• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej Har gått med på forumet för att få lite hjälp med värdering. Har tre fickur (silver) och två Seikoklockor som jag tänkt avvara. Om jag fotograferar finns det någon därute i etern som kan ge en hjälpande hand ?
Mats

Är sugen på en vintage GS men kanji. Tyvärr finns inte bättre bilder just nu, ska be om det. Någon som utefter denna bilden kan komma med ett litet utlåtande om dess skick och vad rimligt pris kan vara.

Seiko 5646-7011
0DCF2CF1-F3D2-4499-9B42-5ACD691F91E2.jpeg
463D5F67-5F56-43CC-922D-FF1B47DCA4DC.jpeg

Jag är relativt ny på forumet och är sugen på att köpa en äldre rolex datejust, 1980 - 1990 talet. Vad är ett rimligt pris för en sådan i bra skick? Guld på stål eller guld. Jag har tänkt använda klockan utan länk på läderband.

Jag är relativt ny på forumet och är sugen på att köpa en äldre rolex datejust, 1980 - 1990 talet. Vad är ett rimligt pris för en sådan i bra skick? Guld på stål eller guld. Jag har tänkt använda klockan utan länk på läderband.
Omöjligt att säga utan uppgifter om referens, skick, tillbehör och servicehistorik.

Guld på stål finns inte. En guld DJ/DD från 80 talet utan länk ligger på ca 45-48 i normalskick.

Tack för era svar. Verkar spreta en del i priserna. Jag letar efter någon med guldbezel, heter det så? Eller en i helguld. Gärna head only då jag tänk ha den på band. 70,80 eller 90 tal som är i bra skick. Jag hittar en del, i vad jag tycker något slitet skick på blocket för runt 25- 30.000. Är det rimliga priser?

Det finns ju alltid en tanke som gnager hos mig och fler andra, en impuls av att sälja för att testa annat, då jag är relativt ny i klockvärlden infinner sig den emellanåt :) med det sagt så är det inte så att jag bestämt att den skall ut på k&s, men tänkte kolla här så jag inte är ute å cyklar prismässigtt i så fall om den mot förmodan trillar ut.
En JLC MC extreme world
2006
46mm
Länk, två läder med viktlås och ett gummi med vanligt lås, allt original från jlc
Hairlines och lite märken som sig bör på en 12 år gammal klocka som man inte låtit poleras men riktigt bra skick!!
service okänd.
Senaste listpris när modellen fortfarande tillverkades var 169 tusen.
Fullset
Tänkte i så fall runt 60-65 kanske, skulle det va rimligt? Eller är jag ute cyklar upp eller ner?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Senast ändrad:
Det finns ju alltid en tanke som gnager hos mig och fler andra, en impuls av att sälja för att testa annat, då jag är relativt ny i klockvärlden infinner sig den enmelanåt :) med det sagt så är det inte så att jag bestämt att den skall ut på k&s, men tänkte kolla här så jag inte är ute å cyklar prismäsdigt i så fall,
En JLC MC extreme world
2006
46mm
Länk, två läder och ett gummi
Hairlines och lite märken som sig bör på en 12 år gammal klocka som man inte låtit poleras men riktigt bra skick!!
service okänd.
Senaste listpris när modellen fortfarande tillverkades var 169 tusen.
Fullset
Tänkte i så fall runt 60-65 kanske, skulle det va rimligt? Eller är hag ute cyklar upp eller ner?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Min åsikt är nog att du har en väldigt liten målgrupp. Köparen är ju någon som kan rocka 46mm och i den prisklassen så konkurrerar man ju med en hel del.

Det jag menar är att hitta köparen är nog svårare än att lägga sig på rätt pris :)

Min åsikt är nog att du har en väldigt liten målgrupp. Köparen är ju någon som kan rocka 46mm och i den prisklassen så konkurrerar man ju med en hel del.

Det jag menar är att hitta köparen är nog svårare än att lägga sig på rätt pris :)
Jodå, det är fattat;) "konkurrerar" gör man ju med en hel del i alla prisklasser!

