Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här i stan har klockan på rådhuset bara en timvisare. Pittoreskt? Möjligen. Otroligt frustrerande? Ja...Watchville var ju fantastisk! När jag hade min värsta jagvillhamånfasklockaperiod laddade jag ner en annan månfasapp, men watchville var ju bra mycket stiligare. Tack för tips!
För övrigt känner jag stor frustration över att stadens kyrkklockor är så grymt osynkade och oexakta. På vägen till jobbet passerar jag inte mindre än fyra kyrkklockor och alla visar olika. Jag tycker att protestantiska Svenska Kyrkan borde ta sitt samordningsansvar och ha någon central sändare som alla kyrkklockor synkas med. En Gud, en kyrka, en tid. Hur svårt kan det vara?!
Bulovan är nu ställd efter G-shock G Steel, som föresten visade sig gå exakt enligt Watchville appen. Vi får se vad Precisionist kan prestera framöverHojz !
Nej det har jag faktiskt inte gjort, vi borde ta och sykronisera våra respektive och så checka av med jämna mellanrum !
Jag återkommer !
KRONANHallojsan,
Vad använder ni för något när ni ställer in klockan? Alltså använder ni någon hemsida eller använder ni er av något annat? Motivera gärna
Själv använder jag frökenur, antagligen bara för att det är den sida jag använt längst![]()
Samma lika härAnvänder watchville appen i telefonen.
I min (uppdaterade) Sony Xperia så kan jag välja en klocka på låsskärmen som visar sekunder (a'la analog klocka).Radiostyrda klockor, eller funkuhr som tyskarna säger. Dessutom kan man ju synka sin PC:s klocka när man vill mot tidsserver, då får man rätt OK tid på den. Rätt idiotiskt att man inte lätt kan få fram sekunderna på Android-telefoner.
Hojz !
Nej det har jag faktiskt inte gjort, vi borde ta och sykronisera våra respektive och så checka av med jämna mellanrum !
Jag återkommer !
Kollade av Bulovan idag. Använde den någon dag efter förra inlägget, sen har den mest legat o minsann, den är "Dead on" mot den radiokontrollerade G-shocken! Har ifs bara gått 13 dagar, men ändå. Några +/- 15 sekunder per månad är det ju inte tal om.Bulovan är nu ställd efter G-shock G Steel, som föresten visade sig gå exakt enligt Watchville appen. Vi får se vad Precisionist kan prestera framöver![]()
Har du den vanliga 'tre-visares modellen eller kronografen' ?Kollade av Bulovan idag. Använde den någon dag efter förra inlägget, sen har den mest legat o minsann, den är "Dead on" mot den radiokontrollerade G-shocken! Har ifs bara gått 13 dagar, men ändå. Några +/- 15 sekunder per månad är det ju inte tal om.
Watchville däremot är fem sekunder efter...
Finns den i blått ?Ska man vara precis kan man lika gärna välja det mest precisa.
NIST-F2 är världens mest precisa atomur. Den uppskattas diffa en sekund på 300 miljoner år.
Tiden fås på time.gov
![]()
Hallojsan,
Vad använder ni för något när ni ställer in klockan? Alltså använder ni någon hemsida eller använder ni er av något annat? Motivera gärna
Själv använder jag frökenur, antagligen bara för att det är den sida jag använt längst![]()
Trevisars. Claremont heter visst modellen