• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är intresserad av att köpa en Speedmaster 3572.50, alltså Speedmaster Pro med safirglas på baksidan och plexi fram. Om man söker på chrono24 efter "Omega 3572" får man idag 6 träffar, varav två är felaktiga dels en 3592 och en "DLC snoopy award". De övriga fyra klockorna ligger på mellan 23 och 26 tusen. Hur mycket bör man pruta på dessa priser för att betala "rätt" pris på en 3572 från ca 2004 med länk och okänd servicehistorik?
http://www.chrono24.se/search/index...ery=omega+3572&searchexplain=1&#watch-3043067
Mellan 23-26 är vanliga priser för dessa, även i Sverige. Får du en under 22k som är fullset så har du gjort en bra affär :), nog aldrig sett någon under 21k.

Varför välja bort 3592? Den har ju snyggare dekoration av urverket och du slipper den taskiga länken som finns på de nyare :)

Hittade denna enligt mig snygga dinka...
Är priset rimligt?
http://www.blocket.se/malmo/Breitling_18k_guld_pl__vintage_dress_klocka_59564416.htm?ca=11&w=3
image.jpg
Jag tolkar det som 18k guldplätering.

blå är ovanligare så jag runt 20-24k om länken är användbar (de vikta länkarna kan vara jävligt crappy )

En såpass sen Tudor 79190 har väl solida länkar? Sen har ju priserna stigit i takt med dollarn så en svart ligger nog snarare på 25+ för ett bra ex på länk. En blå ytterligare någon/några tkr

Är den där verkligen äkta överhuvudtaget? Tror hursomhelst att urtavlan är ommålad iallafall. Klockan var nyligen till salu på Tradera av en dansk säljare men plockades bort (idag eller igår).
Stämmer har sett den där också, känns som priset är i överkant oavsett. Dra av hälften om allt är äkta och stämmer.

Jag tycker det verkar vara ett rejält polerat exemplar och ändå finns dings. Ingen bra bild rakt framifrån men vänstra nedre bandhorn ser smalare ut än de andra. Sen är tavlan troligen en servicetavla, de 79090 med originaltavlor jag sett har varit märkta T-SWISS-T och inte T-SWISS MADE-T

Inget orimligt pris med lite prut men absolut inget fynd.

Jag tycker det verkar vara ett rejält polerat exemplar och ändå finns dings. Ingen bra bild rakt framifrån men vänstra nedre bandhorn ser smalare ut än de andra. Sen är tavlan troligen en servicetavla, de 79090 med originaltavlor jag sett har varit märkta T-SWISS-T och inte T-SWISS MADE-T

Inget orimligt pris med lite prut men absolut inget fynd.

Nu när du säger det så har de dolt det bra på den första bilden med sin logga. Hoppar den och letar vidare då tror jag :)

Det sistnämnda kom sent 80-tal till Rolex. Så är klockan från mitt födelseår är det nog inte en servicetavla... Om detsamma gäller Tudor som Rolex dvs.

Du har troligen helt rätt. Googlade lite på sena 79090 och på 92'or ser man en blandad mix och på 94'or nästan enbart T-SWISS MADE-T så det verkar som tavlan fick nytt utseende på de allra sista 79090 subbarna. Därmed kan tavlan på Crono24 Tudorn mycket väl vara original.

Vad är ett rimligt pris för en länkbit till Rolex Oyster two tone som passar till Sub 16613?

Rimligt pris för en full set Tudor Pelagos i nyskick? Sett att de har gått för 20-21k här på forumet i höstas. Tänkte om det borde ha ändrats med tanke på att en ny modell är på väg och att €$-priserna stigit?

Tillbaka
Topp