålda för ~80k?
Personligen tycker jag det är direkt olämpligt att dra till med någon siffra när man inte har någon större koll. Att kika över c24 snabbt med handlarpriser, påslag inkluderat osv och sen skriva ut det här när någon efterfrågar pris är inte seriöst. De flesta som efterfrågar hjälp med pris/värde här vet förmodligen inte vart de ska lägga sig. Då är det nog bättre om de med lite koll svarar istället för att gemena man drar till med gissningar som sen kanske ligger till grund för en orealistisk prissättning. Just my two cents.Får dem inte? Intressant, jag kollade faktiskt bara snabbt på Chrono och där låg dem kring 100.
Får dem inte? Intressant, jag kollade faktiskt bara snabbt på Chrono och där låg dem kring 100.
Precis min tanke också
Personligen tycker jag det är direkt olämpligt att dra till med någon siffra när man inte har någon större koll. Att kika över c24 snabbt med handlarpriser, påslag inkluderat osv och sen skriva ut det här när någon efterfrågar pris är inte seriöst.
Inte lätt när du måste sälja din klocka och kommer på att du måste ha 50 inlägg, spammas bara på för att nå 50 strecket… tristPrecis min tanke också
Personligen tycker jag det är direkt olämpligt att dra till med någon siffra när man inte har någon större koll. Att kika över c24 snabbt med handlarpriser, påslag inkluderat osv och sen skriva ut det här när någon efterfrågar pris är inte seriöst. De flesta som efterfrågar hjälp med pris/värde här vet förmodligen inte vart de ska lägga sig. Då är det nog bättre om de med lite koll svarar istället för att gemena man drar till med gissningar som sen kanske ligger till grund för en orealistisk prissättning. Just my two cents.
Sen är folk generellt jävligt kassa på att använda sökfunktionen här på K&S när man frågar pris på relativt vanliga modeller. Ofta finns en bra fingervisning gällande pris på både pågående och avslutade annonser
Trodde vi konstaterade typ 2 dagar efter att C24 startades att deras Rolex-priser inte är relevanta.Får dem inte? Intressant, jag kollade faktiskt bara snabbt på Chrono och där låg dem kring 100.
Håller med dig till viss del men det beror ju även på vart man vill sälja. Är man intresserad av att sälja mot en global marknad är priserna på Chrono intressanta. Annars är det absolut en bra idé att kolla är på KS efter liknande modeller.Precis min tanke också
Personligen tycker jag det är direkt olämpligt att dra till med någon siffra när man inte har någon större koll. Att kika över c24 snabbt med handlarpriser, påslag inkluderat osv och sen skriva ut det här när någon efterfrågar pris är inte seriöst. De flesta som efterfrågar hjälp med pris/värde här vet förmodligen inte vart de ska lägga sig. Då är det nog bättre om de med lite koll svarar istället för att gemena man drar till med gissningar som sen kanske ligger till grund för en orealistisk prissättning. Just my two cents.
Sen är folk generellt jävligt kassa på att använda sökfunktionen här på K&S när man frågar pris på relativt vanliga modeller. Ofta finns en bra fingervisning gällande pris på både pågående och avslutade annonser
Kan tyvärr inte uttala mig om pris men är bara nyfiken på hur det kom sig att du köpte DJn men sedan inte använder den? Är ju ändå en stor affär. Eller var det del i ett paketköp? Bara nyfiken som sagt .Har en DJ 41 rosé / stål med chokladtavla och jubileelänk. Vad pratar vi för pris? Är 165k rimligt? 9.5/10 då den aldrig kommer till användning och använts hemma på middag typ två gånger.
Har även en Seamaster i svart keramik / sedna rosé. Även den i grymt skick 9.5/10.
Alla tillbehör till båda klockor med kvitton. Inköpta 2022
Nyhetens behag. Alltid något nytt man vill ha.. just nu tycker jag att det hade varit bättre att långsamt börja stoppa in pengarna på börsenKan tyvärr inte uttala mig om pris men är bara nyfiken på hur det kom sig att du köpte DJn men sedan inte använder den? Är ju ändå en stor affär. Eller var det del i ett paketköp? Bara nyfiken som sagt .
Trevlig. Ca 50k skulle jag tro du skulle kunna få för den.Vad tror ni en Speedmaster 145.022 från tidigt 70-tal kan vara värd? Köpte den för över 20 år sen för 6800 kr men hade väl hoppats på en viss värdeökning..
Väldigt lite använd tyvärr och inte servad på ett antal år. Hyggligt skick och allt funkar, men snabbar sig lite. Inga papper eller annat, förutom mitt köpekvitto..
Sålde min för 3månader sedan för 90.000:- 2014 som var nyservadFunderar på att sälja min Rolex Explorer 1 214270 (MK1) från 2014. Vad har ni för tankar kring pris? Vad känns rimligt?
Det var bra mer än jag trodde, tack för svar..!Trevlig. Ca 50k skulle jag tro du skulle kunna få för den.
Det var bra mer än jag trodde, tack för svar..!
I mina papper står det 145.022-68ST men jag får inte riktigt ihop serienumret: 32xxx xxx vilket verkar vara en siffra för mycket. Och tveksam om det är en transitional, då borde väl priset varit högre? Även om det var längesen? Kan det man ha bytt locket innan jag köpte den..?Kan ju vara svårt att få ut maximalt här på KS och jag är inte någon expert på Speedyn men kanske kan den vara värd lite mer.
Kan ha fel men vill inte att ah säljer för billigt heller.
Från bilderna förefaller det vara en 145.022 -69 transitional case back:
@Hasse Varg kanske har någon input?145.022 straight writing
Produced in 1970This was Omega’s first response to the Speedmaster’s involvement in 1969 Moon landings. There are actually three different versions. These are rare, and now the market has responded…speedmaster101.com
Hm.. detta är en djungel och det kan vara bra att kolla är att öppna den och kolla serial på verket samt gravyren på insidan av baklocket.I mina papper står det 145.022-68ST men jag får inte riktigt ihop serienumret: 32xxx xxx vilket verkar vara en siffra för mycket. Och tveksam om det är en transitional, då borde väl priset varit högre? Även om det var längesen? Kan det man ha bytt locket innan jag köpte den..?
Jag litar på säljaren o tror inte det var något direkt konstigt med den..
Tack för input..Hm.. detta är en djungel och det kan vara bra att kolla är att öppna den och kolla serial på verket samt gravyren på insidan av baklocket.
För 20 år sedan var inte vintage lika hett som idag och en udda referens behövde inte nödvändigtvis vara mer värd än nån annan modell, i synnerhet inte utan tillbehör.
Men som sagt - är ingen expert på detta men tänker att det kan vara värt att kolla upp innan du lägger ut till försäljning
Jo, lite så är det. Men det finns jobbigare ”problem” än att ens prylar gått upp i värdeTack för input..
Hade nåt år innan skaffat en beg sub (i dag också löjligt billigt..) och köpte den här mest som backup och för att den var billig o snygg. Men säljaren sa att jag troligtvis efter ett tag bara skulle använda suben ändå, för att den är tålig och alltid funkar. Och så blev det. Fast nu har den blivit ännu dyrare än speedyn. Kul, men samtidigt lite tråkigt. De blir så dyra att man snart inte vågar använda dem.. :/
Halloj. Har ett fickur som varit morfars och jag tror inte den är värd någonting alls. Dock så vill jag behålla den oavsett. Men ”tänk om”…
Kanske behöver försäkra den eller något sånt.
Vet någon här var man kan värdera den i Göteborg?
Vad jag kan läsa så är det en ”Arsenal Neuchatel incabloc”
//Englund