• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Betänk att det är handlare som säljer, hade privatperson sålt kanske den hade legat på 50'

Skulle citerat frågeställaren...sorry;)
Jag har betänkt det, tycker trots det den är för dyr. Det går inte att jämföra priser på vintage rollar i Sv med priser utomlands, där ligger de högre. Men framtiden får visa om jag har fel. ;)

den 16800'an är i grymt skick och snarare NOS än mint
hittar du någon billigare i samma skick med samma tillbehör som är billigare ??

tvivlar på det

cheers
christian

Vad är ett rimligt pris för en fullset 3570.50 Omega Speedmaster Professional i mint condition från 2012-2014 om man vill köpa den i Sverige? Har sett allt från 22-28k. Är det ett rimligt prisrange?

Vad är ett rimligt pris för en fullset 3570.50 Omega Speedmaster Professional i mint condition från 2012-2014 om man vill köpa den i Sverige? Har sett allt från 22-28k. Är det ett rimligt prisrange?

Det låter som en vettig prisspann. Jag gav t.ex 24 i höstas (om jag minns rätt) för en 2013 i fint skick som fortfarande hade garanti.

tvivlar på det

cheers
christian
Vi får väl se, helt enkelt. Men jag tvivlar på att ngn betalar mer än 50-51 för en sån Rolex. Men jag håller med om att den är kanonfin. Knappast nos, men väldigt fin.

tvivlar på det

cheers
christian

Hur kommer det sig att man ser bandstiften titta ut så tydligt om klockan är opolerad? Och den har ju spår av användning, så inte NOS.
26146581-origpic-65f195.jpg

26146581-origpic-4bf99c.jpg

tvivlar på det

cheers
christian
Håller inte med, finns flera faktiska NOS 16610 med plast kvar på C24 SEL 2007-2009 årsmodell för ganska exakt 59-60k... Måste vara värda mer än en 16800... Utan patina och med vitguldsmarkers...

Tja. Rimligt pris för Seiko Stargate (vit) ? Tänker en 007 eller 009 säljs ju för mellan 1000-1500 och stargaten är ju en dyrare klocka.

Mvh

Tja. Rimligt pris för Seiko Stargate (vit) ? Tänker en 007 eller 009 säljs ju för mellan 1000-1500 och stargaten är ju en dyrare klocka.

Mvh
SKX007 samt SKX009 är väldigt hypade och har vid flera tillfällen sålts för mer på forumet begagnade jämfört vad man kan köpa en ny för inklusive moms från utlandet.. Så tyvärr är det inget bra sätt att jämföra.

Såldes en Stargate inklusive lädernato på forumet för drygt en månad sedan för 1800 så det är en bra riktstock :)
https://klocksnack.se/threads/seiko-stargate-skz323-nu-med-fler-bilder-och-bytes.34959/

SKX007 samt SKX009 är väldigt hypade och har vid flera tillfällen sålts för mer på forumet begagnade jämfört vad man kan köpa en ny för inklusive moms från utlandet.. Så tyvärr är det inget bra sätt att jämföra.

Såldes en Stargate inklusive lädernato på forumet för drygt en månad sedan för 1800 så det är en bra riktstock :)
https://klocksnack.se/threads/seiko-stargate-skz323-nu-med-fler-bilder-och-bytes.34959/

Ok. Tackar för det. Har orginallänk så kaske slår på.en hundring lr 2 ?:)

Håller inte med, finns flera faktiska NOS 16610 med plast kvar på C24 SEL 2007-2009 årsmodell för ganska exakt 59-60k... Måste vara värda mer än en 16800... Utan patina och med vitguldsmarkers...

Ju äldre en klocka är desto mer premium kan du ta ut för NOS/Mint/fullset. Visserligen en liten (samlar)marknad, men jag tycker inte heller priset är heeelt galet med tanke på att det är en butik som säljer.

För två eller t.o.m ett år sen hade jag sagt att 59k för en 16800 är stört utan dess like, men som priserna utvecklats, speciellt på vintage så...:)

jag har
Det kan vara så enkelt att det är fel bandstift till klockan.

hur långt ut bandstiften sser ut att sitta mot hur den verklingen sitter kan variera rätt kraftigt beroende på flera saker, tex kamera vinkel,

men även stiftets längd kan variera pga hur många gånger stiftet blivit i och urtaget (fjädern inuti försvagas) sedan hur bra stiftet går i lugghålet pga hur mkt wabi det är i hålen på luggarna och givetvis variation på längden stiften

på den 16800'an så ser de kanske ut att sitta nära på de bilderna men på de andra bilderna ser de ut att sitta som de ska

på bilden nedan, till höger en fullset gmt-masterII 16760 den var opolerad, aldrig ens öppnad, direkt ifrån förste ägaren i eskilstuna det enda han gjort med den klockan mellan 1985 till 2007, när jag köpte den, var att få ringen uppsmord då den fastnat av all wabi

klockans ändbitar var fulla med brun gegga ändå på ena sidan sitter de långt ut på andra syns de inte, tror även det har att göra med kamera vinkeln

16800 tillverkades mellan ca 1982 till 1986

168000 tillverkades mellan ca 1987-1988

16610 tillverkades mellan ca 1988-2007

så chansen att hitta en riktigt bra 16800 eller ännu bättre en riktigt bra 168000 lär vara bra mkt mindre än att hitta en bra 16610

Tillbaka
Topp