• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej
Går i tanken att sälja min Rolex. En Datejust 36 116234 från 2018. Köpt på Nymansur av mig. Dvs 1 år kvar på garantin. Finns box, kvitto osv. Använd ca 10 gånger dvs i mycket bra skick.
Tacksam för ev hjälp/uppskattning om pris.
20220719_192458.jpg
20220719_192444.jpg

Hej
Går i tanken att sälja min Rolex. En Datejust 36 116234 från 2018. Köpt på Nymansur av mig. Dvs 1 år kvar på garantin. Finns box, kvitto osv. Använd ca 10 gånger dvs i mycket bra skick.
Tacksam för ev hjälp/uppskattning om pris.
20220719_192458.jpg
20220719_192444.jpg
Inte direkt klocksnacks ovanligaste ref på K&S. Så bara kolla vad tidigare gått för. Runt årsskiftet för ca 80k, de senare nu i början av sommaren för strax under 90k. Så i de krokarna skulle jag gissa på om du vill ha den såld.

Har en DJ 41 rosé / stål med chokladtavla och jubileelänk. Vad pratar vi för pris? Är 165k rimligt? 9.5/10 då den aldrig kommer till användning och använts hemma på middag typ två gånger.
20930985-171A-48D5-ACDD-179A6B524068.jpeg

Har även en Seamaster i svart keramik / sedna rosé. Även den i grymt skick 9.5/10.

2A5F14A8-472C-435D-8B04-5F2B053F2818.jpeg

Alla tillbehör till båda klockor med kvitton. Inköpta 2022

Hur kom du fram till denna fantastiska siffra om handlare inte får dom sålda för ~80k?
Precis min tanke också
Får dem inte? Intressant, jag kollade faktiskt bara snabbt på Chrono och där låg dem kring 100.
Personligen tycker jag det är direkt olämpligt att dra till med någon siffra när man inte har någon större koll. Att kika över c24 snabbt med handlarpriser, påslag inkluderat osv och sen skriva ut det här när någon efterfrågar pris är inte seriöst. De flesta som efterfrågar hjälp med pris/värde här vet förmodligen inte vart de ska lägga sig. Då är det nog bättre om de med lite koll svarar istället för att gemena man drar till med gissningar som sen kanske ligger till grund för en orealistisk prissättning. Just my two cents.

Sen är folk generellt jävligt kassa på att använda sökfunktionen här på K&S när man frågar pris på relativt vanliga modeller. Ofta finns en bra fingervisning gällande pris på både pågående och avslutade annonser

Precis min tanke också

Personligen tycker jag det är direkt olämpligt att dra till med någon siffra när man inte har någon större koll. Att kika över c24 snabbt med handlarpriser, påslag inkluderat osv och sen skriva ut det här när någon efterfrågar pris är inte seriöst.

En handlare kan dessutom ha ett hundratal annonser ute på C24 och har inte tid med att justera priserna upp och ned på samtliga objekt.
Därav sätter man ett högre pris med en gång som förhoppningsvis håller ett tag framöver.

Precis min tanke också

Personligen tycker jag det är direkt olämpligt att dra till med någon siffra när man inte har någon större koll. Att kika över c24 snabbt med handlarpriser, påslag inkluderat osv och sen skriva ut det här när någon efterfrågar pris är inte seriöst. De flesta som efterfrågar hjälp med pris/värde här vet förmodligen inte vart de ska lägga sig. Då är det nog bättre om de med lite koll svarar istället för att gemena man drar till med gissningar som sen kanske ligger till grund för en orealistisk prissättning. Just my two cents.

Sen är folk generellt jävligt kassa på att använda sökfunktionen här på K&S när man frågar pris på relativt vanliga modeller. Ofta finns en bra fingervisning gällande pris på både pågående och avslutade annonser
Inte lätt när du måste sälja din klocka och kommer på att du måste ha 50 inlägg, spammas bara på för att nå 50 strecket… trist

Precis min tanke också

Håller med dig till viss del men det beror ju även på vart man vill sälja. Är man intresserad av att sälja mot en global marknad är priserna på Chrono intressanta. Annars är det absolut en bra idé att kolla är på KS efter liknande modeller.

