• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

snoozarn

Patek
2-Faktor
Så det är mest rimligt att sälja den för samma som jag köpte den för?
Det var bara 6 månader sedan. Jag har svårt att se att den skulle ökat 10k+ sedan dess, speciellt med tanke på hur folk knappt köper klockor i december. Handlare också osv såklart.. Mer garantier = högre pris. Ska du sälja eller vad är syftet med frågeställningen?
 

The lord

Audemars
Det var bara 6 månader sedan. Jag har svårt att se att den skulle ökat 10k+ sedan dess, speciellt med tanke på hur folk knappt köper klockor i december. Handlare också osv såklart.. Mer garantier = högre pris. Ska du sälja eller vad är syftet med frågeställningen?
Ja, jag funderar på att sälja och vill i så fall veta vad man ungefär kan förvänta sig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Marknadsvärde för denna fullset från 2001 ? Gissar på ca 15k dock osäker då man mest håller på med vintage.
access.jpg
Sålde en för ca ett år sedan, hyfsat Nyservad med papper för 13. Vet ej om det är till någon hjälp eller om jag fick relevant pris för den
 

snajgel

Panerai
Korspostar här då det kankse är fler som ser än i vintage delen..

Funderar på att göra mig av med min Tudor 7016 från 1970 med 9315-länk som har 380-ändlänkar.
Den har fått nya visare, tavla och inlägg (? Insert) vid något tillfälle.
Okänd servicehistorik.
Vad är skäligt att ta?

IMG_0112.JPG
 

snajgel

Panerai
Korspostar här då det kankse är fler som ser än i vintage delen..

Funderar på att göra mig av med min Tudor 7016 från 1970 med 9315-länk som har 380-ändlänkar.
Den har fått nya visare, tavla och inlägg (? Insert) vid något tillfälle.
Okänd servicehistorik.
Vad är skäligt att ta?

IMG_0112.JPG

Fel av mig, servicehistorik är inte okänd. :)
Den servades i december 2011 och fick nya packningar och plexi 2014. Jag har däremot lyckats repa plexit men tänkte ev få det bytt innan en försäljning. Men vet fortfarande inte hur mycket man kan ta för den.
Någon som har koll på var i pris man bör lägga sig?
 

marmot

Panerai
Fel av mig, servicehistorik är inte okänd. :)
Den servades i december 2011 och fick nya packningar och plexi 2014. Jag har däremot lyckats repa plexit men tänkte ev få det bytt innan en försäljning. Men vet fortfarande inte hur mycket man kan ta för den.
Någon som har koll på var i pris man bör lägga sig?
Dålig koll, men den var jävligt snygg!
 

marmot

Panerai
Fel av mig, servicehistorik är inte okänd. :)
Den servades i december 2011 och fick nya packningar och plexi 2014. Jag har däremot lyckats repa plexit men tänkte ev få det bytt innan en försäljning. Men vet fortfarande inte hur mycket man kan ta för den.
Någon som har koll på var i pris man bör lägga sig?
@hook har nog bra pejl..
 

snajgel

Panerai
Ser trevlig ut, men som väntat så sjunker den då tavla & visare är Swiss märkta servicedelar.

En bra 7016 är ju 65-75k idag och skulle bli förvånad om du får över 50k för din.

Men letar man efter en fräsch flinga till vettig peng är den ett bra köp!

Tack! Lurigt med servicedelar.. men då vet jag iaf mer än innan! Tack igen!
 

Hoagie

Omega
Går i klockbytar tankar och tänkte sälja min klocka men har ingen som helst aning om vad den är värd.

Rolex 116610LN full set.
Uttagen av mig 2012 av svensk ad.
den har hairlines från vanlig användning men inga allvarliga skavanker.
Ej servad men håller tiden bra.

Tack på förhand!
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Skicket är mycket gott skulle jag säga. Box, originalkvitto, extra länkar, mm finns. Här är
Några pinsamt dåliga mobilbilder.

A622F31E-C546-49D8-AA05-0B491B9E0054.jpeg

047CD42F-6ECF-4134-9AFC-8A410AC2FD53.jpeg
 

Tapiren

Cartier
Nyservad Rolex GMT Master II, köpt ny från AD i Irland 2005. Vad kan en sådan vara värd?

Jag skrev såhär för några veckor sedan angående en annan GMT, som dock i allt väsentligt var jämförbar med den du frågar om;

"Jag tror på lite mer än de andra här ovan, så jag säger en bit över 60, det baserar jag på vad de har annonserats för här på KS, och på Blocket. Det är ju ett lite yngre ex med SEL, de ligger generellt lite högre än de äldre.

Senaste tidens annonspriser på blocket har snittat 62', och KS 68'.

Det är ju blandat både högt och lågt och man vet ju inte vad de slutligen har sålts för men jag tycker nog din klocka bör ligga runt 60-65' med tanke på SEL och att alla tillbehör"
 
Topp