• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej, jag undrar vad kan denna Omega chronoscope skulle kunna inbringa för värde.(byte / sälj) andvänder den aldrig så skulle vilja skaffa något annat kul istället.

Det är som sagt en Omega chronoscope 329.30.43.51.02.001 , inköpt sommaren 22 hos AD i spanien, full set, som ny (endast använd 3gånger). har även ett blått krokodilband (EJ original).

Bilagor

• 20220722_1418491.jpg
    20220722_1418491.jpg
    436 KB · Visningar: 37
Jag har en mer generell fråga om värderingen av IWC-klockor.

Har en Portugieser (144K nypris) som jag eventuellt tänker sälja.
Köpt hos AD i januari 2023, dvs några månader gammal, som mest suttit i kassaskåpet, vilket betyder att den är i perfekt nyskick.

Nu är ju inte IWC svåra att få tag på (ala Rolex, AP, PP osv) men likt förbaskat är det en fabriksny modell.

Är det som med bilar att värdet minskar med 40% så fort man lämnar butiken, eller finns det fortfarande chans att få en bra slant för den med tanke på skick och kvarvarande garanti mm mm?
Om du vill ha en eller flera gissningar om pris får du vara mer specifik. Referens och en bild på klockan i fråga.

Hej, jag undrar vad kan denna Omega chronoscope skulle kunna inbringa för värde.(byte / sälj) andvänder den aldrig så skulle vilja skaffa något annat kul istället.

Det är som sagt en Omega chronoscope 329.30.43.51.02.001 , inköpt sommaren 22 hos AD i spanien, full set, som ny (endast använd 3gånger). har även ett blått krokodilband (EJ original).
Andrahandsvärdet är inte på Moonwatch-nivå, ett privat sälj kan kanske landa på 75’ ?

Jag kanske skulle ha varit mer specifik. Jag tänkte främst på värdet på IWCn i fråga.
Annons på MODA idag.

Här kan man väl prata om pristapp jmfrt med nypris.

IWC Portuguese Tourbillon Mystere 5042-07
INSANE DISCOUNT $104,000 List👈🏻👈🏻👈🏻
18K WHITE GOLD CASE AND DEPLOYMENT
Tourbillon Complication/ 7 DAY Power Reserve
Limited Ed 250 Numbered Pieces
COMES COMPLETE WITH INNER and OUTER BOX
DEALER STAMPED WARRANTY CARD AND BOOKLET. SUPER PIECE AT HUGE DISCOUNT!!
$28,900👈🏻👈🏻👈🏻

Nobelpriset i ekonomi går till....:rolleyes:

Edit: Tror alla vet att efterfrågan och utbud styr priserna, det var nog inte det han efterfrågade.
Då kanske du ska istället besvara vad som efterfrågas. Och jag tror inte ALLA vet att tillgång och efterfrågan styr pris. Annars hade vi inte haft en rolex tråd som bara handlar om pris och efterfråga.

Rolex Datejust ref: 126300.
År: 2017
Rhodium tavla + Jubileé länk
Alldeles just servad
Skick 4/5 (små hairlines, bra skick på länk)
Fullset
Vet på ett ungefär internationella priser. Vad tror ni kring svenska marknaden vilket pris denna pärla kan åka för?

Det är ändå 2023. Jag blir lika fascinerad och förundrad varje gång någon frågar efter ett ungefärligt värde på sin klocka, utan att ta med någon bild 🙄
Så svårt kan det ändå inte vara nuförtiden att lyckas få med åtminstone ett foto taget med något annat än en potatis

Det är ändå 2023. Jag blir lika fascinerad och förundrad varje gång någon frågar efter ett ungefärligt värde på sin klocka, utan att ta med någon bild 🙄
Så svårt kan det ändå inte vara nuförtiden att lyckas få med åtminstone ett foto taget med något annat än en potatis
Skriv inte så, nu blir det Gameboy kamera bilder och Sony Eriksson med foromodulbilder, tycker man kan lägga ribban vid klocka på bilden, i dagsljus eller god ljuskälla & skärpa ✌🏼

Vad tycker ni är ett rimligt pris för en Breitling Chronomat c13356, halvguld, grå tavla, läderrem ej original samt fullset.

Remmen på bilden är utbytt. Jag tänker att den är värd runt 40. Vad säger ni?
Resized_20220205_1029291.jpeg

Vad tror ni en Rolex Datejust 41 126300, 2023, fullset går för? Stål oyster. En liten hairline på spännet i övrigt utmärkt.
25.jpg

Vad kan tänkas vara ett rimligt pris för en Longines Spirit 37mm? Nyligen inköpt från AD, således i princip nyskick. Nypris i butik 25 000 kr. Går i flippartankar och vill sätta ett rimligt pris.
DA750355-32A4-41FB-850E-EB68DC005362.jpeg

Hej KS:are!

