• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu har jag väldigt lågt förtroende för Lauritz i allt som har med klockor att göra (och andra saker med för den delen), dock är marknaden för äldre mindre damur inte jättestor. Har sett damur från omega gå för 2-300:- men det är möjligt att du får någon extra hundralapp över 500:- en bra dag.

Edit: tror den skulle göra sig bättre på ett läder, för det är väl inte någon omega-länk?
Ok, Det var svärmor som köpte den 1981 och tyckte bättre om länken i guldfärg. Men tack för inlägget. Vi får se om det finns någon mer information då. Hej hopp!

Vad är en vettig prisnivå på en Scubapro Automatic?
image.jpg
Skadorna är markanta, vet inte marknadsvärdet men du får räkna med att dra ner priset med 30-40%

Hej vänner,
Behöver hjälp att värdera denna lilla skönhet. Tror bestämt det är en kaliber 89 manuellt uppdragen, men jag är långt ifrån säker så om någon har ytterligare information så är det toppen. . Har en liten skada på tavlan som syns på bilderna.
Säljaren vill ha 6500:-. Hjälp mig här, jag är jäkligt osäker på skadan på tavlan och faktumet att jag inte har referens på denna gör det svårt att jämföra.

IMG_1033.jpg

IMG_1034.jpg

IMG_1035.jpg

IMG_1037.jpg

Hej vänner,
Behöver hjälp att värdera denna lilla skönhet. Tror bestämt det är en kaliber 89 manuellt uppdragen, men jag är långt ifrån säker så om någon har ytterligare information så är det toppen. . Har en liten skada på tavlan som syns på bilderna.
Säljaren vill ha 6500:-. Hjälp mig här, jag är jäkligt osäker på skadan på tavlan och faktumet att jag inte har referens på denna gör det svårt att jämföra.

IMG_1033.jpg

IMG_1034.jpg

IMG_1035.jpg

IMG_1037.jpg

Ingen?

Vet inte om detta är tråden man ska fråga sånt här i, men jag undrar vad som är rimligt att betala för en ganska ny DJ, max fem år gammal. Något i stål utan massa bling bling. Fick en chock när jag såg hur mycket äldre DJ har vuxit i pris. Är det samma med de lite nyare?

/t

Vet inte om detta är tråden man ska fråga sånt här i, men jag undrar vad som är rimligt att betala för en ganska ny DJ, max fem år gammal. Något i stål utan massa bling bling. Fick en chock när jag såg hur mycket äldre DJ har vuxit i pris. Är det samma med de lite nyare?

/t
Ca 40.000 kr för en några år gammal 116200 och runt 45 för en 116234 skulle jag tro.

Jag är ny på forumet och vet inte riktigt hur allting går till än, så påpeka gärna om jag är helt fel ute. Men hur som helst, jag är intresserad av att köpa min första Rolex. Jag är sugen på en Datejust two-tone med jubilélänk samt blå urtavla. Årsmodell är egentligen inte så viktigt utan vill helst få tag i en klocka i schysst skick. Vad kan klockan jag beskriver landa på prismässigt?

Jag är ny på forumet och vet inte riktigt hur allting går till än, så påpeka gärna om jag är helt fel ute. Men hur som helst, jag är intresserad av att köpa min första Rolex. Jag är sugen på en Datejust two-tone med jubilélänk samt blå urtavla. Årsmodell är egentligen inte så viktigt utan vill helst få tag i en klocka i schysst skick. Vad kan klockan jag beskriver landa på prismässigt?
Gått en hel del i olika åldrar på kaplans.se senaste månaderna. Skulle säga 15-30 beroende på skick för 70-80 talare. Gick en "blå" för 20+ provis, dvs 24k nyligen. http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3114/3/3?od=a&ot=a

Tillbaka
Topp