Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har ju redan fått svar av expertis på Oris?Oris sixty five helt ny full set mint, vad skulle ni uppskatta den till?
Oj så lågt tror du? Här eller på andra sidor? 50% mindre än billigaste på C24. Gått några A74380 här på forumet för 11-14k utan länk.Runt 10k skulle jag säga. Har sett flertalet runt 13k fullset som sålts.
Du skrev inget årtal och det är watch only. En från Japan kostar 16k på C24 så hälften av det plus lite premium. Visst du kanske kan få 12-14 också men då ska rätt köpare dyka upp.Oj så lågt tror du? Här eller på andra sidor? 50% mindre än billigaste på C24. Gått några A74380 här på forumet för 11-14k utan länk.
En bra start för att få någon fingervisning är alltid bilder. Ju tydligare bilder desto bättreHej, jag har några mer eller mindre defekta klockor som jag skulle behöva lite hjälp att värdera.
En Oris TT1 1000M Titanium, med originallänk i titan. Går som den ska, men kronan går inte att skruva ner pga. slitna gängor. Ringen är även lite sliten (alltså den röda/svarta ytan).
En Glycine Combat 6, vit urtavla. Klockan går i princip inte, ibland går den några minuter och stannar sedan. Kan vara något med uppdragningen. Urtavlan har även fått sig en törn så några streck har lossnat. Bra skick i övrigt. Originalarmband finns men är tydligt använt.
En Glycine Moonphase, blå urtavla. Klockan går inte alls, oklart ifall det är uppdragningen eller något annat i urverket som strular. Bra skick i övrigt. Originalarmband i princip i nyskick.
Box finns till alla klockorna, och jag tror att jag kan gräva fram någon form av kvitto också ifall det spelar någon roll.
Någon som kan gissa vad man kan få för dessa? Hade helst sålt allt i ett paket men antar att man får mer en och en.
Jag har även en mängd olika armband som passar till Glycinerna (de har samma mått på fästena) så det kanske skulle vara idé att paketera allt Glycine-relaterat för sig och sälja Orisen separat?
Hej, jag har några mer eller mindre defekta klockor som jag skulle behöva lite hjälp att värdera.
En Oris TT1 1000M Titanium, med originallänk i titan. Går som den ska, men kronan går inte att skruva ner pga. slitna gängor. Ringen är även lite sliten (alltså den röda/svarta ytan).
En Glycine Combat 6, vit urtavla. Klockan går i princip inte, ibland går den några minuter och stannar sedan. Kan vara något med uppdragningen. Urtavlan har även fått sig en törn så några streck har lossnat. Bra skick i övrigt. Originalarmband finns men är tydligt använt.
En Glycine Moonphase, blå urtavla. Klockan går inte alls, oklart ifall det är uppdragningen eller något annat i urverket som strular. Bra skick i övrigt. Originalarmband i princip i nyskick.
Box finns till alla klockorna, och jag tror att jag kan gräva fram någon form av kvitto också ifall det spelar någon roll.
Någon som kan gissa vad man kan få för dessa? Hade helst sålt allt i ett paket men antar att man får mer en och en.
Jag har även en mängd olika armband som passar till Glycinerna (de har samma mått på fästena) så det kanske skulle vara idé att paketera allt Glycine-relaterat för sig och sälja Orisen separat?
Hej alla klockkännare,
Detta är en klocka min pappa lämnade efter sig. Har förstått att det är ett sk. "jaktur" och i 14k guld.
Är det någon som kan ha en aning om vad det är för märke, samt vad den eventuellt skulle vara värd? Den går hur bra som helst.
Hälsningar,
Philip
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad skulle man kunna tänkas ge för en Omega seamaster 30 med small seconds visare och svart tavla, spricka i plexi glaset (okänd service historik men går när man vrider upp den) jag tänker runt 2-3k?
Har du testat att söka på forumet? Det har sålts flertalet 18238 under året.Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en väldigt skarp och opolerad 18238 med champagne-tavla och minimal/obefintlig stretch på länk? Nedan bild på klockan.
Har en låda som jag köpte separat, inget cert.
Funderar på att eventuellt lägga ut min framöver då jag har en klocka för mycket för min smak och det är den som används minst just nu tyvärr.
![]()
Har du testat att söka på forumet? Det har sålts flertalet 18238 under året.
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för en väldigt skarp och opolerad 18238 med champagne-tavla och minimal/obefintlig stretch på länk? Nedan bild på klockan.
Funderar på att eventuellt lägga ut min framöver då jag har en klocka för mycket för min smak och det är den som används minst just nu tyvärr.
![]()
Jag hade lagt ut den för 170-180 beroende på hur snabb affär du vill haVad skulle ni säga är ett rimligt pris för en väldigt skarp och opolerad 18238 med champagne-tavla och minimal/obefintlig stretch på länk? Nedan bild på klockan.
![]()
Finns många liknande omegas brukar gå för typ 5 men beror på skick och vad man får med ocksåHej! Jag har en Omega Quartz 196.0122.
Tänkte höra vad dessa ligger i prisklass?
Originalkrona och glas. Nytt Hirsch band.
Har svårt att hitta någon och jämföra![]()
Tack för svaret! Då vet jag ungefärFinns många liknande omegas brukar gå för typ 5 men beror på skick och vad man får med också
Fick du inte svar på detta redan?Tudor bb58 GMT "Coke"
2025, typ i nyskick, full set med kort, vad går de för ca?
25 känns rimligt tycker jagRolex op air-king 5500, 1980-89, ovanlig blå tavla, naken, bra skick, vad tror ni? Noll koll på rolex vintage
Allt handlar ju om att hitta rätt kund som vill ha just den tavlan. Väldigt svårt att uppskatta ett värde men kanske 5-10
Det är nog ganska nära sanningen - 6-7.000 kr om den är av någorlunda normal storlek.Har en kompis pappa som frågade mig vad detta fickur kan vara värt, killgissade på guldvärdet 6k ca.
Hyffsat rätt eller helt fel?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
hur är det med servicehistoriken?Hej - vad är ett rimligt pris för en Rolex DJ 36 ref. 116200? Det saknas box och cert, men finns kvitto från när klockan köptes från Jälmers ur samt ett äkthetsintyg från Urbrev. Tack på förhand för svar! /Filip![]()
Senaste servicen gjordes i oktober 2022 - så det var ett tag sedan.hur är det med servicehistoriken?