Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beroende på vad som ingår....Vad är rimligt pris för en några år gammal Explorer 214270?
Betänk att det är handlare som säljer, hade privatperson sålt kanske den hade legat på 50'Hur många andra finns det ute i samma skick för lägre pengar? Är svaret 0 är den nog värd det.
Mr Chance
Jag har betänkt det, tycker trots det den är för dyr. Det går inte att jämföra priser på vintage rollar i Sv med priser utomlands, där ligger de högre. Men framtiden får visa om jag har fel.Betänk att det är handlare som säljer, hade privatperson sålt kanske den hade legat på 50'
Skulle citerat frågeställaren...sorry
Jag håller med dig, ligger nog lite högt.Jag har betänkt det, tycker trots det den är för dyr. Det går inte att jämföra priser på vintage rollar i Sv med priser utomlands, där ligger de högre. Men framtiden får visa om jag har fel.
Kanske om den var en mintcondition med matt tavla men inte med vitguldsmarkers....Är 59k ett rimligt pris för en 16800 från 1985?
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-11.html
Vad är ett rimligt pris för en fullset 3570.50 Omega Speedmaster Professional i mint condition från 2012-2014 om man vill köpa den i Sverige? Har sett allt från 22-28k. Är det ett rimligt prisrange?
Vi får väl se, helt enkelt. Men jag tvivlar på att ngn betalar mer än 50-51 för en sån Rolex. Men jag håller med om att den är kanonfin. Knappast nos, men väldigt fin.den 16800'an är i grymt skick och snarare NOS än mint
hittar du någon billigare i samma skick med samma tillbehör som är billigare ??
tvivlar på det
cheers
christian
den 16800'an är i grymt skick och snarare NOS än mint
tvivlar på det
cheers
christian
Håller inte med, finns flera faktiska NOS 16610 med plast kvar på C24 SEL 2007-2009 årsmodell för ganska exakt 59-60k... Måste vara värda mer än en 16800... Utan patina och med vitguldsmarkers...den 16800'an är i grymt skick och snarare NOS än mint
tvivlar på det
cheers
christian
SKX007 samt SKX009 är väldigt hypade och har vid flera tillfällen sålts för mer på forumet begagnade jämfört vad man kan köpa en ny för inklusive moms från utlandet.. Så tyvärr är det inget bra sätt att jämföra.Tja. Rimligt pris för Seiko Stargate (vit) ? Tänker en 007 eller 009 säljs ju för mellan 1000-1500 och stargaten är ju en dyrare klocka.
Mvh
SKX007 samt SKX009 är väldigt hypade och har vid flera tillfällen sålts för mer på forumet begagnade jämfört vad man kan köpa en ny för inklusive moms från utlandet.. Så tyvärr är det inget bra sätt att jämföra.
Såldes en Stargate inklusive lädernato på forumet för drygt en månad sedan för 1800 så det är en bra riktstock
https://klocksnack.se/threads/seiko-stargate-skz323-nu-med-fler-bilder-och-bytes.34959/
Håller inte med, finns flera faktiska NOS 16610 med plast kvar på C24 SEL 2007-2009 årsmodell för ganska exakt 59-60k... Måste vara värda mer än en 16800... Utan patina och med vitguldsmarkers...
SKX007 samt SKX009 är väldigt hypade och har vid flera tillfällen sålts för mer på forumet begagnade jämfört vad man kan köpa en ny för inklusive moms från utlandet.. Så tyvärr är det inget bra sätt att jämföra.
Såldes en Stargate inklusive lädernato på forumet för drygt en månad sedan för 1800 så det är en bra riktstock
https://klocksnack.se/threads/seiko-stargate-skz323-nu-med-fler-bilder-och-bytes.34959/
Det kan vara så enkelt att det är fel bandstift till klockan.Hur kommer det sig att man ser bandstiften titta ut så tydligt om klockan är opolerad? Och den har ju spår av användning, så inte NOS.
Det kan vara så enkelt att det är fel bandstift till klockan.
Håller inte med, finns flera faktiska NOS 16610 med plast kvar på C24 SEL 2007-2009 årsmodell för ganska exakt 59-60k... Måste vara värda mer än en 16800... Utan patina och med vitguldsmarkers...
16610 tillverkades mellan ca 1988-2007
2010 var det sista året för 16610.