Första inlägget här, woho! Verkar vara ett väldigt trevligt community!

Har på sistone börjat intressera mig för klockor och söker likt många andra en dykare. Har fastnat för Tag Heur Aquaracer då jag helt enkelt gillar hur de ser ut. Har hittat en säljare av en Aquaracer Calibre 5 500m, inköpt 2015 modell WAK2110.BA0830. Tror jag kan få den för runt 12000-13000 kr. Verkar det vara ett vettigt pris? Endast repor på armbandet enligt säljaren.

Alternativet är annars att köpa en ny Aquaracer Calibre 5 300m för runt 19000 kr. Lite annan design på de nya klockorna (något kantigare mm). Tips, råd, feedback?

Tack!

Har på sistone börjat intressera mig för klockor och söker likt många andra en dykare. Har fastnat för Tag Heur Aquaracer då jag helt enkelt gillar hur de ser ut. Har hittat en säljare av en Aquaracer Calibre 5 500m, inköpt 2015 modell WAK2110.BA0830. Tror jag kan få den för runt 12000-13000 kr. Verkar det vara ett vettigt pris? Endast repor på armbandet enligt säljaren.

Alternativet är annars att köpa en ny Aquaracer Calibre 5 300m för runt 19000 kr. Lite annan design på de nya klockorna (något kantigare mm). Tips, råd, feedback?

Tack!
Låter rätt så vettigt då den listade på 28,000kr. Men sen är jag inte helt 100 på hur Tag Heuers begagnade prisutveckling ser ut.

Hej, Satt och kollade runt på klockor och snubblade över en auktion på Bukowskis (se länk) på en Seamaster (150m/500ft), Aqua Terra. Tycker det är en otroligt snygg klocka.
Men då jag är en novis och ganska nyligen fått upp mitt intresse för klockor, är jag lite osäker vad kan man förvänta sig när man köper i andrahand och vad som är ett rimligt pris?

Super tacksam för all hjälp!

Länk: https://www.bukowskis.com/sv/lots/9...500ft-aqua-terra-chronometer-armbandsur-42-mm

Tack!
Jag fick 13500 för min efter lååååång annonsering för 2 år sedan

Tack för era svar. Verkar spreta en del i priserna. Jag letar efter någon med guldbezel, heter det så? Eller en i helguld. Gärna head only då jag tänk ha den på band. 70,80 eller 90 tal som är i bra skick. Jag hittar en del, i vad jag tycker något slitet skick på blocket för runt 25- 30.000. Är det rimliga priser?

Helguld är dyrare men kolla in 16013 (tvåton) som en otroligt läcker pjäs. Skall vara med Tapestry-tavlan. Är själv sugen på en men kan inte bestämma mig. Lutar nog mer åt en 16234 för min del.

Finns en på K&S just nu.

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16013-med-box-cert.87688/

Tänkte bara tipsa med tanke på alla prisförfrågningar.. I alla fall vad det gäller Ikke Vintage.
Om jag vill veta om ett pris är hyfsat bra/rätt så börjar jag med att först kolla:
Vår eminenta Köp/Sälj.
Nypris på AD.
Nypris på typ uret.se
Nypris/beggpris på Chrono24 inom EU
Blocket
Kaplans Auktioners Värderingshjälp
Då tycker jag att man fått en ganska bra bild av om priset är bra eller anus..
Sen får man ju förstås fråga exakt Här oxå! :) ..då många redan har bra koll på vissa ur bara genom erfarenhet.

Vad är rimligt att betala för en klocka ( Rolex 178274 med diamant tavla) från 2014? Nyservad med pappet och box? Nypris 85.000. Är
60.000 ok?

Vad kan vara rimligt om klockan är från 2008 i stället?
Mvh

Vad får man punga ut i runda slängar för en 116619 med box & cert? Servad 2016 men tidigt upplaga (V-serie). Skicket är ok, men har endel battlescars då den är nästan 10 år.

Tack på förhand!

Tillbaka
Topp