• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryttaren

Rolex
Säger inte emot att det kan vara servicetavla. Även om index är väldigt vita så var det ändå "kuddar" som såg ut som lysmassa, och som sagt helt död.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad får man i runda slängar ge för en begagnad jubileelänk till en GMT 16710 från 2001 (SEL) Om jag läst på rätt så borde det vara 62510/50 (2mm stiften) samt tillhörande 502 SEL ändlänkar.

Tack på förhand
Matts
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är väl servicetavla när S:et i "Submariner" ser ut som ett vanligt "S". På originaltavlorna är det mer som ett "Z"

Jämför med

lmIwbVI.jpg
@aleks handlar inte detta om att det fanns två taveltillverkare till snowflake dvs denna är tillverkad av LePrelet och var den av de två så ej fick "mooncrater dial" dvs det var Beyeler och jag vill minnas någonstans att de även hade annan font (mer kvadratisk på sina tavlor)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
@aleks handlar inte detta om att det fanns två taveltillverkare till snowflake dvs denna är tillverkad av LePrelet och var den av de två så ej fick "mooncrater dial" dvs det var Beyeler och jag vill minnas någonstans att de även hade annan font (mer kvadratisk på sina tavlor)
Mycket möjligt. Inte så bra koll faktiskt men det där med "Z" och "S" är något jag snappat upp från VRF eller TRF..
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Min gamla. Visarna är relumade för länge sen. Tavlan är helt död, och visarna har ett väldigt svagt sken några sekunder. Rob trodde tavlan var original.
Mycket möjligt. Inte så bra koll faktiskt men det där med "Z" och "S" är något jag snappat upp från VRF eller TRF..
blir mer tydligt på denna servicetavla som jämförelse mot min nuvarande 94110 skillnaden på S på dessa och min tordes även den vara en LP.
image.jpeg
image.jpeg
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Vad får man i runda slängar ge för en begagnad jubileelänk till en GMT 16710 från 2001 (SEL) Om jag läst på rätt så borde det vara 62510/50 (2mm stiften) samt tillhörande 502 SEL ändlänkar.

Tack på förhand
Matts

Det funkar t ex med en jubilee som suttit på en DJ. En sån får du beroende på skick från ca 3500 och uppåt. Det som kan vara svårt att få tag på är endlinks 502t. Vet av egen erfarenhet. Lycka till!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vad är det rimligt pris för en Datejust 116200 från 2006 med Tuxedo tavla och på oysterlänk? Komplett med cert, box, tags och en ägare sedan ny men inte servad. Och vad kan man förvänta sig att betala för en separat jubileelänk i bra skick?

Bumpar frågan. Tycker det är dåligt med svar med tanke på Rolex-dominansen på forumet :)
Finns få referensobjekt på Chrono24, och dessutom så fluktuerar ju prisbilden där mer än en politikers agenda före respektive efter ett val.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bumpar frågan. Tycker det är dåligt med svar med tanke på Rolex-dominansen på forumet :)
Finns få referensobjekt på Chrono24, och dessutom så fluktuerar ju prisbilden där mer än en politikers agenda före respektive efter ett val.
Jag tycker att 35-36000 kr som de billigare börjar på verkar rimligt. Trist att behöva serva direkt, men bra med fullset. Länken vete fan. Inte så många i omlopp.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag tycker att 35-36000 kr som de billigare börjar på verkar rimligt. Trist att behöva serva direkt, men bra med fullset. Länken vete fan. Inte så många i omlopp.
Tack för svar. Trist på ett sätt förutsatt att man inte kan få ner priset. Annars är ju fördelen att det är en fin känsla att veta att klockan är nyservad när man själv har lämnat in den. Lite som att bilen alltid går bättre när den är nytvättad både ut- och invändigt :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack för svar. Trist på ett sätt förutsatt att man inte kan få ner priset. Annars är ju fördelen att det är en fin känsla att veta att klockan är nyservad när man själv har lämnat in den. Lite som att bilen alltid går bättre när den är nytvättad både ut- och invändigt :)

Rolex har ju gått upp en del, men jag håller med dig. Nedåt 32000kr kanske är möjligt att komma iom servicebehovet.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Hittar lite dåligt med referenser på nätet. Vad skulle ni säga är ett rimligt pris på en Omega SMP "Electric Blue" Quartz. Klockan i fråga är i fräscht skick med lite bruksspår på spännet.. I övrigt väldigt fräsch! Vad tror ni?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Hittar lite dåligt med referenser på nätet. Vad skulle ni säga är ett rimligt pris på en Omega SMP "Electric Blue" Quartz. Klockan i fråga är i fräscht skick med lite bruksspår på spännet.. I övrigt väldigt fräsch! Vad tror ni?
Runt 9-11' är väl skäligt för en i bra skick om du frågar mig.
Tittar du på de som sålts här på KS tror jag de flesta har legat runt 10' eller därikring.
 

Sorubim

Audemars
Vad är ett rimligt pris för en sån här Citizen "Parawater" dykare från 70-talet? (kanske inte exakt samma modell, men väldigt nära samt saknar originalgummi)

52-0110OrigStrap.jpg~original

(lånad bild, ej exemplaret på bilden förstås)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Omega Speedmaster cal 321 -1966 med CB-case? Boett, tavla och visare i bra skick, pushers och krona är original. Baklock i princip opolerat men servicehistorik = okänd. Kommer head only.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en Omega Speedmaster cal 321 -1966 med CB-case? Boett, tavla och visare i bra skick, pushers och krona är original. Baklock i princip opolerat men servicehistorik = okänd. Kommer head only.

Gick väl ett ex på förra årets klockkvalitet på Kaplans. Har för mig att den gick för 40-45 + klubbavgift.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ok, ligger en ute på tratten för 36500 från 06 som inte verkar gå (har inte kollat in den speciellt noga samt inte allt för kunnig) så tänkte att det kanske var i överkant :)

Tack!
Verkligen bra pris för en 06a! Jag har svårt att bilda mig en uppfattning om klockan efter att ha sett bilderna i annonsen.
 
Topp