• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ju äldre en klocka är desto mer premium kan du ta ut för NOS/Mint/fullset. Visserligen en liten (samlar)marknad, men jag tycker inte heller priset är heeelt galet med tanke på att det är en butik som säljer.

jo men f-n inte för en 16800 som inte har matt tavla.
60k skulle vara godtagbart om plasten var kvar och tavlan var matt!
Men som många andra sagt, vi får väl se vad marknaden säger.
Personligen skulle jag aldrig betala så mycket för en inferior sub.
Gick för inte länge sen en OK 16800/0 för 35' här på forumet om jag minns rätt. Man kan inte tänkas betala 70% extra för gott skick, box och papper på en 16800... #Hybris just sayin'

jo men f-n inte för en 16800 som inte har matt tavla.
60k skulle vara godtagbart om plasten var kvar och tavlan var matt!
Men som många andra sagt, vi får väl se vad marknaden säger.
Personligen skulle jag aldrig betala så mycket för en inferior sub.
Gick för inte länge sen en OK 16800/0 för 35' här på forumet om jag minns rätt. Man kan inte tänkas betala 70% extra för gott skick, box och papper på en 16800... #Hybris just sayin'

Håller med, JAG skulle inte heller betala det, men tror det finns en liten klick där ute som betalar mycket premium för en relativt kortlivad modell i (nästan?)mint/fullset.

Har slutat förvånas över vilka priser som annonseras på transitionalmodeller i mycket fint skick. Sen vad de går för i slutändan är ju svårare att säga.

Angående bandstiften på suben så vill jag minnas att jag sett i en gammal rolexkatalog där bandstiften stack utanför på en klocka. Så det är nog ingen tvärsäker indikator att använda sig av.

Vad skulle jag få för min DJ 1601 i dagsläget? (dom verkar ha blivit dyrare?) Mitt ex nedan.
http://gripenbro.se/artiklar/salda/rolex-42.html

Har problem att hitta ett fint Jubilee till den men såg denna annons:
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-ref-16013-from-1985-with-box.36863/

Så jag tänkte att jag kanske säljer den jag har och köper den där istället. Gillar linen dial dock men det kanske går att köpa till om jag tänker på det för mycket. Är priset bra för den? Har väldigt små handleder också men tror ni det går att justera tillräckligt?

Håller med, JAG skulle inte heller betala det, men tror det finns en liten klick där ute som betalar mycket premium för en relativt kortlivad modell i (nästan?)mint/fullset.

Har slutat förvånas över vilka priser som annonseras på transitionalmodeller i mycket fint skick. Sen vad de går för i slutändan är ju svårare att säga.

ge det ett eller två år utan någon större global finanskris så kommer ni att ångra att ni inte köpte den ;)

Ute efter en tudor 79090 från tidigt 90-tal.
Servad och i fint skick helst med box, finns från 24k och uppåt.

Rimligt?

Tja!

Denna Rolle:
http://www.blocket.se/lund/Rolex_Submariner_no_date__14060___1995_59682415.htm?ca=11&w=3
Billigt?
image.jpg

De har samma pris på sin hemsida såg jag... lockpriser, få upp antalet sökningar på hemsidan? gissar hur som att det kommer finnas något förbehåll, även med service inräknad tycker jag det är ett billigt pris.

Ute efter en tudor 79090 från tidigt 90-tal.
Servad och i fint skick helst med box, finns från 24k och uppåt.

Rimligt?

Det omsätts inte allt för många i Sverige och går du utomlands så räkna med att priserna börjar en bit över 3000 usd för bra ex på länk. Dokumenterad service och box/papper ökar på summan ytterligare. De jag sett för 24k har inte varit allt för fräscha. Fast avstår du från länk så är det fullt möjligt. Tänk på att länken till 79090 är den gamla vikta modellen så försäkra dig om den är i bra kondition och i rätt längd. Lösa länkdelar är dyra.

Det omsätts inte allt för många i Sverige och går du utomlands så räkna med att priserna börjar en bit över 3000 usd för bra ex på länk. Dokumenterad service och box/papper ökar på summan ytterligare. De jag sett för 24k har inte varit allt för fräscha. Fast avstår du från länk så är det fullt möjligt. Tänk på att länken till 79090 är den gamla vikta modellen så försäkra dig om den är i bra kondition och i rätt längd. Lösa länkdelar är dyra.

Med tanke på senaste tidens prisökningar på grund av både priset på klockorna och €$£ så börjar de nu på c24 på typ 34k. 24k är sinnessjukt billigt och känns som en felskrivning eller liknande.

Med tanke på senaste tidens prisökningar på grund av både priset på klockorna och €$£ så börjar de nu på c24 på typ 34k. 24k är sinnessjukt billigt och känns som en felskrivning eller liknande.

