Daytona96
Guld
När dem hänvisade till andra säljare samt att tillbehören till klockan bara vara "lullull". Det kändes lite taskigt.På vilket sätt gick de "över" gränsen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När dem hänvisade till andra säljare samt att tillbehören till klockan bara vara "lullull". Det kändes lite taskigt.På vilket sätt gick de "över" gränsen?
Å andra sidan hävdade du att klockan var "väldigt komplett".När dem hänvisade till andra säljare samt att tillbehören till klockan bara vara "lullull". Det kändes lite taskigt.
Okej jag erkänner att jag tog i lite, vilket jag ber om ursäkt för.Å andra sidan hävdade du att klockan var "väldigt komplett".
Komplett betyder nog för de flesta full set. Du är tyvärr inte i närheten av komplett.
Å andra sidan hävdade du att klockan var "väldigt komplett".
Komplett betyder nog för de flesta full set. Du är tyvärr inte i närheten av komplett.
Det var inte min mening att vara taskig, utan att precis som@vaniljglass skrev ovan, att när man skriver komplett så tolkar de flesta det som fullset dvs Box, cert mm . Det är hur som helt en grym klocka och jag önskar dig lycka till med försäljningen.När dem hänvisade till andra säljare samt att tillbehören till klockan bara vara "lullull". Det kändes lite taskigt.
TackDet var inte min mening att vara taskig, utan att precis som@vaniljglass skrev ovan, att när man skriver komplett så tolkar de flesta det som fullset dvs Box, cert mm . Det är hur som helt en grym klocka och jag önskar dig lycka till med försäljningen.
Är en mk 1 med serie nr 8298502, korrekt 93160 länk med claspcode H vilket stämmer med årtalet på tavlan 1983, väldigt fin tavla med matchande visare med viss
oxidation på visare, hyfsat opolerad med checkad gång, service kort mm. Korrekt fatfond bezel.
Från 2008 oservad. Lite dyr säger jag. Man kan ju undra varför han inte bara byter tavla på den.Är det ett rimligt pris på denna?
http://www.blocket.se/goteborg/Rolex_Cosmograph_Daytona_116520_NYSKICK_62353088.htm?ca=15&w=1
Tänkte samma sak, ska fråga honom. Och när du säger dyr - typ 10' för dyr med tanke på att den förmodligen är oservad?Från 2008 oservad. Lite dyr säger jag. Man kan ju undra varför han inte bara byter tavla på den.
De har ju gått upp i pris, men för 85 brukar man kunna få en nästan ny. En service kostar 7000kr. You do the math.Tänkte samma sak, ska fråga honom. Och när du säger dyr - typ 10' för dyr med tanke på att den förmodligen är oservad?
Ingen?Då min Breitlingkunskap är alldeles under isen så undrar jag vad ett lämpligt pris kan vara för en Crosswind special a44355 med svart urtavla? Ingen UTC men box och cert.
Tacksam för svar.
Robin
Jag sålde min för 25 000:- för något år sedan. Komplett, men okänd servicehistorik. Förbaskat fin klocka.
12-13 eller är jag helt fel ute?!
Omega SMP från 2003. Tämligen välanvänd. Har ni några prisidéer? Bör tilläggas att den är i behov av service.
Hmm, har verkligen ingen aning. Alla tillbehör finns dock, om det spelar någon roll. Ingen annan som har någon idé?12-13 eller är jag helt fel ute?!
Vad vore rimligt att förvänta sig få för denna? ett år sedan service med kvitto.
Ref: 145.022.ST71 vilket ska innebära tillverkningsår -70 och 861 verket.
Ok tack för input! Jag har inte originalvisare på däremot har jag ett par visare i en påse hemma som kom med vid köp, dessa skulle nog kunna vara original men vet ej om de är i skick (hela) så man kan montera dem.Sålde min för ett år sedan för 22.000 kr. Också en 71a i bra skick med originallänk. Jag hade även originalvisare, vilket jag är osäker på om din har. Skulle säga att dom har stigit något i värde så 22.000 -23.000 kr känns inte orimligt för ett nyservat ex. Skarp boett!
aha ok fattar då har inte en mk1 men du menar att dom ligger runt 80k, svårt att få en prisbild på dom då det verkar finnas så få, tackardet man menar med mk 1 på dessa är oftast boettlocket då de första ser ut som gamla 1665 och då de har betydligt lägre serie nr (senaste mk 1 jag hade var en 7-milj serie) den är naturligtvis polerad men den ligger säkert på 7-8k usd, kanske tom mer då de är rätt ovanliga, billigaste på chrono 24 ligger på 84 k
Nästan helt nya har sålts för under 70k.Vad bör man få för en 116710BLNR?
Svensksåld slutet 2014 från RobE. Fullset.
Inte ens säker på att jag vill sälja men bytessjukan är ständigt närvarande
Vad vore rimligt att förvänta sig få för denna? ett år sedan service med kvitto.
Ref: 145.022.ST71 vilket ska innebära tillverkningsår -70 och 861 verket.
Bezelen är inte heller original, men tror ändå @Criss Cross uppskattning på 22-23k är rätt bra med tanke på länk och hyfsat nyservad.
Nästan helt nya har sålts för under 70k.
https://klocksnack.se/threads/helt-ny-116710-blnr-batman-prissänkning.38267/#post-883710
20-22k är väl inte orimligt. 20k är i min mening rimligare om detär bytta visare (som ej matchar index).Ok tack för input! Jag har inte originalvisare på däremot har jag ett par visare i en påse hemma som kom med vid köp, dessa skulle nog kunna vara original men vet ej om de är i skick (hela) så man kan montera dem.
Om man importerar så kan man få nya för lite över 70kTack. Trodde nog på mer. Sett dom på blocket från allt från nypris till långt över. Iofs inte säkert dom går för det såklart