3R1K
Basic
Instämmer - det är en rimlig värdering.6k för den obegagnade skulle jag börja på, 4-5k för den använda beroende på skick och tillbehör om man går efter avslutande annonser här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer - det är en rimlig värdering.6k för den obegagnade skulle jag börja på, 4-5k för den använda beroende på skick och tillbehör om man går efter avslutande annonser här.
35-40. Har själv sålt en sån där best. Fick 35 med ett dyrt gummi och oanvänd länk. För stor för de flesta.Hej alla! Ny på forumet men gammal klockanvändare IRL… kan någon bedöma priset på den här Omegan?
Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se
Tacksam för svar!
Tack för svar! Jag funderar på att den inte blivit servad på 6 år, hur ser du på det?35-40. Har själv sålt en sån där best. Fick 35 med ett dyrt gummi och oanvänd länk. För stor för de flesta.
Blir säkert dags för service inom ett par år. Så det är något att ha med i kalkylen.Tack för svar! Jag funderar på att den inte blivit servad på 6 år, hur ser du på det?
Tack för svar! Jag funderar på att den inte blivit servad på 6 år, hur ser du på det?
Kan ju också vara en garantiservice som gjordes. Har ju hänt förr att nya urverk får problem.Den ska klara sig tio år mellan service lite beroende på hur den används. Så oroa dig inte om det, men en märklig sak är att den såldes ny 2015 och sedan servades 2016 så någonting konstigt hände där första året, kanske den tappades eller skadades. Men det behöver inte alls vara ett bekymmer idag. Sedan är det viktigt att tryck testa den innan du badar med den!
Helt riktigt- och som sagt ingenting man behöver oroa sig för.Kan ju också vara en garantiservice som gjordes. Har ju hänt förr att nya urverk får problem.
Från bilderna kan jag se att det är en 145.022-69 ”straight writing” och inte en 145.022-68 ”transitional”.I mina papper står det 145.022-68ST men jag får inte riktigt ihop serienumret: 32xxx xxx vilket verkar vara en siffra för mycket. Och tveksam om det är en transitional, då borde väl priset varit högre? Även om det var längesen? Kan det man ha bytt locket innan jag köpte den..?
Jag litar på säljaren o tror inte det var något direkt konstigt med den..
Stort tack för genomgången!Från bilderna kan jag se att det är en 145.022-69 ”straight writing” och inte en 145.022-68 ”transitional”.
Tydligast ser man detta på boettlocket som gett den sitt namn med den raka texten. Finns en del skillnader mellan de två.
En 146.022-68 ”transitional” ser precis lika dan ut som en 145.012-68 men att det är ett 861 verk istället för 321 i den.
Just 146.022-69 har flera varianter under sin tillverkningstid.
1. Pre-moon boettlock (sjöhäst, ingen text om månen) med DO90 bezel (dot over 90 bezel)
2. Pre-moon boettlock med 220 bezel (Bezel med feltryck där 200 istället blivit 220)
3. Pre-moon boettlock med DN90 bezel (dot next to 90)
4. Straight writing boettlock (första med text om månlandningen) med DN90
5. Straight writing XI boettlock (mer ovanlig och såldes bara i Japan om jag minns rätt) med DN90
Tex så ger DO90 ett högre pris då den är betydligt dyrare på andrahandsmarknaden.
2500-2700k verkar det ha begärts tidigare för dem på köp/sälj.Hej forumet, funderar på att släppa denna ”Mini turtle” eftersom den inte fått den kärlek den förtjänar
Sitter på ett enklare mockaband men originallänk med alla länkbitar medföljer.
Vet ej hur mycket +/- den går men har inte noterat något ovanligt tidigare.
Jag är enda ägaren.
Är tacksam för om någon vill hjälpa mig med värdering
Tack!2500-2700k verkar det ha begärts tidigare för dem på köp/sälj.
Här har du något att jämföra med. Dessa är dessutom handlare.Tjenare,
Tänkte kolla vad min Rolex YM 126621 går för. Den är från 2019 och fullset har jag hemma Jag skulle värdera den till 170-190K men kanske är ute och cyklar med min värdering.
Här har du något att jämföra med. Dessa är dessutom handlare.
Utan repor så säkert 300+Rimligt pris för en 2020 hulk, utmärkt skick, fullset?
Hej! Vad skulle ni värdera denna till?
Det är en Rolex Oysterdate 6694 , tidigt 60 tal
Svårt att kolla priset då det finns väldigt få ute på både chrono24 och andra sidor.
Tackar för hjälpen!
Hej! Har en Rolex Oysterdate 6694.
Vad skulle ni värdera denna till? Svårt att kolla priset då det finns väldigt få ute på chrono och andra sidor.
Det har sålts hela 7 stycken här i år. Det ger en ganska bra fingervisning på pris.Hej! Har en Rolex Oysterdate 6694.
Vad skulle ni värdera denna till? Svårt att kolla priset då det finns väldigt få ute på chrono och andra sidor.
Vad såldes dessa för?Det har sålts hela 7 stycken här i år. Det ger en ganska bra fingervisning på pris.
Vad såldes dessa för?
2:a på å länka , tog mej 2 sekunderSökresultat för fråga: 6694
klocksnack.se