Michelnr1
Basic
Fick 95, landade väl.Marknaden rör sig jämt men 80-90 ish senast jag kollade. Riktigt trevlig klocka! Gillar starkt
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick 95, landade väl.Marknaden rör sig jämt men 80-90 ish senast jag kollade. Riktigt trevlig klocka! Gillar starkt
Vad är ett rimligt pris för denna rolex 16200 med tuxedo tavla? Det finns ett litet glapp mellan boett och länk - någon som vet om det går att åtgärda?
Avslutad - Rolex Datejust 16200 - tuxedo dial
Hejsan, Säljer min Datejust ref 16200 med den ovanliga tuxedo-tavlan, från 1998. Inga tillbehör, men kommer med en gripenbro-box samt äkthetsintyg därifrån. Klockan går ca -6s / dygn. Finns ett litet glapp mellan boett och länk, se bild. I övrigt gott (men använt) skick. Kan tänkas bytas...klocksnack.se
Tror tavlan inte kom standard på denna 5-siffriga nej.Om det inte är glapp pga polering så kan man antingen böja till endlänkarna eller köpa nya. Är det en 6-siffrig tavla i en 5-siffrig referens? Eller kom Tuxedo som standard till 16200?
Tror tavlan inte kom standard på denna 5-siffriga nej.
Skulle du säga priset är fair eller ej?
Sverige är helt fel marknad om man vill ha betalt.Vad tror ni är ett rimligt pris för denna klocka?
Eller rättare sagt, hur mycket hade ni kunnat ge för klockan?
Säljaren begär 250K
Jag vet faktiskt inte själv hur mycket jag hade gett för klockan.
Tillverkningsår: Okänt
Kommer komplett med box och papper
Alla inputs är välkomna
Breitling Chronomat Evolution - 44 Rose Gold Factory Diamond Bezel Diamond MOP Dial ref: H13356
Tack!Sverige är helt fel marknad om man vill ha betalt.
Arabland/Miami känns mer korrekt.
Men ska jag gissa så hälften av begärt pris kanske I Sverige.
Gick väl en liknande på Kaplans I höstas utan Diamanter och på länk för strax under 200 om jag minns rätt.
277gr guld I skrotvikt.
EDIT
Här är de jag tänkte på.
Breitling, Klockor - Varunummer 1 872 789
BREITLING, Crosswind Special, "Tachymetre", Chronometre, Cal 44 (ETA 2892A2), Verk nr. 154574, Serie nr. 154574 / 0318, Ref nr. K44355, kronograf, herrur, 43,7 mm, 18K guld, automatisk, safirglas, stort datum, Pilotlänk i 18K guld, viklås, totalvikt 277,8 gram, ca 2000, etui (ej tidsenligt).www.kaplans.se
Kaplans kommission är 20% (upp till 200k, sedan sjunkande).Tack!
Kaplans är idioter som kräver 25% på slutpriset också
Idioter? Kaplans?Tack!
Tack!
Dom har även tänkt på dom som inte grejade detInte heller är det svårt för den som grejjat mellanstadiet att veta vad man måste lägga på sitt bud för att få fram totalsumman som ska betalas.
Sålde min(silvrig tavla) för 40k till handlare, dom säljer den strax över 50, så nåt där emellanNågon som har känsla för vad en Seamaster 300 blå med länk, enligt nedan bild. Nya urverket och fullset från 2020.
// Patrik
Tack för snabbt svar! Vill gissa att silver är något mindre populär än blå, och hade väl tänkt mig 45k så känns rimligtSålde min(silvrig tavla) för 40k till handlare, dom säljer den strax över 50, så nåt där emellan
Ja det är den jag tänker på, men jag tycker mig ha sett betydligt mycket nyare exemplar som är full set för runt 100’. Han kan släppa den för 85’, är det en skälig rabatt? Det som gör det intressant är att han är lite intresserad av att ta min Omega PO 42mm 8500 full set som del av betalningen. Han vill dock ha 49 imellan, vilket ju under förutsättning att hans är värd 85’ ger 36’ för min uttagen på Nymans 2016. Känns det som en bra deal?Det ligger en ute för 89k på blocket dock tvivlar jag starkt på att den går för mer än 82 kanske 85k med lite tur och mkt tålamod