Ok, inget fel i detJa haha, men jag är en kräsen sådan, allt ska vara precis som jag vill ha det in i monsta detalj, och är det inte det ger jag fan i att köpa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, inget fel i detJa haha, men jag är en kräsen sådan, allt ska vara precis som jag vill ha det in i monsta detalj, och är det inte det ger jag fan i att köpa![]()
Bra lista. Men en klocka utan ädelstenar och datumbubbla är inte en klocka.Mesh
Månfas
Two tone
Månfas
Jubileelänk
Månfas
Fler än två färger på natoband
Månfas
Integrerade länkar
Månfas
Ädelstenar
Månfas
Datum med datum före och efter
Månfas
Bubblan till datumvisningen.
Månfas
Äggformade klockor
Månfas
Klockor som är alldeles för små (läs tantklockor)
Månfas
Enkel lösning på det problemet, bär klockan på höger armKronan, om den skaver mot handleden. Min hydroconquest skavde nåt enormt.
Bubbla är helt klart underskattat. Stör mig rejält på vanliga minidatum numera.Bra lista. Men en klocka utan ädelstenar och datumbubbla är inte en klocka.
Hybris.Bra lista. Men en klocka utan ädelstenar och datumbubbla är inte en klocka.
Har jag haft i typ 2 år i klockvärlden då isf!!Hybris.
Ofta går det ju att ställa sekundvisaren genom att hålla emot.Blåser liv i en gammal tråd som jag läst igenom (med mycket nickande) !
Nu är det min tur att gnälla...
Vad är det för mening att ha sekundvisare på urverk utan hacking-funktion ?
Nu dissar jag ju en hel del urverk från fina tillverkare som Patek, Vacheron, Panerai m.fl m.fl...
Men ändå........Bara en mätare som snurrar utan att fylla någon funktion alls !
Hur menar du nu? Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund. Ju.Blåser liv i en gammal tråd som jag läst igenom (med mycket nickande) !
Nu dissar jag ju en hel del urverk från fina tillverkare som Patek, Vacheron, Panerai m.fl m.fl...
Ofta går det ju att ställa sekundvisaren genom att hålla emot.
Hur menar du nu? Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund. Ju.
De flesta klockor som ej har hack går att få att stå stilla genom att man i utdraget läge skruvar kronan baklänges ytterst lite och försiktigt. Gäller på det mesta från SEIKO 7s26 till Patek.Med hackingfunktonen är det ju lätt att ställa uret så att sekundmätaren visar exakt rätt tid på sekunden, har jag missat något ?
Vad menar du med att "Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund."
Bra fråga. Jag vet inte riktigt själv vad jag menade, lång dag.Med hackingfunktonen är det ju lätt att ställa uret så att sekundmätaren visar exakt rätt tid på sekunden, har jag missat något ?
Vad menar du med att "Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund."
De flesta klockor som ej har hack går att få att stå stilla genom att man i utdraget läge skruvar kronan baklänges ytterst lite och försiktigt. Gäller på det mesta från SEIKO 7s26 till Patek.![]()
Blåser liv i en gammal tråd som jag läst igenom (med mycket nickande) !
Omega beskriver detta i manualen för SpeedyOkej !
Ja det hade jag ingen aning om.....tack för tipset !
Då är det Hacking-"Light"-funktion även på dessa !
Hur ska du annars veta (direkt) att klockan inte har stannat?
På en dykare som används som det har det en viktig funktion. Annars tveksamt.Ska sekundvisaren jobba extra som indikator på att urverket funkar nu med ?................Tja, du har en poäng där!
För stora som i ser för stora ut på bäraren eller för stora som i att du bestämt att det finns en fast gräns i mm?Avskyr för stora klockor. En klocka enligt mig ska inte vara huvudrollsinnehavaren. Den ska höja din person.
SIFFROR! Har en fullständig "hang-up" mot siffer indexDet får gärna vara prickar, stavar, streck, pluppar, gula, vita, blanka whatever? Men är det siffror går det helt bort för mig.