• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mailade också ang bilder på baksida, ska det inte stå co-axial på rotorn?
image.jpeg
Bra fråga faktiskt, har inte tänkt på det. Får nog överlåta frågan till någon mer kunnig än jag :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä... Det har hon inte. Hon vet inte ens om det.
Tänkte ta en sak i taget.
1. Beställ.
2. Spela förvånad när det kommer paket.
3. Spela ännu mer förvånad att det är en klocka.
4. Ljug om priset och spela dum.
5. Försök avleda uppmärksamheten till något som hänt under dagen.
6. Föreslå ett besök hos frisören, där jag betalar.
7. Kallsvettas och förbereda mig på att säga nej till allt som kostar pengar.

Men, vis av erfarenhet tror jag tyvärr inte min fru är så lättlurad.
Vi har trots allt några år bakom oss och ovan har aldrig fungerat tidigare.

Tips&Trix mottas med varm hand.

/CS
https://klocksnack.se/threads/fru-kvoten.21527/
 

fabcer

Breitling
Hej! Fabian heter jag hållt mig nykter från allt vad klockor heter ett par år men trillat dit igen och är gruvligt sugen på en AP 15300 alt 15400. Ni som är insatta, några tankar?
 

Magistern

Cartier
Har funderingar på att sälja min skx011j, inköpt förra året från Creation watches. Har ingen box men tror det ska ligga ett garantikort nånstans. Har dock förstått att det inte är så mycket värt på en sån här klocka inköpt därifrån. Stämmer det? Har orginalgummi, bara provat.

Den har något skav på sidorna av boetten. Den har blivit något mattad. Försökte fånga på bild men det var lite knepigt. Vad tror ni att man kan lägga ut den på KoS för? 1400-1500?
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    85.1 KB · Visningar: 97
  • image.jpeg
    image.jpeg
    59.6 KB · Visningar: 95

fabcer

Breitling
En fundering! Upplever prisbilden lite spretig så vad är ett rimligt pris för en Rolex Daytona -04, fullset från Svensk AD. Servad och med både svart och vit tavla?
 

Aje

Omega
Hej! Fabian heter jag hållt mig nykter från allt vad klockor heter ett par år men trillat dit igen och är gruvligt sugen på en AP 15300 alt 15400. Ni som är insatta, några tankar?

Kan varmt rekommendera 15400, har haft min i 3 mån nu och den är underbar. Har inte klämt på en 15300 så jag kan tyvärr inte bidra med en jämförelse. Pris, skick, full set och tillgänglighet kanske får fälla avgörande?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg

Vad säger ni är rimligt för min manuella Sinn 103 från 1985-1996? Snygg jämn patina, ingen servicehistorik, allt funkar som det ska men den tappar lite tid så man får nog räkna med att den skulle må bra av en service. Inga tillbehör, bra boett.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Certina Chronolympis Regatta från -71 i fint skick. Tavlan är perfekt, boetten har en och annan ding, främst på vänstra sidan.
Utan box, papper eller servicehistorik. Corfamband, mesh, länk, (ej original), samt några perlon kommer med.
Urverk Valjoux 728. Har inte mätt amplitud, men den är fin i uppdraget och håller tiden utmärkt.

Är långt ifrån att ha bestämt mig för att sälja men vill veta vad för pengar man kan förvänta sig. Det skulle också vara intressant att höra vad ni tror om värdeutvecklingen för den här typen av klocka som ju är relativt ovanlig. Såldes en med totalförstörd tavla på bukten för över 15 nyss.
Frågan är om man kan räkna med en konstant uppgång i fas med övrig vintage, eller om den här typen av klocka är mer beroende av någon pågående buzz, såsom när Hodinkee uppmärksammade den förra året då en såldes på Kaplans samt att den omnämndes i Talking Watches med Alan Maleh.

IMG_2861.JPG
IMG_2848.jpg
IMG_2293.jpg
IMG_6862.JPG
 
  • Like
Reactions: Ako

Ako

Rolex
2-Faktor
Certina Chronolympis Regatta från -71 i fint skick. Tavlan är perfekt, boetten har en och annan ding, främst på vänstra sidan.
Utan box, papper eller servicehistorik. Corfamband, mesh, länk, (ej original), samt några perlon kommer med.
Urverk Valjoux 728. Har inte mätt amplitud, men den är fin i uppdraget och håller tiden utmärkt.

Är långt ifrån att ha bestämt mig för att sälja men vill veta vad för pengar man kan förvänta sig. Det skulle också vara intressant att höra vad ni tror om värdeutvecklingen för den här typen av klocka som ju är relativt ovanlig. Såldes en med totalförstörd tavla på bukten för över 15 nyss.
Frågan är om man kan räkna med en konstant uppgång i fas med övrig vintage, eller om den här typen av klocka är mer beroende av någon pågående buzz, såsom när Hodinkee uppmärksammade den förra året då en såldes på Kaplans samt att den omnämndes i Talking Watches med Alan Maleh.

IMG_2861.JPG
IMG_2848.jpg
IMG_2293.jpg
IMG_6862.JPG
Det finns kanske någon att fråga här...?

http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=39232

@Donkii
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Certina Chronolympis Regatta från -71 i fint skick. Tavlan är perfekt, boetten har en och annan ding, främst på vänstra sidan.
Utan box, papper eller servicehistorik. Corfamband, mesh, länk, (ej original), samt några perlon kommer med.
Urverk Valjoux 728. Har inte mätt amplitud, men den är fin i uppdraget och håller tiden utmärkt.

Är långt ifrån att ha bestämt mig för att sälja men vill veta vad för pengar man kan förvänta sig. Det skulle också vara intressant att höra vad ni tror om värdeutvecklingen för den här typen av klocka som ju är relativt ovanlig. Såldes en med totalförstörd tavla på bukten för över 15 nyss.
Frågan är om man kan räkna med en konstant uppgång i fas med övrig vintage, eller om den här typen av klocka är mer beroende av någon pågående buzz, såsom när Hodinkee uppmärksammade den förra året då en såldes på Kaplans samt att den omnämndes i Talking Watches med Alan Maleh.

IMG_2861.JPG
IMG_2848.jpg
IMG_2293.jpg
IMG_6862.JPG
Skulle tippa på 15-20 men kanske är för snål...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den här gick för 15 på EBay så liiiite mer än det hade jag nog tänkt mig :)

IMG_20160520_005927.jpg

Men du har säkert rätt i att det kanske är svårt att få mycket mer än 20.
Beror nog på marknadsplats och köpare, ibland behöver det inte skilja så mycket i pris mellan en sunkig och en fin. Men visst, håller med dig att du borde få 20. Din är verkligen fin!
 

S88

Breitling
Hej alla på KS,
Vad skulle ett rimligt pris på denna vara?
Modellen är 18038 från 1985 med quickset, safirglas och bark länk istället för det "vanliga".
$_12 (1).jpg

Trevlig helg! :)
 
Senast ändrad:

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Hej alla på KS,
Vad skulle ett rimligt pris på denna vara?
Modellen är 18038 från 1985 med quickset, safirglas och bark länk istället för det "vanliga".
$_12 (1).jpg

Trevlig helg! :)
Skulle nog ta i beaktning att den kan förfalla relativt svårsåld om du senare får för dig att kränga klockan då den är 'modifierad' med barklänk. Jag skulle hitta en annan 18038 o statsa på ist. Om det är just den tavlan du vill ha så kostar den bara 4 k hos AD. :)
 
Topp