Ingen anningVad har hänt med länken? Aldrig sett en så pass ny länk hänga så mycket.
Jag håller med
Mycket stretch för en 2015
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen anningVad har hänt med länken? Aldrig sett en så pass ny länk hänga så mycket.
Är det samma guldstämplar i alla länder? Klockan är ju från Schweitz och jag har letat efter guldstämpeln enligt ovan. Det ända jag har hittat är en 2 mm stor stämpel närmast gömd under den stång som man fäster armbandet på. Se bilden nedan. Jag kan inte tolka vad den föreställer... kanske någon här som vet?
Jag har även lyckats få fram de vaga sifferserier som är graverade på baksidan. Det rör sig om två serier under varandra som är svåra att urskilja.
104604.1
2305613
![]()
![]()
Är den servad någon gång? Om inte så har jag svårt att tro att den är polerad. Den där generationen är ju ändå rund från start så svårt att se skillnad. Attraktiv spec och fullset. 65.000kr känns inte orimligt.Ingen anning
Jag håller med
Mycket stretch för en 2015
TackÄr den servad någon gång? Om inte så har jag svårt att tro att den är polerad. Den där generationen är ju ändå rund från start så svårt att se skillnad. Attraktiv spec och fullset. 65.000kr känns inte orimligt.
Servicen lär nog landa däromkring såvida det inte är flera bryggor osv som behöver bytas, då kan det dra iväg en bit till. Med tanke på hur den ser ut att ha används så skulle jag inte utesluta det. Så som länken ser ut så kommer dom antagligen att rekommendera byte av den också. Vet inte vad en jubilee-länk ligger på idag? 30k?Tack
Ny servad men fick inte svar om Ad gjorde service eller annan urmakare
men ingen polering enligt ägaren
Om sevicen utförd av AD man kan råkna typ +10-15k? alltså 75000-8000k?
Inte över 75 tycker jag, pga sliten länk t ex och sen tycker jag att man ska ha respekt för att det är svårt att sälja dyra saker privat. Ganska segt på klockmarknaden.Tack
Ny servad men fick inte svar om Ad gjorde service eller annan urmakare
men ingen polering enligt ägaren
Om sevicen utförd av AD man kan råkna typ +10-15k? alltså 75000-8000k?
18K betalar idag ca 670kr/gJag var inne hos en urmakare idag och lät honom öppna boetten så att jag kunde fotografera urverk mm.
Han tyckte den var i mycket fint skick... se nedan. Jag undrar om bilderna kan underlätta en värdering?
Menar du att den bara är värd guldvärdet eller är du bara allmänt dryg?18K betalar idag ca 670kr/g
Dra bort 25(?)g (någon här kan säkert ge dig mer exakt vikt) för glas och urverk så vet du vad skrotvärdet är.
Naturligtvis är det värt något mer att det är en klocka vs en påse begagnade löständer.
Om du läser vad jag skriver så borde du förstå vad jag menar.Menar du att den bara är värd guldvärdet eller är du bara allmänt dryg?
Du är på ett entusiastforum, du kommer få ett råd. Köp den du gillar mest.Vad tror ni i längden är smartast ekonomiskt, köpa en pre-owned Omega Aqua Terra för ca 50k eller lägga till 20k och köpa en Rolex Explorer 124270 eller liknande för runt 70k? Tänker på värdeutveckling över kommande år, gillar båda klockorna väldigt mycket.
ja men såklart, har ingen stress så får fundera.Du är på ett entusiastforum, du kommer få ett råd. Köp den du gillar mest.
Rolex borde vara ett säkrare ekonomiskt val.ja men såklart, har ingen stress så får fundera.
Tror du får mellan 6-7k för den där ungefär. Dom är inte särskilt lättsålda, gick en helt ny sbbn035 för någon vecka senJag har haft den här Seiko Marinemaster SBBN015 "Tuna" i många år men inte använt den speciellt mycket. Det finns små skråmor men inget av större betydelse. Jag tror att det är full set förutom tags. Den här modellen har många fina detaljer och anses vara en av de bättre. HEX-skruvar på ringen i stället för Philips som på tidigare modeller. En ordentlig graverad krona i stället för laser-etsad krona som på nyare. En urtavla med "MARINEMASTER" vilket inte finns på alla modeller. Jag har inte följt med marknaden och vet inte riktigt vad klockan är värd. Jag funderar på att köpa en Panerai PAM000 och försöker reda ut om jag har råd, till saken hör att säljaren kunde tänka sig att ta den här klockan i byte. Tack för alla svar redan nu!
Yes kan jag tänka mig också. får kluraRolex borde vara ett säkrare ekonomiskt val.
Någon hundralappHej
OBS lånad bild.
Har en bulova likt denna nedan 96A108:
![]()
Någon som vet vad den kan tänkas vara värd?
/A
Hamnar detta fel så ursäkta. Jag går i köptankar men saknar erfarenhet och insikt i värdering av dyrare klockor. Objektet i fråga är en grand seiko från 2023 som ny går för ca 100k, men denna har bruksspår och dings på undersidan, se bild. Det är inget jag störs av själv och priset är ca 70% ny. Min fråga är om det är rimligt? Hur ska man tänka kring värdeminskning pga repor, dings och annat? Finns det någon tumregel?
![]()
Länken är helt slut på den där, har aldrig sett en 6-siffrig ref. med jubilee med solida länkbitar slacka så mycket. Någon måste ha burit länken riktigt löst och typ aldrig rengjort den. Jag tycker du bör leta efter ett annat exemplar eller köpa till ett riktigt rabatterat pris.Hej
Jag behöver hjälp inför köp
Vad är rimligt pris för den Datejust 36mm 2015 med jubilee länk och roultette datum (röd och svart)
Fullset
Osäkert om den är polerad
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fin!Jag var inne hos en urmakare idag och lät honom öppna boetten så att jag kunde fotografera urverk mm.
Han tyckte den var i mycket fint skick... se nedan. Jag undrar om bilderna kan underlätta en värdering?
Jag tycker 57' är i absoluta överkant om du köper från en privatperson. Orimligt pris? Nja. Däremot för det priset hade jag istället köpt från en handlare där du får en annan trygghet än om du köper privathttps://www.blocket.se/annons/stockholm/omega_seamaster_300m_gron_fullset/1209878928 brorsan är sugen på denna, hur tycker vi den ligger till prismässigt?
https://www.blocket.se/annons/stockholm/omega_seamaster_300m_gron_fullset/1209878928 brorsan är sugen på denna, hur tycker vi den ligger till prismässigt?