Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna har funnits, 2504.50.00. 36,2mmDu verkar tyvärr ha rätt! Stryker i så fall skyfall och frågar i stället:
Vad är ett rimligt pris för en Aqua Terra 36 mm?
Är detta ett rimligt pris?
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-2-16710-faded-coke-bezel--id4052182.htm
Beror ju som vanligt på tillbehör, boett, länk men minst 30 i OK skick med länk skulle jag tro. Har du sökt på gamla annonser?en tudor sub typ 76100 (inte snowflake) med blå tavla/insert och målade index får man önska så creme färgade och inte gula =)
gärna blekt insert
Beror ju som vanligt på tillbehör, boett, länk men minst 30 i OK skick med länk skulle jag tro. Har du sökt på gamla annonser?
Vissa försöker profitera men kolla c24, gamla KS-annonser och annonser på watchrecon så får du ett underlag. De blåa är ju lite ovanligare men personligen skulle jag inte betala mer för en blåtavlad än för en med svart tavla.Sant, tillbehör slipper jag gärna, är bara rädd att tappa bort det
Kollat lite men samtidigt känns det nästan som dagspris på Tudor subs
Men som d säger minst 30 lär det bli
Ca 10 låter riktigt bra om den är i så pass dåligt skick. Men Kaplans har väl gjort en värdering på 10.000 kr, eller menar du att dom vill köpa den?Svärmor är sugen på att sälja... Vad kan hennes Lady Date TT vara värd? Ca 1981, inga papper eller tillbehör, 1 ägare men oklar servicehistorik (det var ett tag sen). Tavlan ser fin ut, men plexit är i dåligt skick. Länken är helt slut men klockan går bra. Blev erbjuden 10k på Kaplans, låter det rimligt?
Sorry du har rätt, Kaplans värderade, ca 10k. Det var någon butik i Gbg som erbjöd att köpa för 10k. Krånglig när man förmedlar information ibland... Tack för din åsikt om det hela!Ca 10 låter riktigt bra om den är i så pass dåligt skick. Men Kaplans har väl gjort en värdering på 10.000 kr, eller menar du att dom vill köpa den?
Att döma av bilderna ser den ut att vara i ganska medfaret skick så jag tycker svärmor borde ha ett leende på läpparna om hon får 10k för denSorry du har rätt, Kaplans värderade, ca 10k. Det var någon butik i Gbg som erbjöd att köpa för 10k. Krånglig när man förmedlar information ibland... Tack för din åsikt om det hela!
Den är välanvänd, ja Ok, tack för tanken om det hela. Jag anande att det är ett bra bud. Vet inga närmare detaljer om erbjudandet, så jag hoppas det stämmer som hon säger då!Att döma av bilderna ser den ut att vara i ganska medfaret skick så jag tycker svärmor borde ha ett leende på läpparna om hon får 10k för den
För denna...https://klocksnack.se/threads/114060-2016.52123/
Kostar ca 1500kr mer ny hos AD. Att lägga sig på ad-pris utan att ha ad-kostnader, är det helt rimligt?
Kanske värt mer än 1500kr att köpa den av ad, skapa en god kontakt och så kanske nästa klocka blir mer rabatterad än 1500kr.Finns väl Patek-modeller som går för mer än listpris sekunden efter att de plockats ut från AD? Inga övriga kostnader där heller utöver en eventuell bussbiljett till city, så resonemanget med kostnader blir svårt att diskutera kring. Handlar mer om tillgång och efterfrågan.
Sen kanske det finns mer än 2´i prutmån på en ny 114060, det har jag ingen aning om, och då är det ju självklart inte längre prisvärt.
Om listpriset hos AD däremot är fast, är det väl toppen att få samma klocka, samma garantier samt en skaldjursplatå inklusive dryck på Sturehof i bonus för att fira nya klockan för samma pengar
Kanske värt mer än 1500kr att köpa den av ad, skapa en god kontakt och så kanske nästa klocka blir mer rabatterad än 1500kr.
Inte direkt så att den är svårt stt få tag i ...
Javisst och jag drog tanken ang priset lite längre och hoppas en bra diskussion blir tillSäkert, om man har tänkt köpa fler klockor
Nu var ju din ursprungliga fråga om priset var rimligt iom att säljaren inte har haft AD-omkostnader och det var det jag svarade på.
Håller med, hade köpt hos ad eller i Europa.Kanske värt mer än 1500kr att köpa den av ad, skapa en god kontakt och så kanske nästa klocka blir mer rabatterad än 1500kr.
Inte direkt så att den är svårt stt få tag i ...
32-33' ishExp2:a (16570) från andra halvan av 90-talet med tritium-tavla i skapligt/gott skick? Inga tillbehör.
Stämmer nog bra, för 36 borde det gå att få en med gällande garanti kvar.Har kollat lite för mycket på bilder på IWC:s 3239. Vad skulle nu en sådan beggad, fullset i bra skick kunna tänkas kosta? Har sett mellan 32' och 36' på forumet, är det bra riktlinjer?
Tack! Då vet jag ungefär var de ligger. Saftig rabatt med tanke på 61' listprisStämmer nog bra, för 36 borde det gå att få en med gällande garanti kvar.
Iwc har höjt priserna rejält sen den kom.Tack! Då vet jag ungefär var de ligger. Saftig rabatt med tanke på 61' listpris
Det är som du säger, på C24 ligger många för 45-50. Kanske inte fullsetare dock. För två månader sen tyckte jag 50.000kr var mycket för en 16710.Vad är egentligen ett rimligt pris för en 16700 / 16710? Köpte och sålde min 16710 (fullset) för knappt två år sen för 45', då kändes det som att det nästan var i överkant. De senaste här på KS ligger runt 65', är det verkligen rimligt? C24 verkar inte ha hängt med i den plötsliga prisstegringen vad jag kan se...