Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lådan hade varit mer värd än klockan.Hey, fick denna av en släkting, ingen låda tyvärr. Kan man säga ett ungefärligt pris?
Alltså inte så mycket?Lådan hade varit mer värd än klockan.
- Klartext: Fejk!Alltså inte så mycket?
Folex. Men det gissar jag att du visste, bra försök.Alltså inte så mycket?
Faktiskt inte. Kan inte modellen, men bra att veta, tack för det. Ingen vidare släkt man har …Folex. Men det gissar jag att du visste, bra försök.
Vad är det för vita prickar på urtavlan?Gör ett nytt försök här då jag aldrig fick ett svar.
Märke & modell: Omega Seamaster Aqua Terra 150m Small Seconds Co-axial
Inköpt: April 2022
Referensnummer: 220.10.41.21.02.004
Boettmaterial: Stål
Urtavla: Silver
Diameter: 41 mm
Låda och handlingar: Klocka med originallåda och originalhandlingar
![]()
Vad menar du med prickar?Vad är det för vita prickar på urtavlan?
Vad menar du med prickar?
Lär väl vara reflektioner tänker jag.Om man ser på bilderna så är det vista små prickar runt Omega texten på vänster sida men även på vänster sida om hela sub sekund.
![]()
Det är reflektion från ljus.Om man ser på bilderna så är det vista små prickar runt Omega texten på vänster sida men även på vänster sida om hela sub sekund.
![]()
Exakt!Lär väl vara reflektioner tänker jag.
Hej!
Har hittat en klocka jag ev är intresserad av.
Vad tror ni den är värd i det skicket? Vad skulle det kosta ungefär att lämna in den på AD för polering?![]()
Tudor Black Bay 36 FULLSET
Pris: 20000 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Tack! Håller koll iställetJag skulle leta en i bättre skick, dyker upp här på KS med jämna mellanrum i ungefär samma prisnivå.
Den där ser ut som sju svåra år.
Ingen koll på vad en polering kostar dock.
Som en Rolex. Cirka 3500-4000 hos en AD för polering - är mitt tips. /PHej!
Har hittat en klocka jag ev är intresserad av.
Vad tror ni den är värd i det skicket? Vad skulle det kosta ungefär att lämna in den på AD för polering?![]()
Tudor Black Bay 36 FULLSET
Pris: 20000 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Internationella handlar priser absolut, privat nisse i Sverige not so much. Bra riktlinje ca 20-25 procent under c24 för privat nisse. Notera dock att ibland rena drömpriser på c24.Hur mycket kan man lita på C24's bedömning av priser?
Gäller detta generellt alla klockor? Även märken som Patek Philippe, Audemars Piguet, Vacheron Constantin och Rolex?Internationella handlar priser absolut, privat nisse i Sverige not so much. Bra riktlinje ca 20-25 procent under c24 för privat nisse. Notera dock att ibland rena drömpriser på c24.
Gäller detta generellt alla klockor? Även märken som Patek Philippe, Audemars Piguet, Vacheron Constantin och Rolex?
Tack. Då har jag en riktlinje att följa så jag vet vad som är rimligt att betala.min åsikt är att klockor på chrono24 ofta ligger 30% för högt i pris. Undantaget just Japan där man kan göra klipp på både äldre Rolex Sportmodeller och Breitling. Men man får betala tull och moms så då är det inte så billigt längre. men om du tittar på chrono24 så ser du att priserna från handlare i japan kan ligga 10k eller mer under andra priser.
/Hammars