• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

45-50.000kr. De som har handlats på KS senaste tiden har legat strax under 50, då har det varit fullset men ingen konkret servicehistorik, så de kanske tar ut varandra värdemässigt?

Vad är rimligt att ge för en fullset NOS 16610 från 2010?

En 16710 från 2002, med box (inget cert), som är servad för ca två år sen. Fint skick. Vad tänker ni?

Rimligt pris för en 14060M 2002 fullset?

Det har hänt så mycket med priserna på sistone och framförallt Rolex har gått upp mycket. För att skapa lite dialog, innan Vaniljglass kommer och korrigerar mig :), så säger jag 60.000 kr för NOS 16610, 48.000 kr för 16710 och fullset 14060. Finns säkert folk som betalar ännu mer för en NOS 16610 men frågan är hur rimligt det är...

Det har hänt så mycket med priserna på sistone och framförallt Rolex har gått upp mycket. För att skapa lite dialog, innan Vaniljglass kommer och korrigerar mig :), så säger jag 60.000 kr för NOS 16610, 48.000 kr för 16710 och fullset 14060. Finns säkert folk som betalar ännu mer för en NOS 16610 men frågan är hur rimligt det är...
Tack för svaret. Priserna jag såg för en NOS 16610 när jag kollade runt låg på runt 65-70' och jag tycke det kändes något högt jag med.

Tack. Det är en bra resa från min 16710s 34k för två år sedan...

Har hittat en Omega AT, ref 2503.50.
Objektet har varken box eller cert och dessutom ut att vara rejält använd.
Vad kan tänkas vara ett rimligt pris för denna typ av klocka?

En kompis undrar vad man kan få för denna? Enbart klocka, fungerar ej.

image.jpeg

Tack för svaret. Priserna jag såg för en NOS 16610 när jag kollade runt låg på runt 65-70' och jag tycke det kändes något högt jag med.
Galet högt skulle jag säga, varför ens jaga NOS på en sådan klocka? Köp en bättre beggad för typ 40-45 istället.

En kompis undrar vad man kan få för denna? Enbart klocka, fungerar ej.

image.jpeg

Tror det kan löna sig att gå till en urmakare och få ett kostnadsförslag på reparation/service. Behövs en stor service så kostar det mellan 1500-4000 beroende på vilken hemmameckare/urmakare du väljer.

Saknas timvisaren, eller är det bara bilden som luras? Påverkar självklart priset negativt i så fall

Hursomhelst så brukar väl en i fungerande skick gå för 3000 där i krokarna, iaf om det är den lite större modellen 36-37mm. Du kan kolla avslutade auktioner på Kaplans för att få en bild av prisläget

60 låter lågt för en Nos

Hej! Vad är rimligt pris för en tudor 79090 (alternativt tidig 79190 med matt tavla), med varken box eller cert och med okänd servicehistorik? (inte heller originallänk ska tilläggas)

Tillbaka
Topp