Är inte tavlan ommålad? Dessutom rätt kasst jobb.
![]()
Är inte kunnig nog att avgöra det men här är en bild till. Kan fota med mikroskopet hemma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
![]()
Den är antigen tvättad eller ommålad, svarta färgen har en för stor kontrast jämfört med resten av tavlan. I mitt tycke iafMikroskopsbild![]()
![]()
Har fått möjlighet att köpa en Rolex 116710LN från 2015, full set. Den är i fint använt skick utan dings. Det är min kompis som haft denna inom familjen sedan ny. Hans pappa tog ut den hos AD och därefter fick sonen ta över den.
Han vill nu sälja denna, och vill såklart betala ett rimligt pris för denna.
Vad tycker ni är ett rimligt pris på den?
Tack för input, pratade med honom nu. Han förväntad sig betydligt mer, hoppas på kunna lösa något.120-125k
Jag är inte kunnig på dessa så kan inte avgöra tavlan men är den okej så tror jag värdet är betydligt närmare 30k än 100k, snarare är det 30k och kanske något mer internationellt. Men det är ingen direkt jätteeftertraktad referens eller modell så tror man ska leta sig internationellt om man vill få sålt till vettigt pris och tid.Svarar på min egen fråga. Hittade en i liknande skick (bättre krona men sämre visare) som såldes för 33 med frakt från Italien. Känns rätt prisvärt för en Omega kronograf i helguld. En 34mm omega deville prestige i guld (vanlig trehandare) på läderarmband kostar 177.700kr som jämförelse
Tack för svar.Jag är inte kunnig på dessa så kan inte avgöra tavlan men är den okej så tror jag värdet är betydligt närmare 30k än 100k, snarare är det 30k och kanske något mer internationellt. Men det är ingen direkt jätteeftertraktad referens eller modell så tror man ska leta sig internationellt om man vill få sålt till vettigt pris och tid.
Hur mycket betalade du?
Går inte direkt att jämföra prisvärdhet på en vintage guld klocka med en ny, en vintage tre handare i 18k guld från Omega kostar ju 5-10k och en modern på läderband typ 150k.
Då har du nog svaret på värdet där, vill du forska mer om tavlan är korrekt skulle jag ställa frågan på Omegaforums tex istället. Finns betydligt fler kunniga på dessa där!Tack för svar.
Hittade en som såldes för 33
Då har du nog svaret på värdet där, vill du forska mer om tavlan är korrekt skulle jag ställa frågan på Omegaforums tex istället. Finns betydligt fler kunniga på dessa där!
Då betalade du antagligen mindre än vad du skulle få tillbaka och denna är ju i ett skick som man inte behöver vara rädd att användaTack för tipset. Är väl mest nyfiken för att jag inte gillar safequeens utan jag vill använda mina klockor. Kan avslöja att jag gav 20.4 och då ingick ett slitet läderband från Audemars piguet med ett spänne i 18 karats guld
Tack! Det är inga pengar inblandade i nån av dem på något sätt. Breitligen var den som jag var ca 90% säker på var fake. Tack för konfirmationen på misstanken, det uppskattas. Då kan jag kassera denTrökigt att ärva fake. Hoppas bodelningen satte 0kr i värde på Breitlingen för den är definitivt fake.
Tack för input, pratade med honom nu. Han förväntad sig betydligt mer, hoppas på kunna lösa något.![]()
Tack, försökt läsa runt lite på olika forum. Håller er uppdaterade om det blir en deal, trevlig kväll!Du får nog snarare räkna med 130 till 135k för ett bra fullset
Hittade dessa I en skräp/bortskänkespåse.
Att det är 18guld råder det ingen tvekan om,men finns det något mervärde utöver smält?
Zenith verkar fungera såtillvida att visarna rör sig.
Eterna är stendöd. Utan att öppna klockan finns det något som avslöjar quartz vs mekanisk?
![]()
![]()
Nja.. skulle säga SWC ligger rätt på 120-125. Finns 200+ klockor inom eu som är fullset och de börjar på 120k, chrono24 priser.Du får nog snarare räkna med 130 till 135k för ett bra fullset
Tack för svar.Sent svar, men…
Quartz eller mekaniskt märks ju om du testar vrida upp den.
Om något inte är generalknas med mekaniken så har du ju motstånd i kronan - på en quartz ingenting.
Zenith lär hur som helst vara manuell och Eterna quartz.
Zenith hoppas jag att man kan få mer än guldvärdet för. Den är lite rolig ändå. Men fan vet om jag tror det. Damur undantaget riktig premium brukar ligga väldigt nära metallvärde.
Nja.. skulle säga SWC ligger rätt på 120-125. Finns 200+ klockor inom eu som är fullset och de börjar på 120k, chrono24 priser.
Har aldrig sett förut och ingen aning om det är premium (eller tvärtom) med loggan. Men riktigt fin grå sunburst tavla.Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?
Jag har aldrig sett det förut.
![]()
I annonsen på Tradera står följande:Vad kan man tänkas ge för en Rolex 1601 med Coca cola dial?
Jag har aldrig sett det förut.
![]()
Red flagI annonsen på Tradera står följande:
"Original Rolex urtavla som har möblerats om. COCA-COLA lades till urtavlan när den målades om."
Därav skulle jag definitivt inte ge något extra...