• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chefen vill ha hjälp att sälja loss en bratte, vad kan vara ett vettigt pris månntro?
Superocean II 42mm, garanti fram till Juli i år.
Svart läderband medföljer, full set.
IMG_3137.JPG

en gammal stenhård Camel Trophy från 92, med låda och allt. vad är den värd om man petar i ett nytt batteri och får den att gå igen?

v___namn borttaget.jpg

Bilagor

• V__B216.jpg
    V__B216.jpg
    79.2 KB · Visningar: 22
Jag kommer inte ha betalat 50 lax för den :p blev lite fel!
Fel, det hade väl varit helrätt! :)
@vaniljglass Tråden heter ju också "vad är ett rimligt pris" och jag tycker inte att Jacek och andra internationella priser, som t ex 80.000 kr, är rimligt.
Kaplans exet gick för 46.000 kr + 20 %, så ska jag värdera ett random ex av 16750 utan bild så vill jag inte ligga över det priset. 16750 bör väl ligga en bit under 1675?

Fel, det hade väl varit helrätt! :)
@vaniljglass Tråden heter ju också "vad är ett rimligt pris" och jag tycker inte att Jacek och andra internationella priser, som t ex 80.000 kr, är rimligt.
Kaplans exet gick för 46.000 kr + 20 %, så ska jag värdera ett random ex av 16750 utan bild så vill jag inte ligga över det priset. 16750 bör väl ligga en bit under 1675?
Ja, tråden heter "Vad är ett rimligt pris?" inte "Vad tycker du är ett rimligt pris".

Du kanske borde be om bilder då, istället för att dra till med en låg värdering?

en gammal stenhård Camel Trophy från 92, med låda och allt. vad är den värd om man petar i ett nytt batteri och får den att gå igen?

v___namn borttaget.jpg

Om allt funkar som det skapå klockan, så borde du kunna få 1500-2000kr för den, kanske tom någon 100 till! Många av dessa SUPERCHRONO brukar inte funka helt 100 tyvärr, har tre stycken, var av en funkar som den ska, dom andra två funkar inte alla komplikationer riktigt, dock funkar tiden klockrent. Lägg ut den på ebay, garanterat störst chans att få mycket stäch där, då den har sina trogna samlare runt om i världen.

Synd att det inte var den med vit tavla, då hade jag gärna köpt den av dig.

Vad kan en ett år gammal Oris Aquis, köpt på AD i London med kvitto och full set i övrigt med allt som kommer vid nyköp vara värd? Köpte den igår via EBay men får nog vänta någon vecka på att få hem den. Enligt ägaren är den väldigt lite använd och "as good as new" bortsett från den lilla repan på spännet. Nu har jag ju redan köpt den, men tänkte höra med experterna om det blev ett marknadsmässigt pris eller om jag gjort bort mig, därav väntar jag med att berätta vad jag betalat tills ni lämnat era utlåtanden :)
image.jpeg
image.jpeg

Jag brukar hänvisa till exet Kaplans sålde i november som gick för 46 +20 %. Det anses av vissa vara orimligt billigt. Osäker på när 16750 fick vitguldsindex.
Nyss var det att ett fint ex skulle vara billigare än den på kaplans, och kosta under 50k. :)

Handlare tar runt 60k och uppåt för fina ex. Men visst, du får ju gärna fortsätta att sprida vad du tycker är rimligt. ;)

borde vara lite skillnad i pris på en handlare/kaplans jämfört med en privatförsäljning
men kaplans klockor är ju i befintligt skick dvs räkna med en urverks service om du köper en äldre klocka

Nyss var det att ett fint ex skulle vara billigare än den på kaplans, och kosta under 50k. :)

Handlare tar runt 60k och uppåt för fina ex. Men visst, du får ju gärna fortsätta att sprida vad du tycker är rimligt. ;)
Värderingen på strax under 50 gällde ett osett ex och jag håller med om att även det var en låg värdering.... Men kaplans klockan som jag återkommer till var ett fint ex som såldes av en handlare med gott renommé, som brukar få höga priser, så jag tycker att
genomsnittligt ex sålt av okänd säljare ska ha ett lägre riktpris.

Priserna i USA har inte nått accept i Sverige hävdar jag, pga snabbt skenande Dollar. Möjligtvis bland några här på Klocksnack som brukar handla internationellt.

Tillbaka
Topp