Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej den är inte automatiskt. Den är manuell. @BatchDen är automatiskt, skulle gissa på runt 30-35 tusen.
Tack för input. Nej, inga papper eller så. Är ett arv.Nej den är inte automatiskt. Den är manuell. @Batch
Värde svårt att säga. Finns papper/certifikat?
Din verkar ha pricken över 90 (Dot over 90), men ingen stepdial så blir osäker på om 1985 stämmer men jag är inte så vass på äldre Speedmasters.
Jag tror inte det är en "dot over 90", då skulle väl pricken vid 70 sitta längre ner och E i TACHYMETRE ha accent? Antagligen är det skräp vid 90 som vid 100. Bilden är ju inte särskilt skarp så det är ju svårt att se.Nej den är inte automatiskt. Den är manuell. @Batch
Din verkar ha pricken över 90 (Dot over 90), men ingen stepdial så blir osäker på om 1985 stämmer men jag är inte så vass på äldre Speedmasters.
Riktlinje? https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgw231-pb-24-5.177142/Funderar på att skiljas från min Grand Seiko SBGW231 inköpt i våras från Japan. Men vad är rimligt pris? Ny kostar de väl runt 44K från gråhandlare inom EU. Mycket sparsamt använd, kanske max 20-30 handledsdagar.
Omega speedmaster från ca 1985.
Ska lämna in för en service. Men uppskattat värde? Osäker om den är manuell eller automatiskt...
Det där är väl en 3592.50 ? Den är ju eftertraktad pga den lite unika kombinationen av hesalitglas och safirbaksida med cal 863.Nej den är inte automatiskt. Den är manuell. @Batch
Ja som sagt, ingen större koll på äldre Speedys.Det där är väl en 3592.50 ? Den är ju eftertraktad pga den lite unika kombinationen av hesalitglas och safirbaksida med cal 863.
Omega Speedmaster Professional 3592.50 With Caliber 863
For this week's Speedy Tuesday, we take a close look at the Omega Speedmaster Professional caliber 863, reference 3592.50.www.fratellowatches.com
Så kan det vara.Jag tror inte det är en "dot over 90", då skulle väl pricken vid 70 sitta längre ner och E i TACHYMETRE ha accent? Antagligen är det skräp vid 90 som vid 100. Bilden är ju inte särskilt skarp så det är ju svårt att se.
Det stämmer att det är en 3592.50 som @Stefan S säger. Har själv en likadan och fått förslag på 60k från utländsk handlare, då den är rätt ovanlig och inte allt för många tillverkades (ska tilläggas att jag har ett Omega Extract from the Archives, tidsenlig Omega-box samt att den är i fint skick).Tack för input. Nej, inga papper eller så. Är ett arv.
Är nu inlämnad för service. Och den va manuell.
Ska får mer konkreta uppgifter om den efter service.
Tack. Det var roligt att höra.Det stämmer att det är en 3592.50 som @Stefan S säger. Har själv en likadan och fått förslag på 60k från utländsk handlare, då den är rätt ovanlig och inte allt för många tillverkades (ska tilläggas att jag har ett Omega Extract from the Archives, tidsenlig Omega-box samt att den är i fint skick).
Men du, @Batch, bör aboslut kunna räkna med åtminstone 50k efter servicen.
Tack för länk! Ref nummer är tydligen "ST3450808" och ej tillverkad före 85.Det där är väl en 3592.50 ? Den är ju eftertraktad pga den lite unika kombinationen av hesalitglas och safirbaksida med cal 863.
Omega Speedmaster Professional 3592.50 With Caliber 863
For this week's Speedy Tuesday, we take a close look at the Omega Speedmaster Professional caliber 863, reference 3592.50.www.fratellowatches.com
17 lakan senare i toppskick med 2 års garantiHej,
Min pappas Datejust från sent åttiotal ska säljas och jag vore tacksam för hjälp med värdering från de som kan vintage Rolex.
Den ska lämnas in på service samt fixa glaset så värdering gäller efter det.
Finns tyvärr inga kvitton, lådor, cert eller dylikt. Men köpt sent 80-tal på Carlsons Ur i Helsingborg.
Vad tror ni?
Satans vad gjorde dem på servicen? 17k?!17 lakan senare i toppskick med 2 års garanti
Tack för input.
Balansaxel, krona, glas, några andra delar och så servicen så klart.Satans vad gjorde dem på servicen? 17k?!
Det är väl ungefär vad man får räkna med för en Rolex-service hos AD numera.Satans vad gjorde dem på servicen? 17k?!
Aj satans vad onice. Tror jag gav 9000 sist.Det är väl ungefär vad man får räkna med för en Rolex-service hos AD numera.
Det springer iväg extra mycket med plexi och "vintage"-kaliber i stil med 1570 förstås, men även typ en modernare sub med safir kostar från 14 300 hos t ex Rob.Aj satans vad onice. Tror jag gav 9000 sist.
”Springer” vintagekalibrar iväg? Plexi bytt förstås men hur dyrt är ett sådant? Balansaxel dyrare kan man tänka.Det springer iväg extra mycket med plexi och "vintage"-kaliber i stil med 1570 förstås, men även typ en modernare sub med safir kostar från 14 300 hos t ex Rob.
Senast jag servade var prisskillnaden på service ca 4000kr mellan nyare ”moderna” och ”vintage” på sportstål. (Sub, Explorer, GMT-masters mfl.)”Springer” vintagekalibrar iväg? Plexi bytt förstås men hur dyrt är ett sådant? Balansaxel dyrare kan man tänka.
Det är väl ungefär vad man får räkna med för en Rolex-service hos AD numera.
OkBetalade runt 7,5' förra året för service på en OP inkl nytt glas.
116000, det var ADn i Jönköping.Ok
Det är förvirrande att priserna verkar variera så extremt mycket. Vilken referens på klockan? Rob tar från 9 550 för OP-service på en safir nu.
Hej!
Tar gärna emot information kring kollegans arvegods, en omega seamaster läser jag mig till men tar gärna information om allt som går. Ev ålder, ref, värde, historian bakom om det finns. Stort tack på förhand!
Mvh Niklas