Tigerhjärta
Basic
Trevligt bemötande på en helt oprovocerad fråga.Svårt men troligtvis 39000kr/st. Kanske mer.
Men det är väl tufft och leka allanballan klockan 01:15 med några järn innanför västen.
Pajas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevligt bemötande på en helt oprovocerad fråga.Svårt men troligtvis 39000kr/st. Kanske mer.
Trevligt bemötande på en helt oprovocerad fråga.
Men det är väl tufft och leka allanballan klockan 01:15 med några järn innanför västen.
Pajas.
Lite mer infoHej! Jag har en Rolex GMT inköpt hos Luxury Watches för ca 1 år sedan. Klockan är välanvänd med en del slitage, dock servad i oktober 2022 så den fungerar felfritt. Ingen box/cert dock kvitto från Luxury Watches samt kvitto på service, har även två extra länkbitar. Jag har lagt ut klockan men får ingen vidare respons så tänkte kika med er om ni har några förslag på ett rimligt pris man kan ta för klockan? Bifogar en bild på den här nedan:
Tippar på denna Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Rolex GMT-Master II https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_gmt_master_ii/106011381Lite mer info
Årsmodell?
Vad begär du för den?
2001, 90k, finns slitage på länken samt repor på bazel som man ser på bilderna. Så den är inte i toppskick... bifogar en till bild där man ser slitagen lite mer. Utöver detta är det en fin klocka som tickar som den ska...Lite mer info
Årsmodell?
Vad begär du för den?
Spontant känns länken riktigt trött, för att inte nämna poleringen på claspen, så som du nämner, inte toppskick, vilket kan få folk att tveka2001, 90k, finns slitage på länken samt repor på bazel som man ser på bilderna. Så den är inte i toppskick... bifogar en till bild där man ser slitagen lite mer. Utöver detta är det en fin klocka som tickar som den ska...
Uppskattas.Då ska jag försöka vara snällare Tigerhjärta
Pagani har nog gjort kopior på varenda Rolex modell som finns och går att köpa för 1000:-/st nya, så dina har nog inget värde alls.
Tror också att det har mycket att göra med claspen och länken, satt själv och kikade på just den där. Känns som att poleringen tagit mer än vad den har gett... Inte heller gratis om man skulle vilja köpa en helt ny länk!Spontant känns länken riktigt trött, för att inte nämna poleringen på claspen, så som du nämner, inte toppskick, vilket kan få folk att tveka
- Hela länken är ju sopslut, titta på förslitningen/glappet mellan länkbitarna!Tror också att det har mycket att göra med claspen och länken, satt själv och kikade på just den där. Känns som att poleringen tagit mer än vad den har gett... Inte heller gratis om man skulle vilja köpa en helt ny länk!
Skicket är bra. Dessutom viklås i stål/guld (originalet i stål medföljer såklart) samt krona i massivt guld. Bra, då vet jag att jag inte är helt ute och farJa men det tycker jag låter rimligt om skicket är bra.
Tjena!
Har en Sub med ref 16613 (blå) från 98 som jag tänkt lägga ut för 92k. Innehar ytterbox, box samt äkthetsintyg. Servad 2021. Anser ni att det är rimligt? Kan inte hitta nån billigare när jag kikar runt lite överallt men det sägs ju vara köparens marknad idag..
Svårt men troligtvis 39000kr/st. Kanske mer.
Vet inte vad du pratar om, men klockorna listar runt 1500kr stycket nya, och andrahandsvärdet på Pagani Design är helt förståligt inte direkt högt. Skulle säga runt 500kr-750kr styck om du hittar rätt köpare. Jag skulle gjort ett paketpris på alla för 3 lax, då kanske folk nappar snabbare. Kanske någon som vill ha som everyday Tänker lite i samma banor!
Tänker lite som dig, tack för svaret!Vet inte vad du pratar om, men klockorna listar runt 1500kr stycket nya, och andrahandsvärdet på Pagani Design är helt förståligt inte direkt högt. Skulle säga runt 500kr-750kr styck om du hittar rätt köpare. Jag skulle gjort ett paketpris på alla för 3 lax, då kanske folk nappar snabbare. Kanske någon som vill ha som everyday beater.
Tänker lite som dig, tack för svaret!
Min Rolex 16613 är värderad till 183.000 när jag la ut den via deras app och jag får kanske hälften för den på riktigt.. Isåfall är det ju snarare nyvärdet för motsvarande de går på.Vad baserar Chrono24 ”Uppskattat värdeförlopp” just nu för en Rolex 16710 till ca 150kkr på? Är det säljstatistik? Av 426 klockor som ligger ute just nu i Europa ligger ca 60 st under 150kkr. Säljs de mycket billigare än vad de ligger ute för?
Hejsan,
är helt ny i forumen här, kul!
Blev hänvisad hitåt för att få hjälp med värdering av en "desk clock" från Montblanc, det är en Quartz så antar att det inte är världens högsta pris på den men intressant att ta reda på.
Har fått klockan verifierad från Montblanc genom mail-konvo och det är en "Travel Timepiece "Timewalker" 45mm - Steel Collection Ident-nr: 105814".
Däremot har jag inte lyckats hitta någon prisinformation i försäljningslistor på denna och undrar ifall någon här har en ungefärlig uppskattning. Tyvärr har jag ej kvar kvittot/cert då jag köpte klockan i London Augusti 2015, lite yngre och inte så varsam med kvitton helt enkelt.
All hjälp uppskattas, ha de bra så länge!
värdering för försäkring eller ett pris för att sälja ?Har svårt att leta fram en vettig värdering på 126234 -22 blå motif. Har någon ett hum? Lite kul och veta.
Ta sälj då har du någon koll?värdering för försäkring eller ett pris för att sälja ?
Ligger väll strax över list i nu lägetTa sälj då har du någon koll?
Seiko SQ100 damversion, vad kan en sådan tänkas vara värd att betala för?
24mm, bör tilläggas att den inte går så lite av grisen i säcken, antagligen bara batteribyte som krävs
Stort tack!Runt 500 kronor skulle jag säga om man ser till liknande på Etsy och Auctionet.