• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oris sixty five helt ny full set mint, vad skulle ni uppskatta den till?

Bilagor

• IMG_3978.jpeg
    IMG_3978.jpeg
    325.5 KB · Visningar: 3
  • IMG_3971.jpeg
    IMG_3971.jpeg
    374.8 KB · Visningar: 5
Oj så lågt tror du? Här eller på andra sidor? 50% mindre än billigaste på C24. Gått några A74380 här på forumet för 11-14k utan länk.
Du skrev inget årtal och det är watch only. En från Japan kostar 16k på C24 så hälften av det plus lite premium. Visst du kanske kan få 12-14 också men då ska rätt köpare dyka upp.

Hej, jag har några mer eller mindre defekta klockor som jag skulle behöva lite hjälp att värdera.

En Oris TT1 1000M Titanium, med originallänk i titan. Går som den ska, men kronan går inte att skruva ner pga. slitna gängor. Ringen är även lite sliten (alltså den röda/svarta ytan).

En Glycine Combat 6, vit urtavla. Klockan går i princip inte, ibland går den några minuter och stannar sedan. Kan vara något med uppdragningen. Urtavlan har även fått sig en törn så några streck har lossnat. Bra skick i övrigt. Originalarmband finns men är tydligt använt.

En Glycine Moonphase, blå urtavla. Klockan går inte alls, oklart ifall det är uppdragningen eller något annat i urverket som strular. Bra skick i övrigt. Originalarmband i princip i nyskick.

Box finns till alla klockorna, och jag tror att jag kan gräva fram någon form av kvitto också ifall det spelar någon roll.

Någon som kan gissa vad man kan få för dessa? Hade helst sålt allt i ett paket men antar att man får mer en och en.

Jag har även en mängd olika armband som passar till Glycinerna (de har samma mått på fästena) så det kanske skulle vara idé att paketera allt Glycine-relaterat för sig och sälja Orisen separat?

Hej, jag har några mer eller mindre defekta klockor som jag skulle behöva lite hjälp att värdera.

En Oris TT1 1000M Titanium, med originallänk i titan. Går som den ska, men kronan går inte att skruva ner pga. slitna gängor. Ringen är även lite sliten (alltså den röda/svarta ytan).

En Glycine Combat 6, vit urtavla. Klockan går i princip inte, ibland går den några minuter och stannar sedan. Kan vara något med uppdragningen. Urtavlan har även fått sig en törn så några streck har lossnat. Bra skick i övrigt. Originalarmband finns men är tydligt använt.

En Glycine Moonphase, blå urtavla. Klockan går inte alls, oklart ifall det är uppdragningen eller något annat i urverket som strular. Bra skick i övrigt. Originalarmband i princip i nyskick.

Box finns till alla klockorna, och jag tror att jag kan gräva fram någon form av kvitto också ifall det spelar någon roll.

Någon som kan gissa vad man kan få för dessa? Hade helst sålt allt i ett paket men antar att man får mer en och en.

Jag har även en mängd olika armband som passar till Glycinerna (de har samma mått på fästena) så det kanske skulle vara idé att paketera allt Glycine-relaterat för sig och sälja Orisen separat?
En bra start för att få någon fingervisning är alltid bilder. Ju tydligare bilder desto bättre

Som sagt, svårt att säga utan bilder.
Har du full set på Orisen, dvs är cert med?
En TT1 Titanium säljs för 11000-15000 fullset och i bra skick.
Ett inlay/ring går på ca 2200-2300 ny från Oris och att få ordning på kronan ytterligare en slant, samt antagligen en service på det.
En gissning är att du kan få 5000-6000, men det är rätt få som vill ta tag i lätt defekta klockor.

Vad är ett rimligt pris för en Rolex 116000 med silver-tavla i fint skick - med respektive utan cert? Via t.ex Chrono24 och liknande (blir ju lite dyrare där än här på KS)

1746112527353.png

Hej alla klockkännare,

Detta är en klocka min pappa lämnade efter sig. Har förstått att det är ett sk. "jaktur" och i 14k guld.

Är det någon som kan ha en aning om vad det är för märke, samt vad den eventuellt skulle vara värd? Den går hur bra som helst.

Hälsningar,
Philip

IMG_6327.jpeg
IMG_6328.jpeg
IMG_6329.jpeg
IMG_6330.jpeg

Savonett brukar man kalla dem på svenska.
Värdet är nog mer eller mindre lika med guldvärdet.

Vad skulle man kunna tänkas ge för en Omega seamaster 30 med small seconds visare och svart tavla, spricka i plexi glaset (okänd service historik men går när man vrider upp den) jag tänker runt 2-3k?

Det låter otroligt billigt.
Svart tavla är premium i de flesta fall (om inte inmålad, vilket inte är helt och hållet ovanligt) och vita SM30 kostar regelbundet 4-6k.

Hej! Jag har en Omega Quartz 196.0122.

Tänkte höra vad dessa ligger i prisklass?
Originalkrona och glas. Nytt Hirsch band.
Har svårt att hitta någon och jämföra :)

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en väldigt skarp och opolerad 18238 med champagne-tavla och minimal/obefintlig stretch på länk? Nedan bild på klockan.
Har en låda som jag köpte separat, inget cert.

Funderar på att eventuellt lägga ut min framöver då jag har en klocka för mycket för min smak och det är den som används minst just nu tyvärr.

1000002830.jpg

Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en väldigt skarp och opolerad 18238 med champagne-tavla och minimal/obefintlig stretch på länk? Nedan bild på klockan.

Funderar på att eventuellt lägga ut min framöver då jag har en klocka för mycket för min smak och det är den som används minst just nu tyvärr.

1000002830.jpg
Har du testat att söka på forumet? Det har sålts flertalet 18238 under året.

1000002830.jpg

1000002830.jpg
Jag hade lagt ut den för 170-180 beroende på hur snabb affär du vill ha

Tänkte sälja en urtavla som suttit i en Yacht Master 40. Dvs endast urtavlan. Grå med vita index enligt bild nedan.
Vad kan man begära för den?

Rolex_Yachtmaster_S_G_02.jpg

Senast ändrad:
Rolex op air-king 5500, 1980-89, ovanlig blå tavla, naken, bra skick, vad tror ni? Noll koll på rolex vintage

Bilagor

• IMG_4369.jpeg
    IMG_4369.jpeg
    167.3 KB · Visningar: 3
  • IMG_4373.jpeg
    IMG_4373.jpeg
    75.2 KB · Visningar: 4
  • IMG_4370.jpeg
    IMG_4370.jpeg
    189 KB · Visningar: 4
  • IMG_4371.jpeg
    IMG_4371.jpeg
    155.4 KB · Visningar: 4
  • IMG_4372.jpeg
    IMG_4372.jpeg
    130.1 KB · Visningar: 5
Har en kompis pappa som frågade mig vad detta fickur kan vara värt, killgissade på guldvärdet 6k ca.
Hyffsat rätt eller helt fel?

20250410_131646.jpg
20250410_131711.jpg
20250410_131635.jpg
20250410_131512.jpg
20250410_131547.jpg

Jubileelänk till Rolex Datejust 36 (63600) vad är rimligt att betala för en sån? Har sett väldigt olika prisklasser. På jakt efter en.

Hej - vad är ett rimligt pris för en Rolex DJ 36 ref. 116200? Det saknas box och cert, men finns kvitto från när klockan köptes från Jälmers ur samt ett äkthetsintyg från Urbrev. Tack på förhand för svar! /Filip
IMG_1648 (1).jpg

Tillbaka
Topp