Ryttaren
Silver
20-22k är väl inte orimligt. 20k är i min mening rimligare om detär bytta visare (som ej matchar index).
145.022 ST 71 (=1971)
Nu är det Speedysarnas tur att börja stiga i pris
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
20-22k är väl inte orimligt. 20k är i min mening rimligare om detär bytta visare (som ej matchar index).
145.022 ST 71 (=1971)
De gör de sakta men säkert. Tror att fler folk kommer att vilja ha step dials, transitional osv i framtiden. Värt att tänka på att speedys stigit mycket de senaste 5-10 åren, inte riktigt som sport Rolex menNu är det Speedysarnas tur att börja stiga i pris
9-13, skulle jag säga. 11 säljs den nog för ganska fort. 13 om någon verkligen är sugen. Bilderna är ju sådär, men ser rätt fin ut så utgångsläget kanske bör vara 12. Behov av service? Som att den inte går ok eller bara att det är dags efter alla år?
Omega SMP från 2003. Tämligen välanvänd. Har ni några prisidéer? Bör tilläggas att den är i behov av service.
Cool duo det där ju. Håller med att det är svårvärderat. 15 för 3647an och kanske 20 för den andra? Här är en som letar Carrera:Funderar på att göra mig av med en av mina Carreror, men vet inte vilken. Eftersom priserna varierar en hel del och hela begprismarknaden har stigit vore det intressant att få lite input.
Carrera 1: 3647 från 1965. Fungerar bra. Patinerad tavla. Mycket spretig prisbild med få exemplar till salu.
Carrera 2: 73453 från 1972. Manuell. Nyservad. Ej original krona.
Service som att den saktar sig väldigt mycket och stannar även när den sitter i windern9-13, skulle jag säga. 11 säljs den nog för ganska fort. 13 om någon verkligen är sugen. Bilderna är ju sådär, men ser rätt fin ut så utgångsläget kanske bör vara 12. Behov av service? Som att den inte går ok eller bara att det är dags efter alla år?
Jaha en automat? Utgick från att det var en quartz!Service som att den saktar sig väldigt mycket och stannar även när den sitter i windern
Jaha, nej nej den är automat . Antar att priset blir lite högre då?Jaha en automat? Utgick från att det var en quartz!
Ja, det är ju en finare klocka (mer "riktig" och därmed mer attraktiv) men samtidigt ur funktion... jag skulle betala 7-9k kanske och sen ta servicen, men vet inte om det är representativt för KS i allmänhet. För en nyservad kanske 15k eller lite till om den är fullset och i ett förvånansvärt bra skick. Vet dock inte om andra håller med mig om denna värdering? Bara min uppfattningJaha, nej nej den är automat . Antar att priset blir lite högre då?
Ja, det är ju en finare klocka (mer "riktig" och därmed mer attraktiv) men samtidigt ur funktion... jag skulle betala 7-9k kanske och sen ta servicen, men vet inte om det är representativt för KS i allmänhet. För en nyservad kanske 15k eller lite till om den är fullset och i ett förvånansvärt bra skick. Vet dock inte om andra håller med mig om denna värdering? Bara min uppfattning
Hmm tycker det låter lite. Med tanke på att Quartzarna ligger på 13tkr begagnatHåller med dig på oservad, fast jag tror en nyservad kanske inte riktigt sträcker sig mer än 13?
De kanske har stuckit lite, men ligger verkligen quartzarna där (försäljningspris, inte bara utpris på chrono24)?Hmm tycker det låter lite. Med tanke på att Quartzarna ligger på 13tkr begagnat
Tja, om man kollar på Chrono24 börjar quartzarna på typ 11 och sträcker sig till 20. Men verkar nästan vara samma priser för de automatiska :SDe kanske har stuckit lite, men ligger verkligen quartzarna där (försäljningspris, inte bara utpris på chrono24)?
Väldigt sällan det lönar sig att serva en klocka innan försäljning, speciellt inte i den här prisklassen.
Det stämmer säkert, dock viktigt att hålla isär utpris och faktiskt försäljningspris. Tror det är svårt att få så mycket mer (just nu).Tja, om man kollar på Chrono24 börjar quartzarna på typ 11 och sträcker sig till 20. Men verkar nästan vara samma priser för de automatiska :S
Aa precis så är det ju alltid. Tack för hjälpenDet stämmer säkert, dock viktigt att hålla isär utpris och faktiskt försäljningspris. Tror det är svårt att få så mycket mer (just nu).
Dock bara min gissning, och värdet bestäms av vad köparen är beredd att betala.
Ja, det är inte helt omöjligtGår ibland med Submariner-drömmar. Skulle man kunna byta en fullset Explorer II 16570 mot exempelvis motsvarande 14060? Då menar jag rakt av, alltså inga stålar emellan.
Skulle påstå att det fattas ca 5k i det bytet.Går ibland med Submariner-drömmar. Skulle man kunna byta en fullset Explorer II 16570 mot exempelvis motsvarande 14060? Då menar jag rakt av, alltså inga stålar emellan.
Ingen som har lite koll?Hoppas på eran hjälp men förstår att efterfrågan och pris går hand i hand men jag har en annons ute på en tag heuer Monaco https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-monaco-uppdaterad-10-9.43137/ och priset är satt lite efter vad den billigaste på c24 är. Vad anser ni är ett rimligt pris?
Trevlig kväll
Det är som du säger, ingen efterfrågan, lägre pris.Ingen som har lite koll?
@Fjmo, helt ny utan spår av användning? Hur gammal? Med tanke på ev oljor i verket och servicebehov? Låter rimligt, kanske går pruta till 24-25 till och med? Beg går för runt 20 men då är de ju äldre och använda.
Det ska inte vara någon fara då, kör på bara.Antar att den bör klara sig utan service i 1 till 2 år i alla fall, eller bör man serva klockan direkt om den bara legat stilla så pass länge?
Du får ju garanti om jag förstår saken rätt. Då finns det ju absolut inga skäl att serva för dyra pengar.Antar att den bör klara sig utan service i 1 till 2 år i alla fall, eller bör man serva klockan direkt om den bara legat stilla så pass länge?
Hej, jag är ute efter en Rolex DJ 16013 årsklocka 1983. Jag har hittat en fullset på chrono24. Jag undrar om ni tycker den ser bra ut och om prisläget är bra?
http://www.chrono24.se/rolex/dateju...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm