Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har två st funderingar:
Omega AT 38 - vit urtavla senast urverk, stållänk? 45-50?
Rolex DJ 116234 vit urtavla jubilee fluted bezel hidden clasp? 85-90?
Tack
Komplett OriginalutförandeTillbehör och årsmodeller ?
De har nog gått upp lite mer i pris än så. Du kan säkert få en för drygt 60 hos återförsäljare och kanske 50 begagnat.Är det svårt att få tag på svensksålda Omega AT med senaste urverket/stållänk mellan 40-45k?
Ser ut som utbudet verkligen minskat.
Sålde mina 2 senaste inom detta spann.
Ska du sälja eller köpa? Vid sälj får du gärna kontakta migVad skulle vara ett rimligt pris för sbgh271 samt sbgh273 på dagens marknad? Nyskick
Skickade PMSka du sälja eller köpa? Vid sälj får du gärna kontakta mig
Cirka 150k
Funderar på att avyttra denna 16710 från 2005 haft den i 15 år, men den ligger bara i bankfacket. Tyvärr dålig på att använda den, ingen service gjord av mig. Komplett köpt av AD i Sverige. Vad är ett rimligt pris att lägga ut den för ?
TackarCirka 150k
Vad står det på lugsen? Hot fuk? Not for?Hallå, en vän som frågar mig, men själv vet jag nästintill ingenting om moderna omegor, vad är rimligt pris för denna? Saknar balans och är head only! (Är den äkta?)
Ähh ingen aning, söker själv svar härVad står det på lugsen? Hot fuk? Not for?
Vad står det på lugsen? Hot fuk? Not for?
Ähh ingen aning, söker själv svar här
Skyltex som inte borde finnas ute på marknaden.Hallå, en vän som frågar mig, men själv vet jag nästintill ingenting om moderna omegor, vad är rimligt pris för denna? Saknar balans och är head only! (Är den äkta?)
Vad tänker du? Stulen?Skyltex som inte borde finnas ute på marknaden.
jag har ingen aning om historien bakom detta ex men jag skulle gissa på att antingen är den stulen eller så har någon som arbetat i butiken där den funnits olovligen direkt eller indirekt släppt ut den på marknaden.Vad tänker du? Stulen?
Posta här så ökar du chanserna till god hjälp.Jag har precis blivit intresserad av klockor, sitter och kollar ganska mycket. Då sliter min fru upp en som hon har ärvd. Kollar man på Reddit verkar alla ärvda klockor vara falska, men jag tycker att urtavlan på denna ser ut som några jag hittar från 50- till 70-talet. En Omega Geneve.
Är det någon som vet något om denna, och hur mycket den kan vara värd? Jag tror den är minst från 70-talet.
Tillgång och efterfråga styr priset.Jag har en mer generell fråga om värderingen av IWC-klockor.
Har en Portugieser (144K nypris) som jag eventuellt tänker sälja.
Köpt hos AD i januari 2023, dvs några månader gammal, som mest suttit i kassaskåpet, vilket betyder att den är i perfekt nyskick.
Nu är ju inte IWC svåra att få tag på (ala Rolex, AP, PP osv) men likt förbaskat är det en fabriksny modell.
Är det som med bilar att värdet minskar med 40% så fort man lämnar butiken, eller finns det fortfarande chans att få en bra slant för den med tanke på skick och kvarvarande garanti mm mm?
Jag kanske skulle ha varit mer specifik. Jag tänkte främst på värdet på IWCn i fråga.Tillgång och efterfråga styr priset.
Precis. Värdet på din IWC styrs enligt tidigare nämnd.Jag kanske skulle ha varit mer specifik. Jag tänkte främst på värdet på IWCn i fråga.
Jag tror att värdet är ungefär som du skriver, 60% av list. Vet inte vilken modell det är iofs så det kan tom vara sämre än så.Jag har en mer generell fråga om värderingen av IWC-klockor.
Har en Portugieser (144K nypris) som jag eventuellt tänker sälja.
Köpt hos AD i januari 2023, dvs några månader gammal, som mest suttit i kassaskåpet, vilket betyder att den är i perfekt nyskick.
Nu är ju inte IWC svåra att få tag på (ala Rolex, AP, PP osv) men likt förbaskat är det en fabriksny modell.
Är det som med bilar att värdet minskar med 40% så fort man lämnar butiken, eller finns det fortfarande chans att få en bra slant för den med tanke på skick och kvarvarande garanti mm mm?