• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När dem hänvisade till andra säljare samt att tillbehören till klockan bara vara "lullull". Det kändes lite taskigt.
Det var inte min mening att vara taskig, utan att precis som@vaniljglass skrev ovan, att när man skriver komplett så tolkar de flesta det som fullset dvs Box, cert mm . Det är hur som helt en grym klocka och jag önskar dig lycka till med försäljningen.

Är en mk 1 med serie nr 8298502, korrekt 93160 länk med claspcode H vilket stämmer med årtalet på tavlan 1983, väldigt fin tavla med matchande visare med viss
oxidation på visare, hyfsat opolerad med checkad gång, service kort mm. Korrekt fatfond bezel.

det man menar med mk 1 på dessa är oftast boettlocket då de första ser ut som gamla 1665 och då de har betydligt lägre serie nr (senaste mk 1 jag hade var en 7-milj serie) den är naturligtvis polerad men den ligger säkert på 7-8k usd, kanske tom mer då de är rätt ovanliga, billigaste på chrono 24 ligger på 84 k

Då min Breitlingkunskap är alldeles under isen så undrar jag vad ett lämpligt pris kan vara för en Crosswind special a44355 med svart urtavla? Ingen UTC men box och cert.
Tacksam för svar.

Robin

FullSizeRender.jpg-1.jpeg
FullSizeRender.jpg-2.jpeg

Omega SMP från 2003. Tämligen välanvänd. Har ni några prisidéer? Bör tilläggas att den är i behov av service.

Vad vore rimligt att förvänta sig få för denna? ett år sedan service med kvitto.
Ref: 145.022.ST71 vilket ska innebära tillverkningsår -70 och 861 verket.
front.jpg

case.jpg

Sålde min för ett år sedan för 22.000 kr. Också en 71a i bra skick med originallänk. Jag hade även originalvisare, vilket jag är osäker på om din har. Skulle säga att dom har stigit något i värde så 22.000 -23.000 kr känns inte orimligt för ett nyservat ex. Skarp boett!

Sålde min för ett år sedan för 22.000 kr. Också en 71a i bra skick med originallänk. Jag hade även originalvisare, vilket jag är osäker på om din har. Skulle säga att dom har stigit något i värde så 22.000 -23.000 kr känns inte orimligt för ett nyservat ex. Skarp boett!
Ok tack för input! Jag har inte originalvisare på däremot har jag ett par visare i en påse hemma som kom med vid köp, dessa skulle nog kunna vara original men vet ej om de är i skick (hela) så man kan montera dem.

Funderar på att göra mig av med en av mina Carreror, men vet inte vilken. Eftersom priserna varierar en hel del och hela begprismarknaden har stigit vore det intressant att få lite input.

Carrera 1: 3647 från 1965. Fungerar bra. Patinerad tavla. Mycket spretig prisbild med få exemplar till salu.
Carrera 2: 73453 från 1972. Manuell. Nyservad. Ej original krona.

image.jpg

det man menar med mk 1 på dessa är oftast boettlocket då de första ser ut som gamla 1665 och då de har betydligt lägre serie nr (senaste mk 1 jag hade var en 7-milj serie) den är naturligtvis polerad men den ligger säkert på 7-8k usd, kanske tom mer då de är rätt ovanliga, billigaste på chrono 24 ligger på 84 k
aha ok fattar då har inte en mk1:) men du menar att dom ligger runt 80k, svårt att få en prisbild på dom då det verkar finnas så få, tackar

Vad bör man få för en 116710BLNR?
Svensksåld slutet 2014 från RobE. Fullset.

Inte ens säker på att jag vill sälja men bytessjukan är ständigt närvarande :)

Lite dålig bild men tycker man kan se en accent över E:t samt att texten är högre på ringen som fanns 1970 till 1990.
Gissar att det är från en nyare eller servicebezel.

Se bild hur den ska se ut på 70-talarna :)

image.jpg

Ok tack för input! Jag har inte originalvisare på däremot har jag ett par visare i en påse hemma som kom med vid köp, dessa skulle nog kunna vara original men vet ej om de är i skick (hela) så man kan montera dem.
20-22k är väl inte orimligt. 20k är i min mening rimligare om detär bytta visare (som ej matchar index).

145.022 ST 71, 71 = 1971

Tillbaka
Topp