• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

galácticon

Patek
2-Faktor
Någon som har koll på uppskattad väntetid på den nya BB58 Blue från Tudor? Har ställt frågan till flera ADs men noll svar...
 

Shadow

Omega
2-Faktor
Egentligen inte nämnvärt, handlaren på Chrono24 uppgav det i ett meddelande efter den skickats. Är lite osäker på hur polering påverkar värdet i stort, ska läsa på lite om det.

Om du tycker om klockan, njut av den och slit den med hälsan. Jakten på den ”perfekta” exemplaret förstör en del av känslan och du kommer oavsett aldrig bli helt nöjd, om så är fallet då är det något som istället hägrar runt hörnet.
Säger detta i all välmening då jag själv varit där. Fantastisk klocka i övrigt!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en Day Date 18238 med cert och original-box för 135k, hade dock missat att klockan blivit polerad en gång (tycker inte det syns) men tanken får mig att överväga om den var värd pengarna? Cert från 1995
Det ska mycket till om en Rolex från 1995 ska vara helt orörd. Det tyder mest på att tidigare ägare skött service och låtit en urmakare polera klockan i samband med service tycker jag. Ser inget konstigt alls i detta.
Klockan ser fin ut, och 135k för en 18238 med box och papper är helt rätt pris. Hade den varit orörd och i nyskick så hade du kunnat få betala 50k till.
Som tidigare råd i tråden - njut av klockan och bär den så mycket som möjligt.
 

Andyman

Breitling
Hej vänner. Vad tror ni är ett rimligt pris/bytesvärde för den här rackaren? Breitling Avenger II GMT A32390111B1A1. Fint skick, fullset, köpt ny av mig, tillverkargaranti till 2021-09-21. Inte så många motsvarande objekt på C24 men rangen där ligger mellan 25 och 32K.
 

Empin

Omega
Tjena! Någon som har koll på vad denna skulle kunna vara värd? Farsan hittade den i sin gamla låda, jag har ingen aning vilken ref det rör sig om.
 

Bilagor

  • IMG_1492.JPG
    IMG_1492.JPG
    488.5 KB · Visningar: 3

MoHaha

Rolex
2-Faktor

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ligger några liknande uppe på c24 för ungefär 4000 vilket jag tycker känns som ett rejält överpris. Farsan släppte den till mig för en plankstek och två öl vilket kändes som ett riktigt bra pris från bådas håll.
Plankstek och två öl låter som en bra affär mellan far och son.
 

Jockepunch

Breitling
Hej ni kloka! Finns det något värde i de här, eller är det bara att elda upp?
5101F11A-C52C-4223-8FDB-E86FAEA83681.jpeg
 

Bilagor

  • 4933506D-25B0-43F0-99B5-EBFCFBBEF781.jpeg
    4933506D-25B0-43F0-99B5-EBFCFBBEF781.jpeg
    565.5 KB · Visningar: 1

MrWaldemar

Omega
2-Faktor
En Omega Planet Ocean 42mm 2500D (D-versionen på 2500 verket) från 2011
Full set i mycket bra skick
Modifierad med nya omega claspen på länken med justering i spännet, (kostar ca 5000sek), gammla claspen finns

IMG_20200227_142058.jpg
 
Senast ändrad:
Topp