Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara för info. Är du född 1986 så blir du bara 39 i år. Det är inte förrän nästa år du blir 40. Angående pris för klockorna du efterfrågar. Kolla k&s här så ser du vad de gått förHej Bullen.
Håller på att försöka leta efter en årsklocka (1986) i 40-årspresent åt mig själv till våren. Har dock inte riktigt koll på prisbilder längre, känns som det svängt en del sista åren.
Vad får man betala för en Rolex 16750 i okej skick? En 16760 fat lady?
Bara för info. Är du född 1986 så blir du bara 39 i år. Det är inte förrän nästa år du blir 40. Angående pris för klockorna du efterfrågar. Kolla k&s här så ser du vad de gått för
Yxskaft?! Det är ju DU som verkar ha svårt med matematiken. Jag försökte bara vara hjälpsamGod dag yxskaft!
Ja, men medge att det var öppet mål på det därGod dag yxskaft!
Har du kollat på C24?Hej Bullen.
Håller på att försöka leta efter en årsklocka (1986) i 40-årspresent åt mig själv till våren. Har dock inte riktigt koll på prisbilder längre, känns som det svängt en del sista åren.
Vad får man betala för en Rolex 16750 i okej skick? En 16760 fat lady?
Hej,
Har fått frågan från svärfar vad detta kan tänkas vara för material och värde.
Har sökt på New Art och verkar få fram att det är guld i New Art modellen? Hittade dock inga stämplar på utsidan och hade inga verktyg att öppna upp.
Minns inte om det fungerade eller ej nu.
Finns det någon Certina-expert här, eller måste den öppnas upp?
![]()
![]()
Yxskaft?! Det är ju DU som verkar ha svårt med matematiken. Jag försökte bara vara hjälpsam
Menar du att det är inuti så jag måste då öppna upp? Får påminna svärfar plocka med sig den nästa gång han är på besök då. Tack!Den är väl i ålder så att du ska ha några nuffror på baklocket.
Tror att det är de tredje och fjärde siffrorna som ska vara 09 (14k) eller 10 (18k) för att det ska vara ädelmetall.
18K köper Kaplans för 623kr/grMenar du att det är inuti så jag måste då öppna upp? Får påminna svärfar plocka med sig den nästa gång han är på besök då. Tack!
Vad är det för värde då beroende på om det är 14k eller 18k?
Nej, borde stå synligt utan att du behöver öppna.Menar du att det är inuti så jag måste då öppna upp? Får påminna svärfar plocka med sig den nästa gång han är på besök då. Tack!
Du behöver inte öppna, bör stå underMenar du att det är inuti så jag måste då öppna upp? Får påminna svärfar plocka med sig den nästa gång han är på besök då. Tack!
Det var helt blankt runt hela boetten dessvärre...Du behöver inte öppna, bör stå under
Tror ändå att det är solitt guld. Sökte lite och modellen i guld på stål har baklock i stål utan guld. Avsaknad av siffror tyder kanske på riktigt tidig utgåva.Det var helt blankt runt hela boetten dessvärre...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tror ändå att det är solitt guld. Sökte lite och modellen i guld på stål har baklock i stål utan guld. Avsaknad av siffror tyder kanske på riktigt tidig utgåva.
Inga större pengar i dom, ett ex jag hittat
![]()
Ibland är de stämplade mellan hornen, "damhuvud" för 18K eller "ekorre" för 14K, små stämplar som oftast kräver lupp.Det var helt blankt runt hela boetten dessvärre...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det hoppas vi på! Tack för grävet, det uppskattar jag! Mycket just eftersom jag verkar helt ha tappat förmågan att googlaTror ändå att det är solitt guld. Sökte lite och modellen i guld på stål har baklock i stål utan guld. Avsaknad av siffror tyder kanske på riktigt tidig utgåva.
Inga större pengar i dom, ett ex jag hittat
![]()
Det låter positivt. Det är svärfars pappas klocka, så den har några år på nacken. Men tror du det kan dölja sig stämpel inuti? Vad han ta med den vid nästa besök iaf.Ja, jag är också övertygad om solitt guld.
Marknadsvärdet idag är högre än den på Buckan, men är i mångt och mycket knutet till det faktiska guldvärdet.
Tittade där faktiskt just för jag vid fotograferande av klockan bar en som hade stämpel just mellan bandhorn. Bra tips annars som jag glömde nämna att vi tittade på.Ibland är de stämplade mellan hornen, "damhuvud" för 18K eller "ekorre" för 14K, små stämplar som oftast kräver lupp.
Det hoppas vi på! Tack för grävet, det uppskattar jag! Mycket just eftersom jag verkar helt ha tappat förmågan att googlaskulle behöva en AI att fråga hur jag ska googla kanske...
Det är nog en rätt gammal utgåva, tror det är svärfars far eller farfars. Lite osäkert på vilken generation. Men en del år på nacken.
Det låter positivt. Det är svärfars pappas klocka, så den har några år på nacken. Men tror du det kan dölja sig stämpel inuti? Vad han ta med den vid nästa besök iaf.
Tittade där faktiskt just för jag vid fotograferande av klockan bar en som hade stämpel just mellan bandhorn. Bra tips annars som jag glömde nämna att vi tittade på.
Topp, då blir det lite klock-meck när svärfar är över nästa gång!Absolut stämpel invändigt.
Lär vara sjuttiotal iom att det är en klocka som är något senare än då de använde ”09” och ”10”, som jag var inne på tidigare.
Topp, då blir det lite klock-meck när svärfar är över nästa gång!
Tack för hjälpen!!
Hade iofs ingen lupp och tvättade inte av boetten nämnvärt.Är det inte en stämpel på ena bandhornet, på undersidan?
Tycker det ser ut som det![]()
Hade iofs ingen lupp och tvättade inte av boetten nämnvärt.
Kan du ringa i på bilden var du misstänker, så ska jag be svärfar rensa å ta sin bästa iPhone bild han någonsin gjort (inga garantier utfärdade på bild resultat)
OK ska be han putsa å ta en skarp närbild!