Har en DJ 41 rosé / stål med chokladtavla och jubileelänk. Vad pratar vi för pris? Är 165k rimligt? 9.5/10 då den aldrig kommer till användning och använts hemma på middag typ två gånger.
20930985-171A-48D5-ACDD-179A6B524068.jpeg

Har även en Seamaster i svart keramik / sedna rosé. Även den i grymt skick 9.5/10.

2A5F14A8-472C-435D-8B04-5F2B053F2818.jpeg

Alla tillbehör till båda klockor med kvitton. Inköpta 2022
Kan tyvärr inte uttala mig om pris men är bara nyfiken på hur det kom sig att du köpte DJn men sedan inte använder den? Är ju ändå en stor affär. Eller var det del i ett paketköp? Bara nyfiken som sagt 😊.

Kan tyvärr inte uttala mig om pris men är bara nyfiken på hur det kom sig att du köpte DJn men sedan inte använder den? Är ju ändå en stor affär. Eller var det del i ett paketköp? Bara nyfiken som sagt 😊.
Nyhetens behag. Alltid något nytt man vill ha.. just nu tycker jag att det hade varit bättre att långsamt börja stoppa in pengarna på börsen

Kan inte använda klockan på jobbet, spenderar min fritid på gymmet eller framför datorn… hade varit kul att ha på sig den när man ska ut med vänner eller på semestern, men risken för att bli rånad idag är alldeles för stor. Haft den på mig en gång när jag var i stan och det kändes inte tryggt. Jag vill inte göra mig själv till en måltavla.

Intressant folk som skrivit på klockan också, kontanter verkar finnas i överflöd.

Vad tror ni en Speedmaster 145.022 från tidigt 70-tal kan vara värd? Köpte den för över 20 år sen för 6800 kr men hade väl hoppats på en viss värdeökning.. :)
Väldigt lite använd tyvärr och inte servad på ett antal år. Hyggligt skick och allt funkar, men snabbar sig lite. Inga papper eller annat, förutom mitt köpekvitto..

speed_01.jpg

speed_02.jpg

Vad tror ni en Speedmaster 145.022 från tidigt 70-tal kan vara värd? Köpte den för över 20 år sen för 6800 kr men hade väl hoppats på en viss värdeökning.. :)
Väldigt lite använd tyvärr och inte servad på ett antal år. Hyggligt skick och allt funkar, men snabbar sig lite. Inga papper eller annat, förutom mitt köpekvitto..

speed_01.jpg

speed_02.jpg
Trevlig. Ca 50k skulle jag tro du skulle kunna få för den.

Det var bra mer än jag trodde, tack för svar..!

Kan ju vara svårt att få ut maximalt här på KS och jag är inte någon expert på Speedyn men kanske kan den vara värd lite mer.
Kan ha fel men vill inte att ah säljer för billigt heller.
Från bilderna förefaller det vara en 145.022 -69 transitional case back:
@Hasse Varg kanske har någon input?

Kan ju vara svårt att få ut maximalt här på KS och jag är inte någon expert på Speedyn men kanske kan den vara värd lite mer.
Kan ha fel men vill inte att ah säljer för billigt heller.
Från bilderna förefaller det vara en 145.022 -69 transitional case back:
@Hasse Varg kanske har någon input?
I mina papper står det 145.022-68ST men jag får inte riktigt ihop serienumret: 32xxx xxx vilket verkar vara en siffra för mycket. Och tveksam om det är en transitional, då borde väl priset varit högre? Även om det var längesen? Kan det man ha bytt locket innan jag köpte den..?
Jag litar på säljaren o tror inte det var något direkt konstigt med den.. :)

I mina papper står det 145.022-68ST men jag får inte riktigt ihop serienumret: 32xxx xxx vilket verkar vara en siffra för mycket. Och tveksam om det är en transitional, då borde väl priset varit högre? Även om det var längesen? Kan det man ha bytt locket innan jag köpte den..?
Jag litar på säljaren o tror inte det var något direkt konstigt med den.. :)
Hm.. detta är en djungel och det kan vara bra att kolla är att öppna den och kolla serial på verket samt gravyren på insidan av baklocket.

