Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testa 15k och bumpa neråt därifrånHej
Vad tror ni är ett rimligt försäljningspris för en Sjöö Sandström WT41 Vit på gummi inkl. oanvänd länk. Fullset och köpt från AD juli -22. Skicket är mycket bra, knappt spår av användning.
Jag tror Lemanian kan ha ett visst värde, de andra några hundringar styck. Hoppas du får fler svar.Lite komplettering till ovan post då jag inte är så haj på sånt här. Kan tänka mig att Citizen uret inte är nåt av värde men de båda swiss klockorna då? En av dem har jag ingen aning om likaså den typen av Swatch ur vad de kan vara värda även om den behöver sättas ihop igen. Önskas fler bilder etc så ordnar jag givetvis det. Tack på förhand
I svea rike kanske 40-45 raven och 60-63 pistage?Hej, jag är nyfiken på två klockor jag äger och vad rimligt pris är för dem.
1. Breitling Chronomat 44 Raven
2. Breitling Chronograph B09 pistachio.
Bägge med alla tillbehör och cert.
Tack för svar . Då vet jag på ett ungefär vilka ev byten jag kan söka etcI svea rike kanske 40-45 raven och 60-63 pistage?
Fattar absolut vad gäller Citizen uret, men de båda andra (tissot o ciny) är ju båda Swiss made, borde de inte vara värda något?Jag tror Lemanian kan ha ett visst värde, de andra några hundringar styck. Hoppas du får fler svar.
De flesta Swiss made-klockor säljs på Tradera och E-bay för hundralappar. Kolla där om du kan få mer info.Fattar absolut vad gäller Citizen uret, men de båda andra (tissot o ciny) är ju båda Swiss made, borde de inte vara värda något?
84 är ett rimligt/bra pris, blocket & chrono ligger runt 95 på närliggande årsmodellerVad är skäligt att betala för en 214270 ( Rolex Explorer 39 mm. )
Tillverkad efter 2016, dvs med lume i 3, 6 och 9. Full set och mycket bra skick. Dvs använd men i bra skick.
Tittat på lite annonser och priset är satt på 90-95k. Osålda efter en månad..
Känner att 84.000:- är ett rättvist pris. Delar någon min uppfattning eller är jag ute och cyklar?
Tack på förhand.
OK boys and girls! Har gått bet att hitta någon information om denna vackra klocka.
Den går riktigt bra utan att vara uppmätt. Vad i sjutton kan den vara värd tor ni?
Opps, knappt värt mödan att fråga, tackLiknande av samma märke går för runt 200kr på eBay. Så jag skulle gissa runt 150-200kr om du hittar rätt köpare.
Vad kan vara ett rimligt pris för denna?
40 mm
2013
Ronda
Ref 326.09
Tritiumstavar
Månfaser
Klockan har aldrig varit buren.
Ber om ursäkt för dåliga bilder.
Blev fel.Swiss Time ordinarie modeller går för runt 2000kr. Detta är en special edition med någon konstig koppling till Carl Zeiss optik?
Jag tror limited i detta fall gör varken till eller från på värdet. Så pris begagnad kanske 1000kr till rätt köpara?
Vad värdet är kan jag inte svara på men mer information om klockan finns på insidan av baklocket och på verket. Serienummer, boettnummer etc.etc. Om du ska använda klockan så behöver du göra en service först. Oljorna har förmodligen torkat och/eller flugit sin kos.Har ärvt en klocka av min farfar och är lite nyfiken på värdet på den
Även all sorts övrig info om klockan uppskattas.
Skicket är väldigt fint på den då den inte är använd många gånger.
Behöver den servas även om den bara legat stilla i en ask större delen av tiden och fungerar utmärkt?
Tack för infon.Vad värdet är kan jag inte svara på men mer information om klockan finns på insidan av baklocket och på verket. Serienummer, boettnummer etc.etc. Om du ska använda klockan så behöver du göra en service först. Oljorna har förmodligen torkat och/eller flugit sin kos.
Det beror väl på hur packningen ser ut. Det går ändå inte att få en sådan klocka vattentät och ska enligt min mening hållas undan från all typ av fukt/vatten. I samband med att du lämnar in den på service (om du nu ska använda den) så ber du urmakaren skriva ned alla uppgifter som finns på verk m.m.Tack för infon.
Är det bara att öppna och titta inuti den eller måste jag byta någon packning i samband med det?
Jag har tagit reda på att den bara tillverkades 1963-1967 men vet inte vilket urverk som sitter i.