• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad är rimligt pris för en Rolex "Hulk" 2020 fullset i nyskick?

116610LV-0002
Senaste rimliga priset på Hulk sågs till 2018. 😜

Men om man ska ge sig på någon typ av hobbyanalys så tänker jag såhär:

Rolex hulk har köpt av väldigt många som inte har något större intresse än att pengar ska synas och då är hulken superb eftersom den gör detta exceptionellt bra, den är grön. Detta har gjort att skicket har blivit sekundärt och priset på en i riktigt bra skick och en sliten är förhållandevis litet. - Vilket kan vara till din fördel, du behöver inte betala extra för en i fint skick om du bara har tålamod.

Det har varit en otrolig hype och jag tror att det är lite som den svenska bostadsmarknaden att någon typ av jämnvikt mellan köpare och säljare har inte uppstått.

Skillnaden mellan en bostad och en hulk är dock att det inte finns ett riktigt underliggande behov varför gapet kan tillåtas bli ännu större, framför allt om kundgruppen bestämmer sig för att en ny statusprodukt ska gälla. Om ingen jämvikt uppstår säljs inga alls priset hålls artificiellt högt eftersom folk inte separerar och dör ifrån sina klockor i samma takt som bostäder. Det lär väll såklart dyka upp ett par på kronofogdens auktioner eftersom de gjort det lättare att ta egendom från kriminella.

Det finns väldigt många Hulk ute till salu och du kommer nog kunna knipa någon i fint skick för en bit under 200 om du är lite tålmodig.
Men jag tror inte Hulk har riktigt samma resa framför sig som den har historiskt.

Nu kanske jag låter väldigt negativ men jag skulle också vilja ha en hulk men inte på samma sätt som för 5 år sedan.
Skillnaden på idag och för 5 år sedan är att jag inte skulle vilja gå ut med den, jag skulle betrakta det som någon typ av guilty pleasure och inte kunnat ha den på jobb.
En klocka som är fräck för att den är hypad, men i slutändan är det bara en grön submariner och då finns det andra unika, mer ikoniska klockor

Håll utkik på Auktionerna, det är inte säkert att budgivarna är så pigga som de varit senaste åren.
Vill du knipa en nu så är det bara att sätta sig på ett flyg ned till Italien och hosta upp 230, men jag hade väntat lite.

Men vad vet jag, med facit i hand så skulle jag har knipit den jag blev erbjuden av återförsäljaren i Gibraltar för 7380 Euro år 2017.

Allt gott :)

Senaste rimliga priset på Hulk sågs till 2018. 😜

Men om man ska ge sig på någon typ av hobbyanalys så tänker jag såhär:

Rolex hulk har köpt av väldigt många som inte har något större intresse än att pengar ska synas och då är hulken superb eftersom den gör detta exceptionellt bra, den är grön. Detta har gjort att skicket har blivit sekundärt och priset på en i riktigt bra skick och en sliten är förhållandevis litet. - Vilket kan vara till din fördel, du behöver inte betala extra för en i fint skick om du bara har tålamod.

Det har varit en otrolig hype och jag tror att det är lite som den svenska bostadsmarknaden att någon typ av jämnvikt mellan köpare och säljare har inte uppstått.

Skillnaden mellan en bostad och en hulk är dock att det inte finns ett riktigt underliggande behov varför gapet kan tillåtas bli ännu större, framför allt om kundgruppen bestämmer sig för att en ny statusprodukt ska gälla. Om ingen jämvikt uppstår säljs inga alls priset hålls artificiellt högt eftersom folk inte separerar och dör ifrån sina klockor i samma takt som bostäder. Det lär väll såklart dyka upp ett par på kronofogdens auktioner eftersom de gjort det lättare att ta egendom från kriminella.

Det finns väldigt många Hulk ute till salu och du kommer nog kunna knipa någon i fint skick för en bit under 200 om du är lite tålmodig.
Men jag tror inte Hulk har riktigt samma resa framför sig som den har historiskt.