För 20 år sedan var inte vintage lika hett som idag och en udda referens behövde inte nödvändigtvis vara mer värd än nån annan modell, i synnerhet inte utan tillbehör.

Men som sagt - är ingen expert på detta men tänker att det kan vara värt att kolla upp innan du lägger ut till försäljning :)

Hm.. detta är en djungel och det kan vara bra att kolla är att öppna den och kolla serial på verket samt gravyren på insidan av baklocket.

För 20 år sedan var inte vintage lika hett som idag och en udda referens behövde inte nödvändigtvis vara mer värd än nån annan modell, i synnerhet inte utan tillbehör.

Men som sagt - är ingen expert på detta men tänker att det kan vara värt att kolla upp innan du lägger ut till försäljning :)
Tack för input.. :)

Hade nåt år innan skaffat en beg sub (i dag också löjligt billigt..) och köpte den här mest som backup och för att den var billig o snygg. Men säljaren sa att jag troligtvis efter ett tag bara skulle använda suben ändå, för att den är tålig och alltid funkar. Och så blev det. Fast nu har den blivit ännu dyrare än speedyn. Kul, men samtidigt lite tråkigt. De blir så dyra att man snart inte vågar använda dem.. :/

Tack för input.. :)

Hade nåt år innan skaffat en beg sub (i dag också löjligt billigt..) och köpte den här mest som backup och för att den var billig o snygg. Men säljaren sa att jag troligtvis efter ett tag bara skulle använda suben ändå, för att den är tålig och alltid funkar. Och så blev det. Fast nu har den blivit ännu dyrare än speedyn. Kul, men samtidigt lite tråkigt. De blir så dyra att man snart inte vågar använda dem.. :/
Jo, lite så är det. Men det finns jobbigare ”problem” än att ens prylar gått upp i värde :)

Hej! :)

Vad skulle ni säga är marknadspris för en Rolex Yacht-Master 40 126622 (Rhodium-tavla), utplockad 2022 från svensk AD, fullset samt oanvänd? Tittade på Chrono24 men väl medveten om att det knappast är den bästa källan för rimlig prisnivå?

Vad är ett rimligt pris för denna Tudor Black Bay 79220N? (Första generationen BB med rosedial).

Den inhandlades av mig i april 2016 på Rob Engström. Det är ett komplett fullset, har till och med butikskvittot från Rob Engström kvar.

Klockan användes av mig mellan april 2016 till oktober 2017. Har sedan dess legat i ett kassaskåp.

Länken har repor och hairlines från användning. Bandhornen har ett par mindre repor/dings på ovan och undersida.

Tacksam för svar!

klocka-närbild.JPG
klocka-länk-2.JPG
Klocka-länk-1.JPG
klocka-lock.JPG
klocka-bandhorn-2.JPG
klocka-bandhorn-1.JPG
Klocka-spänne.JPG
klocka-samlingsbild.JPG

Halloj. Har ett fickur som varit morfars och jag tror inte den är värd någonting alls. Dock så vill jag behålla den oavsett. Men ”tänk om”…
Kanske behöver försäkra den eller något sånt.
Vet någon här var man kan värdera den i Göteborg?
Vad jag kan läsa så är det en ”Arsenal Neuchatel incabloc”

//Englund

4CDA0620-2864-4227-B020-8C2AB7E14B6A.jpeg

Halloj. Har ett fickur som varit morfars och jag tror inte den är värd någonting alls. Dock så vill jag behålla den oavsett. Men ”tänk om”…
Kanske behöver försäkra den eller något sånt.
Vet någon här var man kan värdera den i Göteborg?
Vad jag kan läsa så är det en ”Arsenal Neuchatel incabloc”

//Englund

4CDA0620-2864-4227-B020-8C2AB7E14B6A.jpeg

Ar det guld i kedja samt boett sa har du minst nagra tusenlappar dar beroende pa karat.
Ar det daremot bara gulmetall sa tror jag tyvarr du har affektionsvardet av din morfar,men det monetara vardet ar marginellt

Sitter på en begagnad och en fabriksny Sarb033, funderar på att sälja dom här på forumet. Vad anser ni är rimligt pris för en ny sarb?

Tillbaka
Topp