Har aldrig sett förut och ingen aning om det är premium (eller tvärtom) med loggan. Men riktigt fin grå sunburst tavla.Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?
Jag har aldrig sett det förut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har aldrig sett förut och ingen aning om det är premium (eller tvärtom) med loggan. Men riktigt fin grå sunburst tavla.Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?
I annonsen på Tradera står följande:Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?
Red flagI annonsen på Tradera står följande:
"Original Rolex urtavla som har möblerats om. COCA-COLA lades till urtavlan när den målades om."
Därav skulle jag definitivt inte ge något extra...
En viktig fråga är om det tillhör någon limiterad specialserie till företaget eller om det är påmålat i efterhand. Kräver lite forskning.Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?
Väldigt knepigt med denna. Har ju ett högt retailpris nu efter höjningar, men tror inte du får mer än 65K max.Har en helt oanvänd Omega Seamaster Planet Ocean 232.30.46.21.01.001, full set, plasten kvar, från svensk AD. Vad tycker ni jag ska begära för den?
kanske 115K om det är lite kompispris120-125k
En viktig fråga är om det tillhör någon limiterad specialserie till företaget eller om det är påmålat i efterhand. Kräver lite forskning.
Edit. Ser att andra redan hade kollat upp klockan. I så fall är det värdesänkande. Dessutom, säljare baserad i Marocko och 0 omdömen på Tradera ger ju inte direkt köpsug. Moms och hög risk.
Hade du läst annonsen innan du ställde frågan?
Oris Aquis Date
39,5mm
Skick 4,6/5
Svenskt AD
Fullset
Vad är ett rimligt pris/bytesvärde tror ni?
Agreed!11'-14' är väl rimligt.
Vad får man tänkas ge för en 126621 från 2021 med alla tillbehör? Brun sunburst om det spelar någon roll. Tycker det ser rätt spretigt ut bland handlarna... Detta är från privatperson.
Du får nog snarare räkna med 130 till 135k för ett bra fullset
Låt mig veta när du vill handla.
115 har jag aldrig sagt... Men 120-125 av en vän för en 2015 är absolut rimligt.Du har ju för 115 k tydligen så bara att skicka info
Men inga partial fullsets eller 2008'or tack
Och fler borde inse dettaAlla klockor är värda precis det som köparen är villig att betala där och då. Vilket är en otroligt dålig måttstock men sann.
Kring 12-15k.Hej,
Tänkte sälja min Tag Heuer Calibre 5 Aquaracer 2021 men är osäker på värderingen. Referensnumret är WAY2018.BA0927. På Chrono24 ligger den ute för ca 20-25tkr.
Har en Rolex 16610 som jag köpte på Nymans 1996. Fullset med inköpskvitto, fint skick servad vart 6-8 år.
Tänkte byta in den mot en dj 41 hos nymans.
Dj kostar 97200:- hoppas på att inte behöva lägga många kronor i mellan, är jag naiv?
Runt 5-6k ungefär. Härligt färgtema på den modellen.Vilket värde sätter ni på en Seiko Alpinist SPB355J1 (Rockface)? Limited Edition.
Fullset, utan repor och liknande, välbevarat exempel