Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det viktiga är att du är nöjdJo jag tackar @Öbo & @Underwriter för utförliga svar. Kan hålla med er båda och det har fått mig att tänka till lite. Modellen jag egentligen ville ha innan jag kikade på Hulken var ju en GMT Pepsi, vilken verkar gå för liknande summa ändå men den smälter nog in lite bättre när man bär den (och det är mer av en personlig favorit).
Det är mer ett "villhöver" än något annat när det kommer till dessa klockor, sitter på en sub idag men skulle vilja ha lite ombytlighet dels för att också spara lite på varje klocka. Sen är det ju så otroligt svårt att få tag på någonting i dagsläget utan att gå genom gråhandlare så jakten fortsätter!Det viktiga är att du är nöjd
Inte meningen att förflytta ditt intresse och det finns inget rätt och fel.
Eller jo det finns fel, kopior.![]()
Jag äger en sån härvad tror ni man kan sälja den här skönheten för
? Väldigt bra skick på klockan.
Iom ingen orginal länk så tycker jag du ligger för högt i pris. Det är iaf min tanke. Skulle sikta på 25k.Försöker sälja min BB58 i blå, lagt ut priset till 27,5 är tycker ni det är rimligt? klockan är i bra skick jag vill bara få såld den snabbt egentligen, men får inga meddelanden. Borde jag bumpa ?
Har deremot en aftermarket samt original nato + en vanguard. så känns som att klockan är 25 + 2k för aftermarket delar som är värd 4,5 k känns rimligt enligt mig, köpte klockan för 34 i juli förra året. så tänkte 27,5 kändes ganska milt aldrig sett en bb58 i sverige gå under 28.Iom ingen orginal länk så tycker jag du ligger för högt i pris. Det är iaf min tanke. Skulle sikta på 25k.
Då skulle jag sikta på att sälja på endast Nato och sälja resterande löst.Har deremot en aftermarket samt original nato + en vanguard. så känns som att klockan är 25 + 2k för aftermarket delar som är värd 4,5 k känns rimligt enligt mig, köpte klockan för 34 i juli förra året. så tänkte 27,5 kändes ganska milt aldrig sett en bb58 i sverige gå under 28.
Förstår helt och hållet hur du tänker, tyvärr verkar inte marknaden hålla med dig av någon anledning.Har deremot en aftermarket samt original nato + en vanguard. så känns som att klockan är 25 + 2k för aftermarket delar som är värd 4,5 k känns rimligt enligt mig, köpte klockan för 34 i juli förra året. så tänkte 27,5 kändes ganska milt aldrig sett en bb58 i sverige gå under 28.
Tog bort den Pga marknaden, fattar det inte är helt korrekt tid att sälja en dyr klocka.Förstår helt och hållet hur du tänker, tyvärr verkar inte marknaden hålla med dig av någon anledning.
Jag tittade faktiskt på din annons och min tanke var att det var svår värderat / stökigt med aftermarket länk. Jag hade nog tänkt som @Opinioncarb![]()
Noterar att min svenska är som den bör efter några glas irländsk.
Jag tänker alltså fullset, Rhodium dial, 126622 i bra skick -21-22.
Utövers, hur tror ni värdehållning över tid kan te sig?
Vad kan man tänkas få för en Oris Big Crown Pointer date Movember edition? Med Box Cert Natoband och Oris orginalLänk!
Är man helt off med 10 tusen?
Kaplans.Har någon tips på var man kan söka (nån sida) eller besöka (nån butik) för att få en äldre klocka värderad?
Alltså äldre 50-tals omegaklocka.
Rimligt pris för en maurice lacroix aikon venturer, 43 mm med både stålband och gummiband? Två år gammal i väldigt bra skick. Svart färg. Cert, kvitto och lådan finns kvar.
Ser du redan fått tipset om Kaplans.Har någon tips på var man kan söka (nån sida) eller besöka (nån butik) för att få en äldre klocka värderad?
Alltså äldre 50-tals omegaklocka.
Ja svårt att veta innan. Men att lägga ut på aktion är ju också ett alternativ.Ser du redan fått tipset om Kaplans.
Lämnade själv in en gammal trasig Omega till deras auktion. Fick oförskämt bra betalt tycker jag. Drygt tre gånger utrop
Hade jag fått mer om jag sålt själv? Kanske.
Men jag hade ingen aning om värdet och hade nog varit glad om jag fick deras värdering/utrop.
Plus att det var bekvämt för mig som säljare. Något som givervis kostar
Det går givetvis.Ja svårt att veta innan. Men att lägga ut på aktion är ju också ett alternativ.
Helt vanliga gamla omegor fungerar utmärkt att sälja på Tradera. Är väl bara väldigt dyra, ovanliga och exklusiva klockor som drar nytta av auktionshusens räckvidd?Det går givetvis.
Men jag som okänd privatnisse når ju inte de köpare ett välkänt auktionshus gör
Men självklart hade det kunnat bli mer I min plånbok på det viset
Avslutad - Rolex 126622 PB2
126622 Rhodium uttagen i november 2021 Använd nästan dagligen sen dess så märken finns. Försökt ta osmickrande bilder men önskas fler bilder så fixar jag de. Byte? Testa mig Rolex eller Tudor är mest av intresse Max 40mm och fullset Helst f2f i småland med folk som har goda referenser. PB...klocksnack.se
Säkert nån krona billigare i dag än då.