• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra fråga, har inte en aning.
Tittar man internationellt så ligger de ju 115-120.
En gissning är att ett svensktoppsframgångarna då skulle innebära 105-110 typ?

Jag köpte klockan i mars 2015. Skickade då direkt några bilder till en handlare. Han skulle annonsera ut den för 120-130k sa han. Sedan hoppas jag att priserna höjts lite till sedan i mars. Men jag kanske är ute och cyklar? Det dräller inte direkt av helgulds DJ:s så det svårt att uppskatta tycker jag. Därav gjorde jag ett inlägg i denna tråd :)
 
  • Like
Reactions: par

Salle

Omega
vad är rimligt pris för en longines flagship vhp
ca 6 år gammal
 

Bilagor

  • longines.JPG
    longines.JPG
    60.5 KB · Visningar: 38

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte klockan i mars 2015. Skickade då direkt några bilder till en handlare. Han skulle annonsera ut den för 120-130k sa han. Sedan hoppas jag att priserna höjts lite till sedan i mars. Men jag kanske är ute och cyklar? Det dräller inte direkt av helgulds DJ:s så det svårt att uppskatta tycker jag. Därav gjorde jag ett inlägg i denna tråd :)
Har aldrig sett en guld-DJ säljas för mer än en DD, men jag har kass koll. Kul klocka!
 

mouqvist

Rolex
Undrar vad jag skulle kunna få för denna NOS (well, har nu använt den i 2 dagar) Citizen two tones quartz WR100m, 39mm
Stift och batteri är bytta, hologrammet är kvar på baksidan
image.jpg

image.jpg
M
 

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Den ser ju helt klart om-målad ut. Hur vet föregående ägare att den inte är om-målad?

Har svårt att tro att Omega skulle släppa en sådan tavla. Troligtvis ommålad
Jag tycker också den känns lite väl fräsch för att vara från 40-talet och jag tänker inte ta gift på att den är orörd!
Här är annonsen som jag bytte med:
https://klocksnack.se/threads/2-st-vintage-omegor-i-mycket-fint-skick.13008/
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag tycker också den känns lite väl fräsch för att vara från 40-talet och jag tänker inte ta gift på att den är orörd!
Här är annonsen som jag bytte med:
https://klocksnack.se/threads/2-st-vintage-omegor-i-mycket-fint-skick.13008/

Skulle säga ommålad, 1500kr. Skall den säljas så lägg ut den med lågt utrop på tradera, ommålat brukar gå dyrt där. 2,5'-3' skulle inte förvåna mig.

Båda klocker i annoncen er ommålade
Kan ju vara så att @Kvisten köpt dem i tron att de varit original och sen skeppat vidare men någon påpekade ju redan i annonsen att det såg fishy ut.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för input och svar!
Jag tror jag följer rådet @Aurum och lägger ut den som ommålad på Tradera.
Säg till kvisten hur det ligger till, inte ok att sälja ommålat utan att annonsera det. Speciellt inte när det påtalats vis annonsen. Därför jag tryckte på like i annonssvaret. Angående tradera verkar ofta renoverade eller restaurerade användas för ommålat.
 
Topp