Senaste rimliga priset på Hulk sågs till 2018.Vad är rimligt pris för en Rolex "Hulk" 2020 fullset i nyskick?
116610LV-0002
Men om man ska ge sig på någon typ av hobbyanalys så tänker jag såhär:
Rolex hulk har köpt av väldigt många som inte har något större intresse än att pengar ska synas och då är hulken superb eftersom den gör detta exceptionellt bra, den är grön. Detta har gjort att skicket har blivit sekundärt och priset på en i riktigt bra skick och en sliten är förhållandevis litet. - Vilket kan vara till din fördel, du behöver inte betala extra för en i fint skick om du bara har tålamod.
Det har varit en otrolig hype och jag tror att det är lite som den svenska bostadsmarknaden att någon typ av jämnvikt mellan köpare och säljare har inte uppstått.
Skillnaden mellan en bostad och en hulk är dock att det inte finns ett riktigt underliggande behov varför gapet kan tillåtas bli ännu större, framför allt om kundgruppen bestämmer sig för att en ny statusprodukt ska gälla. Om ingen jämvikt uppstår säljs inga alls priset hålls artificiellt högt eftersom folk inte separerar och dör ifrån sina klockor i samma takt som bostäder. Det lär väll såklart dyka upp ett par på kronofogdens auktioner eftersom de gjort det lättare att ta egendom från kriminella.
Det finns väldigt många Hulk ute till salu och du kommer nog kunna knipa någon i fint skick för en bit under 200 om du är lite tålmodig.
Men jag tror inte Hulk har riktigt samma resa framför sig som den har historiskt.
Nu kanske jag låter väldigt negativ men jag skulle också vilja ha en hulk men inte på samma sätt som för 5 år sedan.
Skillnaden på idag och för 5 år sedan är att jag inte skulle vilja gå ut med den, jag skulle betrakta det som någon typ av guilty pleasure och inte kunnat ha den på jobb.
En klocka som är fräck för att den är hypad, men i slutändan är det bara en grön submariner och då finns det andra unika, mer ikoniska klockor
Håll utkik på Auktionerna, det är inte säkert att budgivarna är så pigga som de varit senaste åren.
Vill du knipa en nu så är det bara att sätta sig på ett flyg ned till Italien och hosta upp 230, men jag hade väntat lite.
Men vad vet jag, med facit i hand så skulle jag har knipit den jag blev erbjuden av återförsäljaren i Gibraltar för 7380 Euro år 2017.
Allt gott