Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är jag inte expert så då kanske man inte ska eller får skriva något i den här tråden. Jag skruvar mest Unitas verken. Men min tanke är att i just detta fall och klocka så betalar du för ädelmetallen och stenarna och inte för klockan i sig. Rätta mig om jag har fel? Så värdet är begagnad ädelmetal och andrahandspris på stenarna.![]()
Beautiful Longines Platinum and Diamond Ladies Art Deco Cocktail Watch c1930 | Mysite 2
We offer a highly personalised and bespoke service.If you would like to buy or reserve this watch please telephone us on 01726 813155 or email [email protected] We can then discuss strap options, delivery dates and other personalisations to suit you.We accept payment by bank transfer...www.foweyriverwatches.com
Vad tror ni vore ett rimligt pris för klockan på länken ovan?
Damklocka från 30-talet, Longines. Platina och 2 karat diamanter.
Mvh,
Krokodilen
Forumet har.Funderar på att skaffa mig en Tudor Pelagos M25407N-0001. Någon som har koll på värderingen på dessa?
Den är knappast värd mer för att "Drive to survive" finns. Ytterst tveksam till att "den bredare massan" köper en klocka eftersom det står "Formula 1" på tavlan och de gillar en serie på Netflix - minst sagt hyfsat långsökt korrelation imho.
Här är min första klocka jag köpte själv. Inhandlades efter att jag tappat min klocka jag haft sedan tonåren. Köpt i karibien.
Box och papper finns. Den är dock inte automatisk, utan vanligt batteri quartz. Vad kan den vara värd så här efter att Netflix gjort Formel 1 populärt för den bredare massan? Den är i princip oanvänd, då jag kom fram till att blå mer var "min" färg kort efter att jag köpte den.
Delar din uppfattning. Har kollat F1 ett gäng år nu och inte stött på någon som varit specifikt intresserad av F1-klockorna. Däremot många kollegor som stolt kommer fram och säger "max verstappen" när de kollat på DTS..Den är knappast värd mer för att "Drive to survive" finns. Ytterst tveksam till att "den bredare massan" köper en klocka eftersom det står "Formula 1" på tavlan och de gillar en serie på Netflix - minst sagt hyfsat långsökt korrelation imho.
God kväll!Hejsan,
Funderar på att lägga ut min PAM01312 på försäljning eller byte här på forumet när jag nått mina 50 poster pga för lite armtid. Uttagen hos Nymans okt-2022, fullset, aktiverad förlängd garanti till 2030. Några smärre spår av användning på boett och case, inga dings. Läderarmbandet som nytt, två extra i gummi och ett canvas.
Vad kan vara en rimligt utgångspris?
Tack, ja jag provade där. Bör ligga runt 60kkr, provar samtidigt skicka in till uretvintage och annons på blocket så får vi se vad marknaden säger. I ”värsta” fall behåller jag den, har den på mig då och då iafGod kväll!
Slå ett öga på Chrono24 för att se hur just 01312 står sig i EU. Detta brukar ge en fingervisning. Sen ska du ju självklart vara bekväm att släppa iväg den till ett pris som är just nu. Ett potentiellt problem beroende vilken sida av förhandlingsbordet man sitter på![]()
Delar din uppfattning. Har kollat F1 ett gäng år nu och inte stött på någon som varit specifikt intresserad av F1-klockorna. Däremot många kollegor som stolt kommer fram och säger "max verstappen" när de kollat på DTS..
Den är knappast värd mer för att "Drive to survive" finns. Ytterst tveksam till att "den bredare massan" köper en klocka eftersom det står "Formula 1" på tavlan och de gillar en serie på Netflix - minst sagt hyfsat långsökt korrelation imho.
Vad har generella inflationen på klockor varit sedan 2019?Har ni helt missat att alla TAG modeller stuckit i pris med 100% sen Drive to survive kom? De är svårare att få tag på än Rolex sportstål nuförtiden!![]()
Vad har generella inflationen på klockor varit sedan 2019?
Stämmer men går väl att deala ner "deras vinst".. (15-20k)Tippar på att de räknar bort en service kostnad på 10k och att de vill tjäna minst 15 eller 20 k
95-100 kanske? Det är väl bara tavlan som gör den speciell.Vad är ett rimligt pris där man faktiskt får sålt den på en Rolex Datejust 36 - ref. 126200 fullset, 2024 med mint /green dial. Slät ring och på Jubilée
Väldigt svårt att hitta vad den säljs för, på blocket finns en för 140k vilket känns overkill (?), några på chrono på 118-135k..
Min personliga uppfattning är man skall betala lika många tusenlappar som det år den är ifrån..SBGN005 Grand Seiko? Låda, cert, garanti...
Ja det ska du nog vara nöjd med. Svårt på 2a handsmarknaden för små nischade märken.Har lagt ut min Farer Exmoor Field. Jättefint skick från 2023, använd enstaka gång. Tillverkas inte längre denna variant. Nypris över 11.000 kr. Med cert, stål, skinn, putsduk, box, kartong osv.
Har fått bud på 5000 kr. Vad är rimligt?
Tjabba allihopa!
Jag är helt ny på forumet och försöker lära mig hitta runt, så jag hoppas att det blir rätt här nu..
Jag skulle vilja veta vad alla tycker är ett generellt, vettigt andrahandsvärde på en Oris Aquis date 43,5 mm med svart urtavla.
Köpt oktober 2022 via Uret (gråhandel) med 3 års försäkring som alltså fortfarande är giltig. Klockan är registrerad på MyOris och har fabriksgaranti till 2025. Står hos Oris att klockan är inköpt hos en AD i Spanien bara några veckor innan jag köpte den.
Klockan är i mycket bra skick och har blivit använd mestadels på helger men självklart har den spår från användning på armband och spänne, dock inga dings eller djupa repor.
Låda och allt jag fick med inklusive extra länkar finns kvar.
Vad tror ni? Bifogar bild på klockan bara för att.
PS, bara tillrättavisa eller flytta inlägget om detta inte blev rätt! Detta är dock INTE en säljsannons!
Tack på förhand!
![]()
Säker att det är en 168.005? Hade förväntat mig "officially certified" under chronometer på alla 168.005.Vad tror ni om denna dogleg piepan från 1962?
Saknas krona och behöver en service. Den funkar dock.
Drar "meister" upp eller ner värdet på denna?
Ref 168.005
Cal 571
Ej original länk.
![]()
Säker att det är en 168.005? Hade förväntat mig "officially certified" under chronometer på alla 168.005.
Meister eller andra butiker märkta på tavlan brukar dra ner värdet