Nu kanske jag låter väldigt negativ men jag skulle också vilja ha en hulk men inte på samma sätt som för 5 år sedan.
Skillnaden på idag och för 5 år sedan är att jag inte skulle vilja gå ut med den, jag skulle betrakta det som någon typ av guilty pleasure och inte kunnat ha den på jobb.
En klocka som är fräck för att den är hypad, men i slutändan är det bara en grön submariner och då finns det andra unika, mer ikoniska klockor

Håll utkik på Auktionerna, det är inte säkert att budgivarna är så pigga som de varit senaste åren.
Vill du knipa en nu så är det bara att sätta sig på ett flyg ned till Italien och hosta upp 230, men jag hade väntat lite.

Men vad vet jag, med facit i hand så skulle jag har knipit den jag blev erbjuden av återförsäljaren i Gibraltar för 7380 Euro år 2017.

Allt gott :)
Fin analys.
Tittar man på C24 så ligger medelpriset på Hulk på 248k idag. Jag tror inte att det är jättesvårt att hitta en för nedåt 200k om man är redo att göra affär. Priserna på C24 är som vanligt uppblåsta och just här ligger de nog en bra bit från sanningen.
Jag håller också med teorin om att många säkert inte kan/vill sälja med förlust och därför inte vill göra affär.

Även om det är en härlig klocka hade jag själv aldrig gett så mycket som 200k för en klocka av denna typen. Jag håller hårt i min egen som jag köpte för rimliga pengar 2018 men jag hade hellre sett att den var värd 100k istället för det dubbla. Då hade det känts mer bekvämt och avslappnat att bära den. Inte så att jag inte har den på mig nu, men jag skulle inte ta den för en utekväll i Gbg eller Sthlm och inte heller till jobbet på möten osv. Inte för att jag inbillar mig att kreti och pleti vet vad det är för nåt, men det är mer en känsla.

@Hhampuz nu har du fått ytterliga en filosofilektion när du egentligen bara frågar om pris… :angel:

Jo jag tackar @Öbo & @Underwriter för utförliga svar. Kan hålla med er båda och det har fått mig att tänka till lite. Modellen jag egentligen ville ha innan jag kikade på Hulken var ju en GMT Pepsi, vilken verkar gå för liknande summa ändå men den smälter nog in lite bättre när man bär den (och det är mer av en personlig favorit).

Senast ändrad:
Jag funderar på att sälja min Sub (126610NL) nya modellen 41 mm. Gott skick men såklart några spår av användning. Vad kan man förvänta sig tro?

Jo jag tackar @Öbo & @Underwriter för utförliga svar. Kan hålla med er båda och det har fått mig att tänka till lite. Modellen jag egentligen ville ha innan jag kikade på Hulken var ju en GMT Pepsi, vilken verkar gå för liknande summa ändå men den smälter nog in lite bättre när man bär den (och det är mer av en personlig favorit).
Det viktiga är att du är nöjd 😊
Inte meningen att förflytta ditt intresse och det finns inget rätt och fel.

Eller jo det finns fel, kopior.☺️

Det viktiga är att du är nöjd 😊
Inte meningen att förflytta ditt intresse och det finns inget rätt och fel.

Eller jo det finns fel, kopior.☺️
Det är mer ett "villhöver" än något annat när det kommer till dessa klockor, sitter på en sub idag men skulle vilja ha lite ombytlighet dels för att också spara lite på varje klocka. Sen är det ju så otroligt svårt att få tag på någonting i dagsläget utan att gå genom gråhandlare så jakten fortsätter!

Rimligt pris för 126710blnr-0003 (batman)? :D

Försöker sälja min BB58 i blå, lagt ut priset till 27,5 är tycker ni det är rimligt? klockan är i bra skick jag vill bara få såld den snabbt egentligen, men får inga meddelanden. Borde jag bumpa ?

Iom ingen orginal länk så tycker jag du ligger för högt i pris. Det är iaf min tanke. Skulle sikta på 25k.
Har deremot en aftermarket samt original nato + en vanguard. så känns som att klockan är 25 + 2k för aftermarket delar som är värd 4,5 k känns rimligt enligt mig, köpte klockan för 34 i juli förra året. så tänkte 27,5 kändes ganska milt aldrig sett en bb58 i sverige gå under 28.

Har deremot en aftermarket samt original nato + en vanguard. så känns som att klockan är 25 + 2k för aftermarket delar som är värd 4,5 k känns rimligt enligt mig, köpte klockan för 34 i juli förra året. så tänkte 27,5 kändes ganska milt aldrig sett en bb58 i sverige gå under 28.
Då skulle jag sikta på att sälja på endast Nato och sälja resterande löst.

