En Audemars piguet 15300 med blå tavla ? Rimligt pris ?
Beror såklart på ålder, skick, service, full set - Men du får räkna med 115-140k
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Audemars piguet 15300 med blå tavla ? Rimligt pris ?
Bra fråga faktiskt, har inte tänkt på det. Får nog överlåta frågan till någon mer kunnig än jagMailade också ang bilder på baksida, ska det inte stå co-axial på rotorn?
Mailade också ang bilder på baksida, ska det inte stå co-axial på rotorn?
https://klocksnack.se/threads/fru-kvoten.21527/Nä... Det har hon inte. Hon vet inte ens om det.
Tänkte ta en sak i taget.
1. Beställ.
2. Spela förvånad när det kommer paket.
3. Spela ännu mer förvånad att det är en klocka.
4. Ljug om priset och spela dum.
5. Försök avleda uppmärksamheten till något som hänt under dagen.
6. Föreslå ett besök hos frisören, där jag betalar.
7. Kallsvettas och förbereda mig på att säga nej till allt som kostar pengar.
Men, vis av erfarenhet tror jag tyvärr inte min fru är så lättlurad.
Vi har trots allt några år bakom oss och ovan har aldrig fungerat tidigare.
Tips&Trix mottas med varm hand.
/CS
såpass, fritt fram att köpa alltså? för priset måste väl ändå vara riktigt bra vad jag förstått?Tror inte det ska stå co-axial på 2500 utan den texten har tillkommit på 8500.
fel länk??? det är en nyare länk men det står inget om att det inte är en dyklänk väl?Vet inte hur mkt fel länk påverkar priset.
Utbytt länk då.... Annat år på länken än klockanfel länk??? det är en nyare länk men det står inget om att det inte är en dyklänk väl?
Hej! Fabian heter jag hållt mig nykter från allt vad klockor heter ett par år men trillat dit igen och är gruvligt sugen på en AP 15300 alt 15400. Ni som är insatta, några tankar?
15400 är skit, 15300 är kul.Hej! Fabian heter jag hållt mig nykter från allt vad klockor heter ett par år men trillat dit igen och är gruvligt sugen på en AP 15300 alt 15400. Ni som är insatta, några tankar?
Det finns kanske någon att fråga här...?Certina Chronolympis Regatta från -71 i fint skick. Tavlan är perfekt, boetten har en och annan ding, främst på vänstra sidan.
Utan box, papper eller servicehistorik. Corfamband, mesh, länk, (ej original), samt några perlon kommer med.
Urverk Valjoux 728. Har inte mätt amplitud, men den är fin i uppdraget och håller tiden utmärkt.
Är långt ifrån att ha bestämt mig för att sälja men vill veta vad för pengar man kan förvänta sig. Det skulle också vara intressant att höra vad ni tror om värdeutvecklingen för den här typen av klocka som ju är relativt ovanlig. Såldes en med totalförstörd tavla på bukten för över 15 nyss.
Frågan är om man kan räkna med en konstant uppgång i fas med övrig vintage, eller om den här typen av klocka är mer beroende av någon pågående buzz, såsom när Hodinkee uppmärksammade den förra året då en såldes på Kaplans samt att den omnämndes i Talking Watches med Alan Maleh.
Skulle tippa på 15-20 men kanske är för snål...Certina Chronolympis Regatta från -71 i fint skick. Tavlan är perfekt, boetten har en och annan ding, främst på vänstra sidan.
Utan box, papper eller servicehistorik. Corfamband, mesh, länk, (ej original), samt några perlon kommer med.
Urverk Valjoux 728. Har inte mätt amplitud, men den är fin i uppdraget och håller tiden utmärkt.
Är långt ifrån att ha bestämt mig för att sälja men vill veta vad för pengar man kan förvänta sig. Det skulle också vara intressant att höra vad ni tror om värdeutvecklingen för den här typen av klocka som ju är relativt ovanlig. Såldes en med totalförstörd tavla på bukten för över 15 nyss.
Frågan är om man kan räkna med en konstant uppgång i fas med övrig vintage, eller om den här typen av klocka är mer beroende av någon pågående buzz, såsom när Hodinkee uppmärksammade den förra året då en såldes på Kaplans samt att den omnämndes i Talking Watches med Alan Maleh.
Skulle tippa på 15-20 men kanske är för snål...
Beror nog på marknadsplats och köpare, ibland behöver det inte skilja så mycket i pris mellan en sunkig och en fin. Men visst, håller med dig att du borde få 20. Din är verkligen fin!Den här gick för 15 på EBay så liiiite mer än det hade jag nog tänkt mig
Men du har säkert rätt i att det kanske är svårt att få mycket mer än 20.
Ingen?
Vad säger ni är rimligt för min manuella Sinn 103 från 1985-1996? Snygg jämn patina, ingen servicehistorik, allt funkar som det ska men den tappar lite tid så man får nog räkna med att den skulle må bra av en service. Inga tillbehör, bra boett.
Svårvärderad pga litet utbud av ex med trevlig patina tror jag. Riktigt fin. Runt 15 kanske?
Tropical är premiumDen här gick för 15 på EBay så liiiite mer än det hade jag nog tänkt mig
Men du har säkert rätt i att det kanske är svårt att få mycket mer än 20. Sen så kommer det ju vara i princip omöjligt att köpa ett ex igen så det kommer nog sluta med att den får stanna.
Om du har lite relation med SV. AD får du ner den till runt 220-225 k någonstans.En ny GMT 116718? Tack på förhand
Skulle nog ta i beaktning att den kan förfalla relativt svårsåld om du senare får för dig att kränga klockan då den är 'modifierad' med barklänk. Jag skulle hitta en annan 18038 o statsa på ist. Om det är just den tavlan du vill ha så kostar den bara 4 k hos AD.Hej alla på KS,
Vad skulle ett rimligt pris på denna vara?
Modellen är 18038 från 1985 med quickset, safirglas och bark länk istället för det "vanliga".
Trevlig helg!