Vad är isåfall "felet" med dessa tex?
http://www.chrono24.com/en/tudor/su...referenceNumber=79090$245&manufacturerIds=245

http://www.chrono24.com/en/tudor/79090-prince-oysterdate-vintage-submariner-plastic--id3073767.htm

http://www.chrono24.com/en/tudor/prince-oyster-date-submariner--id2739205.htm

Visst kan man hitta en 79090 från 24k. Den första du länkar till är faktiskt fin, dock lite dyrare. Jag har varit i kontakt med säljaren (privatperson) för drygt en månad sen och fått fler bilder. Klockan har fått sig en smäll på kronan som inte framgår av annonsen men som säljaren inte har försökt dölja vid direktkontakt. Glaset är lite för fint för att vara det ursprungliga men kan mycket väl vara korrekt.
De 2 övriga har för få eller för dåliga bilder för rätt bedömning men 2'an ser väl allmänt sunkig ut och där måste du även ta hänsyn till tull och moms vid import. 3'an har inte originallänk.

Det jag efterfrågar i första inlägget är en tudor 79090 likt de ovan. Därför undrar jag vad som kan dra ner priset på dessa så mycket om du säger att 24k är en felskrivning eller liknande?

Kan det vara så att du tror jag pratar om rolex 14060 som också diskuteras?[/
Det jag efterfrågar i första inlägget är en tudor 79090 likt de ovan. Därför undrar jag vad som kan dra ner priset på dessa så mycket om du säger att 24k är en felskrivning eller liknande?

Kan det vara så att du tror jag pratar om rolex 14060 som också diskuteras?

)

Jag är helt ute och cyklar så klart, ber om ursäkt för det! :)

Jag fick ganska snabbt svar att det var många som hade hört av sig och till och med lagt beställning via webshoppen... Fan att man alltid ska missa sådana här möjligheter. Jag mailade ändå typ 20min efter att den lades ut... :(

Visst kan man hitta en 79090 från 24k. Den första du länkar till är faktiskt fin, dock lite dyrare. Jag har varit i kontakt med säljaren (privatperson) för drygt en månad sen och fått fler bilder. Klockan har fått sig en smäll på kronan som inte framgår av annonsen men som säljaren inte har försökt dölja vid direktkontakt. Glaset är lite för fint för att vara det ursprungliga men kan mycket väl vara korrekt.
De 2 övriga har för få eller för dåliga bilder för rätt bedömning men 2'an ser väl allmänt sunkig ut och där måste du även ta hänsyn till tull och moms vid import. 3'an har inte originallänk.
Tack för dina inputs! :)

Vad skulle jag få för min DJ 1601 i dagsläget? (dom verkar ha blivit dyrare?) Mitt ex nedan.
http://gripenbro.se/artiklar/salda/rolex-42.html
24169535-origpic-210afe.jpg

Har problem att hitta ett fint Jubilee till den men såg denna annons:
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-ref-16013-from-1985-with-box.36863/

DSCF3609_zpssfurvdbb.jpg

Så jag tänkte att jag kanske säljer den jag har och köper den där istället. Gillar linen dial dock men det kanske går att köpa till om jag tänker på det för mycket. Är priset bra för den? Har väldigt små handleder också men tror ni det går att justera tillräckligt?

...eller så köper jag den så jag kan ta av Jubilee och sätta den på min 1601 som jag har nu och sedan säljer jag av den nyinförskaffade som head only. (så får jag behålla min linen dial)

Visst borde det bara gå att byta emellan när båda är 1601? Vet inte om det är någonting speciellt med endlinks osv, har inte såpass koll så jag vill gärna dubbelkolla med er.

Så frågan är, visst kan jag bara byta emellan?

Tack på förhand.

En snygg De Ville 18k(?), dock med gravyr. Gav 3500:-. Vad hade varit rimligt att ta nu?

xfRf7SC.jpg

pRFRVIZ.jpg

Damn, trodde bilderna skulle automatiskt bli lite mindre innan man tryckte.

...eller så köper jag den så jag kan ta av Jubilee och sätta den på min 1601 som jag har nu och sedan säljer jag av den nyinförskaffade som head only. (så får jag behålla min linen dial)

Visst borde det bara gå att byta emellan när båda är 1601? Vet inte om det är någonting speciellt med endlinks osv, har inte såpass koll så jag vill gärna dubbelkolla med er.

Så frågan är, visst kan jag bara byta emellan?

Tack på förhand.

Jadå, det funkar.

Tack! En till fråga om du har tid. Sitter inne med ca 16cm handleder. Är rädd att den inte ska gå att spänna såpass så att det blir tillräckligt tajt. Brukar innersta hålen på claspen(?) vara såpass tajt så det inte ska vara några problem?

Min handled är 16 cm och jag måste ha 19 länkbitar för att länken ska sitta bra.

Tänk på att din är fyrsiffrig och säljarens femsiffrig. Du får alltså en nyare länk till din klocka om du sätter på den på din. En del gillar det inte, men to each his own.

Tillbaka
Topp