• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Värderingen på strax under 50 gällde ett osett ex och jag håller med om att även det var en låg värdering.... Men kaplans klockan som jag återkommer till var ett fint ex som såldes av en handlare med gott renommé, som brukar få höga priser, så jag tycker att
genomsnittligt ex sålt av okänd säljare ska ha ett lägre riktpris.

Priserna i USA har inte nått accept i Sverige hävdar jag, pga snabbt skenande Dollar. Möjligtvis bland några här på Klocksnack som brukar handla internationellt.
Euron också, antar jag då.

För mig blir det väldigt konstigt att resonera som du gör. Hela "marknaden" talar för en sak, men du argumenterar för att priset borde vara 10k lägre pga EN klocka som såldes på Kaplans för ett par månader sedan.

Hallå gubbar och gummor.

Vad är en Rolex GMT 116710 BLNR utplockad från Svenska AD våren 2014 värd idag? Full-set utan repor eller dings men med sedvanliga hairlines på spänne? Har sökt lite på K&S men jag tycker det är lite inkonsekvent, speciellt med tanke på prisjusteringar på nya klockor som verkar stå som spån i backen.

Tack på förhand.:)

/gustav

Hej,

Jag undrar lite vad en Omega Speedmaster Moonwatch Professional ref 3573.50.00 (det vill säga saphire sandwich) från 2006, med alla papper, boxar etc och servad 2ggr kan tänkas vara värd mellan tummen och pekfingret?

Vad är ett rimligt pris på en Sea Dweller 116600 i mycket bra skick men utan box och cert från 2000? Fick ett sjukt förslag från en handlare!

Senast ändrad:
34590891-origpic-f5233cnt.jpg
42 för denna på gripenbro, är det för dyrt med tanke på skadan på urtavlan vid 12 ?

Bilagor

• 34590891-origpic-5ffc85_jpg_0_0_100_100_300_199_85.jpg
    34590891-origpic-5ffc85_jpg_0_0_100_100_300_199_85.jpg
    13.2 KB · Visningar: 29
Senast ändrad:
Vad är denna värd gott folk 4k ? För mkt / för lite ?
Allt original förutom lädret med de är beställt:)
Den är i jättefint skick förutom att färgen på bakboetten är borta vid skeppet,

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Bilagor

• image.png
    image.png
    97.8 KB · Visningar: 13
Tillbaka
Topp