tdn-dk
Silver
Minutindex med olika afstand, skrifttyp i OMEGA liten EÄr tavlan på första klockan också ommålad? Vad finns det för ledtrådar jag missar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Minutindex med olika afstand, skrifttyp i OMEGA liten EÄr tavlan på första klockan också ommålad? Vad finns det för ledtrådar jag missar?
Tack! Bra ögaMinutindex med olika afstand, skrifttyp i OMEGA liten E
Ser fin ut. Skynda dig annars tar jag den.http://gripenbro.se/artiklar/watches/omega-4.html
Rimlig prissättning på denna? Funderar på att slå till på den. Det ingår några länkbitar och kommer med box. Nyruckad med amplitud 220. Liten ding på bezeln. Under 19 inkl. frakt är bra tycker jag, eller...?
220 i amplitud låter väl inte superduper, var beredd på att den kan ha servicehov.http://gripenbro.se/artiklar/watches/omega-4.html
Rimlig prissättning på denna? Funderar på att slå till på den. Det ingår några länkbitar och kommer med box. Nyruckad med amplitud 220. Liten ding på bezeln. Under 19 inkl. frakt är bra tycker jag, eller...?
Jo men exakt, den ska ju helst vara en bit högre. Men det duger för mig, och är beredd på att jag kan behöva serva den för ett par tusenlappar.220 i amplitud låter väl inte superduper, var beredd på att den kan ha servicehov.
Too late Betalat och klart!Ser fin ut. Skynda dig annars tar jag den.
Ser fin ut. Skynda dig annars tar jag den.
Förhoppningsvis händer det fler gånger att vi hjälper varandra än stjälper så jag hoppas vi fortsätter fråga om råd.Farligt att skriva ut "sina" fynd här
Kan ju vara så att @Kvisten köpt dem i tron att de varit original och sen skeppat vidare men någon påpekade ju redan i annonsen att det såg fishy ut.
Ska du köpa den där eller tänkte du bara generellt? Den klockan på bilderna är en kopia på en äkta 1680.
Wtf! Berätta mer! En nygjord kopia på vintage?Ska du köpa den där eller tänkte du bara generellt? Den klockan på bilderna är en kopia på en äkta 1680.
Jämför dina bilder med klockan nedan som också är från samma tidsperiod.
18-20kVad är rimligt pris för en begagnad Tudor Black Bay på länk med röd bezel i bra skick, från 2013?
Berätta vad? Du som tror den är fake. Jag kan omöjligt avgöra det från de där bilderna.
Allright, då har man mycket kvar att lära sig.Berätta vad? Du som tror den är fake. Jag kan omöjligt avgöra det från de där bilderna.
Börja jämföra tavlan mot tavelarkiv. Kolla sedan på boetten. Be gärna om bilder på gravyren mellan luggarna iom en polerad boett kan ändras ganska så markant i utseende. Inlägg ser i mina ögon ut som ett serviceinlägg men kan inte påstå att jag är expert på dem. Dålig förstoring av datum kan bero på ett polerat glas eller ett aftermarketglas vilket är väldigt vanligt om klockan servats av fristående urmakare. Glappet vid kronan kan bero på massor med saker.
När ni kollat av om verk är fel och/eller att tavla och boett är fake så är det fine att skrika fake. Att avgöra det på ett bezelinlägg, glas och krona känns lite sådär. Det sagt så kan jag lite eller ingenting om vita 1680's men man bör vara försiktig att använda ordet fake till dess man gjort hemläxan.
Lycka till
Säger inte att du har fel. Säger att det är för lite för att avgöra genom att enbart titta på normala slitdelar.Allright, då har man mycket kvar att lära sig.
Jag satt med min 1680 i handen och jämfört noga med bilderna, tycker vridringen ser konstigt ut. Pingade dig för jag vet att du är väldigt kunnig inom rolex vintage. Uppskattar dina svar!Säger inte att du har fel. Säger att det är för lite för att avgöra genom att enbart titta på normala slitdelar.
Klockan som du vill köpa , ska ha Äkthetsintyg från Rolex AD. Tror priset på en 1680 idag är från 60.000 + beroende på vad den kommer med.....
Typ från Bergströms?Klockan som du vill köpa , ska ha Äkthetsintyg från Rolex AD. Tror priset på en 1680 idag är 60.000 + beroende på vad den kommer med.....
Alla kan göra misstag, men tror inte att jag hade lämnat till dom för Äkthetsintyg.Typ från Bergströms?
Själva stålbezelen? Den är precis som boetten ganska så polerad. Då ser de snabbt ut så där.Jag satt med min 1680 i handen och jämfört noga med bilderna, tycker vridringen ser konstigt ut. Pingade dig för jag vet att du är väldigt kunnig inom rolex vintage. Uppskattar dina svar!