• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad avskyr du mest på en klocka?

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Gillar inte datumfönster som inte sitter vid 15.00.
Gillar inte när länkar är rassliga.
Och jag gillar inte när folk har länken så lång att den snurrar runt på armen och klockan hänger ned till knogarna, det stör mig bara.

Datum som skiftar långsamt.
Skeletonmodeller tål jag inte, det ser väldigt osmakligt ut, kan tycka att någon RM kan vara lite kul & tuff men typ AP eller liknande i skeleton ger mig huvudvärk.
 
Senast ändrad:

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Stållänkar som inte smalnar av något mot spännet har jag väldigt svårt för. Tycker de ser så obalanserade ut och dessutom är de obekväma generellt eftersom avsmalnandet gör att de sitter bättre mot handleden på undersidan.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Men din avatar visar ju en Seikoklocka med siffror på tavlan? ;) Du kanske har en hat-kärlek!

550.jpg
Tack!
Ibland ser man inte skogen för alla träd (hemmablind). Har sprungit på en hel del flygplatser så jag gick igenom "filmrullarna". Nu känns det genast bättre:happyhappy:
 

Duckie

Omega
Analog tavla/visare menar du? Annars får du gärna länka en mekanisk klocka med digitala (kvarts) displayer. Skulle vara svinfränt. :) Chronolink gills ej.

DOH!:banghead:
Klantigt formulerat. Varmt....
Ja, menade analog visning (mekaniska visare) samtidigt som numerisk, digital, visning på tavlan.
Tex. Bartte Exospace.

Fast någon skulle nog kunna komma på en smaklös variant med både kvarts och mekaniskt verk ....någon i Kina?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Klockor med länkar som saknar mikrojustering är skit rent ut sagt. Jag tittar på dig Speedy, du vackra underbara klocka som inte kan sitta perfekt på min handled på grund av din länk.
 

wox

Omega
just nu mest rolex datumbubblor. har funderat över varför folk tycker det är snyggt men det går liksom inte att förstå. det är väl typ som att försöka förstå varför en del bär jeans som är 10 nummer för stora och hänger i knävecken osv till slut ger man upp.
 

Snowdiver87

Breitling
Jag kan störa mig oerhört på klockor som är gjorda i plast. Jobbar i butik och ser dagligen folk som har på sig klockor i plast med plastlänkar. Dock enbart kvinnor och barn. Stör mig även på oversizade klockor i knasig design från olika modehus såsom exempelvis Diesel. När det gäller klockor som vi generellt är intresserade av tycker jag att de flesta läderarmband på dykare generellt sett ej passar sig. Har även lite svårt med länkar som ser ut som brynjor från medeltiden om ni förstår vad jag menar.
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
just nu mest rolex datumbubblor. har funderat över varför folk tycker det är snyggt men det går liksom inte att förstå. det är väl typ som att försöka förstå varför en del bär jeans som är 10 nummer för stora och hänger i knävecken osv till slut ger man upp.
Handlar väl om tycke och smak - som så mycket annat.
Själv anser jag att det är ett fint arv som lever kvar, dessutom fyller de en praktisk funktion då förstoringen är väldigt skarp och precis.
Men att jämföra med jeans som hänger under knävecken, nä det var slag under bältet ;)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
- Datumbubbla
- Kronor som sitter klockan 17 istället för 15. Det ser ut som klockan fått stroke och hänger läpp.
- Datum klockan 17 istället för 15. Se ovan.
 

2pac

Omega
Skulle säga datum, finns förstås vissa klockor där datum passar in men om jag kan välja mellan två klockor en med och en utan så väljer jag nog alltid utan datum. Allra värst är runt datum fönster eller snett datum fönster vid klockan 5
 
Topp