• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg
Har en silvertavla med diamanter från min DD
18239
Funderar på att sälja den då jag inte har tänkt använda den
Rimligt pris? 15?

Vad tror ni om IWC Mark XV fullset uttagen 04? Har också originalläder och spänne. Klockan servad av Nymans i februari 15. Jag är ende ägaren.

Rimligt pris för en begagnad rolex 18k jubileeLÄNK (till äldre DJ), fattas någon enstaka bit tror jag.

Vad betingar en sådan här De Ville idag? Ref. ser ut att vara 4846.20.32.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    84.7 KB · Visningar: 112
Har funderat löst på att sälja min IWC Aquatimer 3290 för att skaffa mig något mindre. Någon som har rekommendation på pris? Uttagen i januari 2016 hos Nymans så garanti 2+1 år och givetvis box, papper osv... Medföljer även ett extra gummiband i en mindre size!

Har funderat löst på att sälja min IWC Aquatimer 3290 för att skaffa mig något mindre. Någon som har rekommendation på pris? Uttagen i januari 2016 hos Nymans så garanti 2+1 år och givetvis box, papper osv... Medföljer även ett extra gummiband i en mindre size!
Sorry om min läsförståelse haltar men menar du två gummi i olika size eller länk+gummi?

Fast väldigt snygg på gummi med.
Tycker inte 35' är orimligt för en så pass ny svensksåld pjäs.
Beror ju på ditt tålamod.

Ja väldigt snygg och dessutom skön på gummi! Skönt att höra, bråttom har jag inte alls då jag som sagt i så fall skulle sälja lite vemodigt. Kanske prövar lyckan på 35. Tack för hjälpen :)

Min kompis (ja, min kompis, jag gillar inte "nya" klockor direkt) vill sälja sin Rolex 16610 från 2001. Full set. Gott skick, givetvis dings, men inga stor hack eller konstiga skador. Fin urtavla. Troligen bara en tidigare ägare och den är, enligt honom, opolerad. Alla länkbitar finns. Servicehistorik okänd.

Min kompis (ja, min kompis, jag gillar inte "nya" klockor direkt) vill sälja sin Rolex 16610 från 2001. Full set. Gott skick, givetvis dings, men inga stor hack eller konstiga skador. Fin urtavla. Troligen bara en tidigare ägare och den är, enligt honom, opolerad. Alla länkbitar finns. Servicehistorik okänd.
Ca 50.000 kr kanske?

Tusen tack för det snabba svaret! Jag gav han en uppskattning på mellan 40 och och 45 000. Den kommer läggas ut på KS om ett par veckor när han hämtat setet som är hemma hos honom i Skåne!
Priserna har gått upp en del på sistone och full set drar upp det ytterligare. Tror 45-50 är ett klart rimligt intervall.

Tjena - jag är inne och vevar på en marknad jag inte kan så jag sträcker ut en tass - vad är rätt pris för min Omega Speedmaster Reduced - köpt ny av mig Nov 2006, helservad av Omega efter en tur i badrumsgolvet Nov 2011. Fullset och stållänk. Nytt plexi förra året - håller tiden enl ABC på Hornsgatan i Sthlm som ska vara en auktoritet på området. Fick siffran 16.500 av en kille som nyligen sålt här och erbjuden 10 av en som ville köpa - vad är rätt? Många tack!
https://goo.gl/photos/cPKEVrWEbrxiG4vv6
IMG_1748.JPG

Tjena - jag är inne och vevar på en marknad jag inte kan så jag sträcker ut en tass - vad är rätt pris för min Omega Speedmaster Reduced - köpt ny av mig Nov 2006, helservad av Omega efter en tur i badrumsgolvet Nov 2011. Fullset och stållänk. Nytt plexi förra året - håller tiden enl ABC på Hornsgatan i Sthlm som ska vara en auktoritet på området. Fick siffran 16.500 av en kille som nyligen sålt här och erbjuden 10 av en som ville köpa - vad är rätt? Många tack!
IMG_1748.JPG
10k låter lite väl lågt. Enligt chrono24 och tidigare annonser här på KS känns 15-18k mer rimligt. Men då är jag långt ifrån expert på Omega. Allt beror ju på om den är fullset, ytterskick, servicebehov m.m. Är den servad senast 2011 är det nog dags snart igen.

IMG_1748.JPG
Många är rädda för Reduced pga dyr service. Så, en klar fördel att din är relativt nyservad. Med tanke på att Proffessional nu ligger över 20.000 kr så kanske det kan vara rimligt att tro att din kan vara värd runt 13000kr. Sen spelar förstås cert och box roll också.

Tillbaka
Topp