• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

agraw

Cartier
2-Faktor
FullSizeRender.jpg-1.jpeg
FullSizeRender.jpg-2.jpeg


Omega SMP från 2003. Tämligen välanvänd. Har ni några prisidéer? Bör tilläggas att den är i behov av service.
9-13, skulle jag säga. 11 säljs den nog för ganska fort. 13 om någon verkligen är sugen. Bilderna är ju sådär, men ser rätt fin ut så utgångsläget kanske bör vara 12. Behov av service? Som att den inte går ok eller bara att det är dags efter alla år?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Funderar på att göra mig av med en av mina Carreror, men vet inte vilken. Eftersom priserna varierar en hel del och hela begprismarknaden har stigit vore det intressant att få lite input.

Carrera 1: 3647 från 1965. Fungerar bra. Patinerad tavla. Mycket spretig prisbild med få exemplar till salu.
Carrera 2: 73453 från 1972. Manuell. Nyservad. Ej original krona.

image.jpg
Cool duo det där ju. Håller med att det är svårvärderat. 15 för 3647an och kanske 20 för den andra? Här är en som letar Carrera:
https://klocksnack.se/threads/heuer-autavia-carrera-el-speedy.40369/#post-942471
 

Schmumel

Omega
9-13, skulle jag säga. 11 säljs den nog för ganska fort. 13 om någon verkligen är sugen. Bilderna är ju sådär, men ser rätt fin ut så utgångsläget kanske bör vara 12. Behov av service? Som att den inte går ok eller bara att det är dags efter alla år?
Service som att den saktar sig väldigt mycket och stannar även när den sitter i windern :)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jaha, nej nej den är automat :). Antar att priset blir lite högre då?
Ja, det är ju en finare klocka (mer "riktig" och därmed mer attraktiv) men samtidigt ur funktion... jag skulle betala 7-9k kanske och sen ta servicen, men vet inte om det är representativt för KS i allmänhet. För en nyservad kanske 15k eller lite till om den är fullset och i ett förvånansvärt bra skick. Vet dock inte om andra håller med mig om denna värdering? Bara min uppfattning :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja, det är ju en finare klocka (mer "riktig" och därmed mer attraktiv) men samtidigt ur funktion... jag skulle betala 7-9k kanske och sen ta servicen, men vet inte om det är representativt för KS i allmänhet. För en nyservad kanske 15k eller lite till om den är fullset och i ett förvånansvärt bra skick. Vet dock inte om andra håller med mig om denna värdering? Bara min uppfattning :)

Håller med dig på oservad, fast jag tror en nyservad kanske inte riktigt sträcker sig mer än 13?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hmm tycker det låter lite. Med tanke på att Quartzarna ligger på 13tkr begagnat :eek:
De kanske har stuckit lite, men ligger verkligen quartzarna där (försäljningspris, inte bara utpris på chrono24)?
Väldigt sällan det lönar sig att serva en klocka innan försäljning, speciellt inte i den här prisklassen.
 

Schmumel

Omega
De kanske har stuckit lite, men ligger verkligen quartzarna där (försäljningspris, inte bara utpris på chrono24)?
Väldigt sällan det lönar sig att serva en klocka innan försäljning, speciellt inte i den här prisklassen.
Tja, om man kollar på Chrono24 börjar quartzarna på typ 11 och sträcker sig till 20. Men verkar nästan vara samma priser för de automatiska :S
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tja, om man kollar på Chrono24 börjar quartzarna på typ 11 och sträcker sig till 20. Men verkar nästan vara samma priser för de automatiska :S
Det stämmer säkert, dock viktigt att hålla isär utpris och faktiskt försäljningspris. Tror det är svårt att få så mycket mer (just nu).

Dock bara min gissning, och värdet bestäms av vad köparen är beredd att betala. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Håller med övriga om att Omega Seamaster i ok skick utan akut servicebehov låg runt 10.000kr. Så var det i våras åtminstone.
Med Akut servicebehov kanske 8.000kr. Det är så jag har uppfattat priserna på Klocksnack och Blocket. Möjligt att de är dyrare utanför Sverige.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Går ibland med Submariner-drömmar. Skulle man kunna byta en fullset Explorer II 16570 mot exempelvis motsvarande 14060? Då menar jag rakt av, alltså inga stålar emellan.
 

Fjmo

Omega
Vad tycker ni är rimligt för en Omega PO 2209.50?
Det rör sig alltså om den gamla modellen med cal. 2500, med länk, 42 mm, orange vridning. (Se bild)

0788771001391146007.JPG



Det speciella med just den här klockan som jag funderar på att köpa är att den finns hos en f.d. Omega-AD där den legat på hyllan i några år. Den är alltså ny och kommer med nyköpsgaranti osv. Kommer även med tillbehör.

Jag blev erbjuden att köpa den för 26 000 kronor. Rimligt eller ej?
(obs: bilden är inte på just den specifika klockan utan bara en random bild från internet)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
@Fjmo, helt ny utan spår av användning? Hur gammal? Med tanke på ev oljor i verket och servicebehov? Låter rimligt, kanske går pruta till 24-25 till och med? Beg går för runt 20 men då är de ju äldre och använda.
 

Fjmo

Omega
@Fjmo, helt ny utan spår av användning? Hur gammal? Med tanke på ev oljor i verket och servicebehov? Låter rimligt, kanske går pruta till 24-25 till och med? Beg går för runt 20 men då är de ju äldre och använda.

Tack för svar!
Den är helt ny utan spår av användning, aldrig använd av någon utan har bara legat på hyllan. Den är från 2012 enligt urmakaren.

Antar att den bör klara sig utan service i 1 till 2 år i alla fall, eller bör man serva klockan direkt om den bara legat stilla så pass länge?
 
L

LadyA

Guest
Vad är ett rimligt pris för en Rolex lady date i stål från 1984? 26 mm. Automatisk. Med Box och garanti-papper. Opolerad. Står inget om senaste service men ska "gå bra".
Är en internationell säljare bör nämnas.
 
Topp