Vad kan man tänkas ge för en Omega 2531.80?
Fullset
Servad för 2 år sedan
Års 2001

Har inte sett klockan IRL än, men har denna bild och tror den har suttit på mest varje dag.
Man kanske inte ens vill ha en sån här idag?😅

Tack på förhand!

Bilagor

• IMG_20230602_084710_867.jpg
    IMG_20230602_084710_867.jpg
    153.4 KB · Visningar: 42
Hej,

Vad är ett rimligt pris/värde för en Rolex Date 1503 från 1967? Fint skick och silkeslen i uppdraget. Endast klocka.

Tack på förhand!

Bilagor

• IMG_0856.jpeg
    IMG_0856.jpeg
    329 KB · Visningar: 41
Hej,

Vad är ett rimligt pris/värde för en Rolex Date 1503 från 1967? Fint skick och silkeslen i uppdraget. Endast klocka.

Tack på förhand!

La upp en annons precis på 55 givet att jag såg denna nedan. Såg även den du länkade till.

Kommentar?

La upp en annons precis på 55 givet att jag såg denna nedan. Såg även den du länkade till.

Kommentar?
45 rimligare än 55. Trots fina ord.

Jag funderar på att sälja och undrar lite vad ett rimligt pris för denna skulle vara. Det är en OP 114200 34mm med oliv tavla
IMG_5744.jpeg

Klockan är i använt skick och skönhetsrepor finns (mestadels på länken, vänster sidan av boett och ringen, Mao där man brukar få repor när en klocka används) men inget jätte djupt som inte skulle försvinna med en polering. Samma gäller dings, hittar inga sådana. Den skulle även behöva en rengöring utav länken (rengöring generellt, men detta brukar ingå i en service).
Den är i Fullsett (låda, ytterlåda, sleeve, cert och certhållare) extra länkar finns kvar och är uttagen 2016 hos en svensk AD går fint och håller tiden men antar att en service ligger inom en snar framtid/ganska snart.
Klockan har även aldrig badats med.

Bilagor

• IMG_5695.jpeg
    IMG_5695.jpeg
    482.3 KB · Visningar: 16
  • IMG_5694.jpeg
    IMG_5694.jpeg
    490.7 KB · Visningar: 13
  • IMG_5693.jpeg
    IMG_5693.jpeg
    516 KB · Visningar: 12
  • IMG_5692.jpeg
    IMG_5692.jpeg
    496.3 KB · Visningar: 11
  • IMG_5691.jpeg
    IMG_5691.jpeg
    479.8 KB · Visningar: 12
  • IMG_5690.jpeg
    IMG_5690.jpeg
    564.4 KB · Visningar: 20
Hej!
Är sugen på en blå Aqua Terra 2010 39.,5mm Quartz. Glas och bezel är bytt, så klockan förefaller vara i gott skick:)
Vad kan tänkas vara ett ok pris?
Tacksam för all hjälp jag kan få!

Senast ändrad:
Vad är rimligt för en Scubapro 500 Automatic? Kollar runt på nätet och hittar lite priser på chrono24 och eBay och snurrar runt 1200 - 2200 (!) EUR men blev lite fundersam om vad som är är rimlig enligt panelen här? Min är oservad och utan original band eller liknande utan bara sleten mysmöglig dykare.

Bild på min
27042023.jpeg

Vad är rimligt för en Scubapro 500 Automatic? Kollar runt på nätet och hittar lite priser på chrono24 och eBay och snurrar runt 1200 - 2200 (!) EUR men blev lite fundersam om vad som är är rimlig enligt panelen här? Min är oservad och utan original band eller liknande utan bara sleten mysmöglig dykare.

Bild på min
27042023.jpeg
Har du kollat sålda klockor här? Finns bra med datapunkter.

Tycker mig ha kollat och det verkar vara mest quartz varianter som gått det senaste och inte automat diton så därför jag frågar.

Rimligt pris att betala för en 126334-0028? Mint green DJ41?
Jag var hos AD i Malmö och han sa att "snart" kommer den vara möjlig att skriva upp sig på, att trycket avtagit rätt snabbt. Så listpris är det snabba svaret där, men kanske ett års väntan. Jag har betalat 5-10.000:- över list för Rolex när jag inte orkat vänta, men mer än så känns galet enligt mig.

Hej vänner!
Rimligt pris på en 116233 datejust tvåton jubilee, silvertavla(discontinued)
med roulette datum?
Fint skick och trycktestad.
Inhandlad på nymans 2017 och självklart fullset med kvitton,boxar,cert och extra länkbitar.
Hidden/crown clasp, tight i länken.

Får inte så mycket handledstid som den förtjänar :(
IMG_5939.jpeg

Tillbaka
Topp