Förstår helt och hållet hur du tänker, tyvärr verkar inte marknaden hålla med dig av någon anledning. 😬

Jag tittade faktiskt på din annons och min tanke var att det var svår värderat / stökigt med aftermarket länk. Jag hade nog tänkt som @Opinioncarb 😊

• Like
Reactions: Jss
Hej,
Damen har fått för sig att hon vill byta klocka och jag tänkte försöka hjälpa henne med detta. Hon har nu en Rolex OP Date 34mm G/S med oysterlänk och pink roman dial ref. 15053 från 1988, servicehistorik är okänd. Kan tänka mig att det finns någon kunnig person här som har ett hum om vad man skulle kunna få för denna vid försäljning?
FullSizeRender.jpeg

Noterar att min svenska är som den bör efter några glas irländsk.

Jag tänker alltså fullset, Rhodium dial, 126622 i bra skick -21-22.

Utövers, hur tror ni värdehållning över tid kan te sig?

Noterar att min svenska är som den bör efter några glas irländsk.

Jag tänker alltså fullset, Rhodium dial, 126622 i bra skick -21-22.

Utövers, hur tror ni värdehållning över tid kan te sig?

Säkert nån krona billigare i dag än då.

Rimligt pris för en maurice lacroix aikon venturer, 43 mm med både stålband och gummiband? Två år gammal i väldigt bra skick. Svart färg. Cert, kvitto och lådan finns kvar.

Vad kan man tänkas få för en Oris Big Crown Pointer date Movember edition? Med Box Cert Natoband och Oris orginalLänk!
Är man helt off med 10 tusen?

Vad är ett vettigt pris för en Rolex GMT Master 2 16710 med svart bezel? Oklart årtal, och skick. Saknar box och papper. Lång historia kort så är box och papper kvar i USA efter familjedrama och dödsfall..går mest troligt inte att få tag på.

Har någon tips på var man kan söka (nån sida) eller besöka (nån butik) för att få en äldre klocka värderad?
Alltså äldre 50-tals omegaklocka.

Rimligt pris för en maurice lacroix aikon venturer, 43 mm med både stålband och gummiband? Två år gammal i väldigt bra skick. Svart färg. Cert, kvitto och lådan finns kvar.

Generellt, för Maurice Lacroix är halva nyförsäljningspriset för perfekt skick.
Får du detta har du fått bra betalt, har du brått om så 40% av nyförsäljningspriset.
Fina att bära men det är klockor som reas ut vilket påverkar både varumärke och värde.

Länkar ett exempel:

Har någon tips på var man kan söka (nån sida) eller besöka (nån butik) för att få en äldre klocka värderad?
Alltså äldre 50-tals omegaklocka.
Ser du redan fått tipset om Kaplans.

Lämnade själv in en gammal trasig Omega till deras auktion. Fick oförskämt bra betalt tycker jag. Drygt tre gånger utrop

Hade jag fått mer om jag sålt själv? Kanske.
Men jag hade ingen aning om värdet och hade nog varit glad om jag fick deras värdering/utrop.
Plus att det var bekvämt för mig som säljare. Något som givervis kostar

Ser du redan fått tipset om Kaplans.

Lämnade själv in en gammal trasig Omega till deras auktion. Fick oförskämt bra betalt tycker jag. Drygt tre gånger utrop

Hade jag fått mer om jag sålt själv? Kanske.
Men jag hade ingen aning om värdet och hade nog varit glad om jag fick deras värdering/utrop.
Plus att det var bekvämt för mig som säljare. Något som givervis kostar
Ja svårt att veta innan. Men att lägga ut på aktion är ju också ett alternativ.

Tusenö Shellback - svart urtavla med gummi och tygarmband, claspen repig efter användning annars fin

Seiko 5 sports gmt batman - nån ding i clasp även här från normal användning

Nezumi Voiture TT brunt orginalband med svart/guld/vita urtavlan

Alla har kartong osv.

vad är egentligen ett rimligt pris för en Santos 1564, okej skick, inte några större tecken på megapolering osv. Watch Only!

Tillbaka
Topp