• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CarlV

Cartier
såg denna urmakare hos en urmakare! Vad är ett rimligt pris!
094.JPG
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Hej glada KS:are!
Vad är ett rimligt pris för en 116710LN från 2012, utan b&p och i bruksskick? Gott om deskdives, med andra ord.
 
Är eventuellt lite sugen på något nytt, så då måste en lämna!

Vad är ett rimligt pris för en Datejust 116238.
Uttagen på Nymans ur 20090507.

Det som är på bilderna är det som ingår!

Servicehistorik okänd. Men klockan tuffar på som den ska. Trycktestad på ROB.E utan konstigheter och jag fick beröm för skicket på klockan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Calle med C

Panerai
God eftermiddag mitt herrskap.

När jag började samla super compressors gick dom för rätt rimliga slantar (bortsett från vissa mycket eftertraktade modeller/tillverkare), men nu vet jag inte riktigt vad som har hänt. Ta t ex. min gamla Hamilton som jag jag köpte för runt 3 lök och sålde för en liten slant mer. Nu ser jag exempel som är uppe i allt mellan 6 och 15 000, vilket känns minst sagt löjligt.

Hur som haver, då jag inte är ute efter att lura någon, men heller inte göra en förlust, tänkte jag höra er åsikter vad min Aetos från 67/68 kan vara värd. Den har bra gångreserv och håller tiden bra. Funktionsmässigt fungerar den som den ska. Diameter: 36 mm.
Jag bifogar ett album där man kan kika på bilderna: http://imgur.com/a/mn3rT

Tack på förhand.

/Calle.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
God eftermiddag mitt herrskap.

När jag började samla super compressors gick dom för rätt rimliga slantar (bortsett från vissa mycket eftertraktade modeller/tillverkare), men nu vet jag inte riktigt vad som har hänt. Ta t ex. min gamla Hamilton som jag jag köpte för runt 3 lök och sålde för en liten slant mer. Nu ser jag exempel som är uppe i allt mellan 6 och 15 000, vilket känns minst sagt löjligt.

Hur som haver, då jag inte är ute efter att lura någon, men heller inte göra en förlust, tänkte jag höra er åsikter vad min Aetos från 67/68 kan vara värd. Den har bra gångreserv och håller tiden bra. Funktionsmässigt fungerar den som den ska. 36 mm.
Jag bifogar ett album där man kan kika på bilderna: http://imgur.com/a/mn3rT

Tack på förhand.

/Calle.
Ser skittuff ut! Vad mäter den?
 

Calle med C

Panerai
Det gjorde du ju faktiskt :D gick direkt på bilderna ;) Tack!

Hehe. Det var så lite. Den är jättetrevlig! Men dom flesta här vet nog hur det är när man dragit på sig det här missbruket. Man köper, köper och köper. När det sedan kommer till användning så ligger dom där fint i lådan, månad efter månad (ibland år efter år), och ger en rådjursögon varje gång man öppnar klockboxen. Vad gör man? Jo, man sträcker sig såklart efter en annan!
 

par

Patek
2-Faktor
Är eventuellt lite sugen på något nytt, så då måste en lämna!

Vad är ett rimligt pris för en Datejust 116238.
Uttagen på Nymans ur 20090507.

Det som är på bilderna är det som ingår!

Servicehistorik okänd. Men klockan tuffar på som den ska. Trycktestad på ROB.E utan konstigheter och jag fick beröm för skicket på klockan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Fantastiskt bra,
Är eventuellt lite sugen på något nytt, så då måste en lämna!

Vad är ett rimligt pris för en Datejust 116238.
Uttagen på Nymans ur 20090507.

Det som är på bilderna är det som ingår!

Servicehistorik okänd. Men klockan tuffar på som den ska. Trycktestad på ROB.E utan konstigheter och jag fick beröm för skicket på klockan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Helt fantastisk!
Vad tänker du själv? Kan ha en kompis som är sugen
 
Fantastiskt bra,


Helt fantastisk!
Vad tänker du själv? Kan ha en kompis som är sugen

Vet ej riktigt faktiskt, då jag inte egentligen vet om jag ska göra mig av med Datejusten eller Subben (16618) Vore skönt med några inputs härifrån om en prissättning på DJ:n.

Om vi vänder på det, vad är din kompis beredd att betala :D Kör gärna Pm.
 

par

Patek
2-Faktor
Vet ej riktigt faktiskt, då jag inte egentligen vet om jag ska göra mig av med Datejusten eller Subben (16618) Vore skönt med några inputs härifrån om en prissättning på DJ:n.

Om vi vänder på det, vad är din kompis beredd att betala :D Kör gärna Pm.
Bra fråga, har inte en aning.
Tittar man internationellt så ligger de ju 115-120.
En gissning är att ett svensktoppsframgångarna då skulle innebära 105-110 typ?
 
Topp