Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som @Hugger69 är en av de bäst lämpade att svara i det här fallet. Klocksnacks Enicar guruHar dessa 3 enicar old stock ,vad är det för värden i dessa ?
Haha, tack för den!Känns som @Hugger69 är en av de bäst lämpade att svara i det här fallet. Klocksnacks Enicar guru
Skulle säga 92För typ 5 år sedan köpte jag en Sub 16610 serie K (2001) här på klocksnack. Det är en fantastisk klocka men den har liksom aldrig fastnat som en keeper. För 2 år sedan behövde den service och jag lämnade in den hos auktoriserad urmakare. Tvekade på polering men då den var i bra skick utan dings eller svårare repor fick den en polering av ytorna. Klockan blev fantastiskt fin men då ville jag inte slita på den istället. Har därför efter service bara använts med försiktighet. Tror att jag därför kanske kommer sälja den för den är egentligen inte med i rotationen. Vad är rimligt klocksnackpris utan att vara girig. Den är naken med enbart servicekort.
Precis, runt 90K säljs den för på Chrono24.Skulle säga 92
Sett dom gå för mellan 23-27kAnvänder inte min Grand Seiko SBGV225 som är i det närmaste nyskick. Har inte ens öppnat lådan som knöts ihop i Sjöbackens Ur (då de var AD) & har bytt batteri hos de en gång. Av ren nyfikenhet, vad kan den säljas för?
Kanske runt 50En Cartier Santos Carée, ref 2960 från 80-talet med okänd servicehistorik och säkerligen fått sig någon polering genom åren. Det är watch only med har Cariter service pouch.?
Så pass? Förvisso är de kanske inte så lätta att få tag på men uppföljaren i svart (sbgp011) såldes nyligen för nitton här på forumet och de blå går att köpa nya från Japan inkl moms och tull för runt 25. Har också för mig att det gick en boutiqueedition av 225:an i höstas på Tradera som slutade på dryga 17.Sett dom gå för mellan 23-27k
Stort tack!Kanske runt 50
Sett dom gå för mellan 23-27k
Tack för svar. Och oj, där blir jag positivt förvånad. Är det för att de slutat tillverkas eller så? Då kanske jag kan lägga ut den här inom kort så nån ny ägare kan få njuta av denSå pass? Förvisso är de kanske inte så lätta att få tag på men uppföljaren i svart (sbgp011) såldes nyligen för nitton här på forumet och de blå går att köpa nya från Japan inkl moms och tull för runt 25. Har också för mig att det gick en boutiqueedition av 225:an i höstas på Tradera som slutade på dryga 17.
Runt 55k kanske?En Cartier Santos Carée, ref 2960 från 80-talet med okänd servicehistorik och säkerligen fått sig någon polering genom åren. Det är watch only med har Cariter service pouch.?
Sjukt snygg klocka!Hej!
Pga bostadsköp och crashade USA fonder behöver jag tyvärr sälja min ögonsten (Omega Seamaster 300 i grönt utförande).Vad kan den vara värd på ett ungefär?
Hade ni rekomenderat att sälja den på vanlig Tradera auktion eller gå över med den till Kaplans?
Tusen tack för svar
![]()
![]()
![]()
Varför skulle man inte få "Bra pris" hos Kaplans jmfrt med andra auktionshus?Sjukt snygg klocka!
Oklart vad den är värd men sälj den först här på KS då du har större chans att sälja den till en person som förstår sig på klockor.
Absolut inte Kaplans då du inte kommer få bra pris på den
Känns som man får bäst pris här. Varit inne med min klocka i butiker och får ofta skambud..Hej!
Pga bostadsköp och crashade USA fonder behöver jag tyvärr sälja min ögonsten (Omega Seamaster 300 i grönt utförande).Vad kan den vara värd på ett ungefär?
Hade ni rekomenderat att sälja den på vanlig Tradera auktion eller gå över med den till Kaplans?
Tusen tack för svar
![]()
![]()
![]()
En Landsort såldes på Kaplans senaste auktion för 23500:-Sjukt snygg klocka!
Oklart vad den är värd men sälj den först här på KS då du har större chans att sälja den till en person som förstår sig på klockor.
Absolut inte Kaplans då du inte kommer få bra pris på den
Kvaliten blir absolut inte lidande. För är det k te kvalitativa inlägg du postar så raderas de kort och gott. Och som redan nämnts, det här är primärt ett entusiastforum, ingen marknadsplats. Är du bidragande till forumet får du annonsera här. Annars inte. Jag tycker det är ganska snälla kriterier för möjligheten att annonsera gratis på Nordens största KlockforumJa, så är det. Men samtidigt så är många diskussioner ganska uttömda vid det här laget, men nu ska detta ämne inte diskuteras i denna tråd... Men det är lite väl tilltaget/fj*ntigt (vill inte skriva ordet) att så många som 50 poster krävs - kvaliteten blir lidande.
Lättare att göra en värdering med lite mer info. Först och främst funkar den?Grävde fram min gamla Seamaster och meckade länk, men insåg att den inte kommer att bäras, så jag tänkte sälja den, men har 0 koll på värde. Har inte sålt en klocka på över 10 år.
Vad tror ni? Går bra och alla funktioner är 100%
Ja, alla funktioner är 100% och den håller tiden bra.Lättare att göra en värdering med lite mer info. Först och främst funkar den?
Finns box, certifikat osv?Ja, alla funktioner är 100% och den håller tiden bra.
Just det. Sånt kan ju vara bra att veta.Finns box, certifikat osv?
Jag har motsvarande quartzare minus chrono och tänker att den kanske betingar runt 15tkr plus minus någon tusing.Grävde fram min gamla Seamaster och meckade länk, men insåg att den inte kommer att bäras, så jag tänkte sälja den, men har 0 koll på värde. Har inte sålt en klocka på över 10 år.
Vad tror ni? Går bra och alla funktioner är 100%
Okej, fattarJust det. Sånt kan ju vara bra att veta.
Varken eller. Bara klocka och 3 helt nya extra länkbitar.
Cool, då borde ju min ligga på 15k+ Får väl lägga ut den och se vad som händer.Jag har motsvarande quartzare minus chrono och tänker att den kanske betingar runt 15tkr plus minus någon tusing.